تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این فیلم را هرگز با همسرتان نبینید!

برترین‌ها: فیلم «داستان ازدواج» این روز‌ها در جهان و در میان فیلم‌بین‌های ایرانی خاطرخواه زیاد پیدا کرده. عاشقان سینما یا این فیلم را دیده‌اند و مشغول اظهارنظر درباره آن هستند یا قرار است در اولین فرصت تماشایش کنند. فیلمی که مطمئنا در گلدن گلوب و اسکار هم به آن توجه خواهد شد و یکی از برندگان سال ۲۰۱۹ خواهد بود. از ما می‌شنوید تماشایش را از دست ندهید.

به خصوص به خاطر بازی درخشان اسکارلت جوهانسون و آدام درایور؛ و به خصوص‌تر به خاطر درام عاشقانه و ملموس فیلم. لحظاتی که اکثر ما تجربه‌اش کرده‌ایم و حالا قرار است با تماشا بر پرده سینما یا تلویزیون به قضاوت و اندیشیدن درباره‌اش بنشینیم. در اینجا قصه فیلم (بدون لو رفتن آن) و چند نظر درباره آن را با هم مرور می‌کنیم.

این فیلم را هرگز با همسرتان نبینید!

نیکول (با بازی اسکارلت جوهانسون) با اینکه خود پیش قدم شده تا از همسرش چارلی (با بازی آدام درایور) جدا شود، اما وابستگی‌هایی دارد که همچنان تصمیم‌گیری را برایش سخت می‌کند. زمانی که چارلی در جلسه وکلا نمی‌داند چه غذایی انتخاب کند، نیکول به جای او اینکار را انجام می‌دهد چراکه به ریزترین سلیقه غذایی او آگاه است.

مهم نیست که آتش در زندگی آن دو زبانه کشیده و هرچه که داشته اند را خاکستر کرده، آن‌ها ضرر‌های مالی هنگفتی برای گرفتن حضانت فرزندشان متحمل می‌شوند و حرمت‌های اخلاقی شان نیز در هم شکسته، اما آتش عشق همچنان زیر خاکستر ویرانه‌ها روشن است و اجازه نمی‌دهد بند‌ها به راحتی و یکسره پاره شود.

میثم کریمی نویسنده مووی مگ درباره فیلم می‌نویسد: «نقطه قوت اصلی «داستان ازدواج» توجه دقیق و ریزبینانه کارگردان به جزئیات و شخصیت پردازی‌ها بوده است.

نیکول که از لس آنجلس به نیویورک آمده، در تمام این مدت نتوانسته شرایط را آنطور که تصور می‌کرده بیابد. فضای سخت کار در نیویورک و تفاوت بازی در مقابل دوربین و صحنه تئاتر، برای نیکول همواره آزار دهنده بوده چراکه او خود را ستاره‌ای می‌دانسته که با ورودش به نیویورک بخش مهمی از زندگی شخصی اش از دست رفته و همسرش چارلی نیز به این مسئله اهمیتی نمی‌دهد.

چارلی نیز به طور کامل به نیویورک تعلق دارد. آداب و رفتار وی سرشار از ویژگی‌هایی است که ساکنین نیویورک در خود دارند. او منظم و مرتب است و به صرفه جویی اعتقاد دارد. چارلی تمام وقت خود را صرف کار کرده و تمام درآمدهایش را هم صرف گروه تئاتری خودش کرده است. چارلی در حال رسیدن به موفقیت است و اخیراً جایزه معتبری را هم کسب کرده، اما این موضوع نمی‌تواند تاثیری در روند زندگی مشترکش داشته باشد.

کشمکش بی انتهایی که بامبک به درستی و با ترسیم کامل جزئیات آن، «داستان ازدواج» را به اثری تکان دهنده تبدیل کرده است. جایی که احترام این دو برای یکدیگر خیلی زود دستمایه بازی‌های قانونی قرار می‌گیرد که هدفشان صرفاً برنده شدن در پرونده‌های طلاق بدون در نظر گرفتن جنبه‌های روانی زندگی موکلین است.»

بامباک خودش اظهار داشته که این فیلم برای او بسیار شخصی‌ست. او می‌گوید: «از آن‌جایی که هم خودم طلاق گرفته‌ام و هم شاهد جدا شدن پدر و مادرم بوده‌ام، حرف‌های زیادی برای گفتن داشتم. با این حال ساختن این فیلم به من فرصت این را داد که درباره‌ی این موضوع با دیگران صحبت کنم. این فرصتی‌ست که برای هر کسی پیش نمی‌آید.»

این فیلم را هرگز با همسرتان نبینید!

بازیگران فیلم:

در این فیلم بازیگران سرشناسی، چون اسکارلت جوهانسون، آدام درایور و لورا درن نقش‌آفرینی کرده‌اند. اسکارلت جوهانسون که حضورش در فیلم‌های بلاک‌باستری کم‌رنگ نیست و امسال با اختلاف بیش‌ترین درآمد را بین هنرمندان زن داشته، نشان داده است که فیلم‌های کم‌بودجه و مستقل هم‌چنان بخشی از مسیر کاری او هستند. این نخستین همکاری بامباک و اوست.

اسکارلت جوهانسون هم دو بار طلاق را تجربه کرده است. نوآ بامباک به همین دلیل این نقش را برای او مناسب می‌دانسته و مشتاق بوده که او در این فیلم حضور داشته باشد. آدام درایور هم که با فیلم‌های موفق گذشته‌اش از جمله «جنگ ستارگان»، «بلکککلنزمن» و «پترسون» دیده شده، برای بار چهارم با بامباک همکاری کرده است.

بامباک درباره‌ی او گفته است: «آدام درایور حالت‌های مختلف را به خوبی با چهره‌اش نشان می‌دهد. این فیلم هم نیازمند همین حالت‌هاست تا به وسیله‌ی آن حقیقت داستان را نشان بدهد.»

منتقدین و داستان ازدواج

«داستان ازدواج» یکی از دو شانس اصلی نتفلیکس برای اسکار به شمار می‌آید. این فیلم برای نخستین بار در تاریخ بیست‌ونهم آگوست ۲۰۱۹ در جشنواره‌ی فیلم ونیز به اکران درآمد و با استقبال شدید منتقدان روبه‌رو شد، چرا که کاملن بی‌طرفانه به مسأله‌ی طلاق می‌پردازد و بازیگران آن نیز به خوبی توانسته‌اند مواجه شدن‌شان را با فراز و نشیب‌های این مسیر دشوار نشان دهند.

خلاصه نظر منتقدان:

(The Telegraph) امتیاز ۱۰ از ۱۰

«داستان ازدواج» شاید در اکثر لحظات خود سعی بکند که جنگی بین ستاره‌هایش راه بیاندازد، اما در نهایت در سمت و سوی آن‌ها قرار دارد.

(جان فراش – The Hollywood Reporter ) امتیاز ۱۰ از ۱۰

«داستان ازدواج» شاید باعث کرختی شما بشود، اما در نهایت با توجه به اینکه بهتر شدن و اوج گرفتن کارگردان و بازیگران اثر را دیده اید، راضی خواهید بود.

(اون گلیبرمن – Variety ) امتیاز ۱۰ از ۱۰

فیلمی بامزه، درگیرکننده و مبهوت‌کننده درباره‌ی انسانیت که بر روی عملکرد خارق‌العاده‌ی دو بازیگر اصلیش تمرکز دارد. این اثر ساخته‌ی یک فیلم‌ساز بزرگ است، فیلمسازی که نشان داده می‌تواند زندگی واقعی را با تمام پیچیدگی‌ها و جزئیاتش به تصویر بکشد- و در این پروسه بر روی اینکه جامعه در حال حاضر چگونه عمل می‌کند تاکید بکند.

این فیلم را هرگز با همسرتان نبینید!

(اریک کوهن – Indiewire ) امتیاز ۹.۱ از ۱۰

شگفت‌انگیز بودن فیلم در آن است که به طرز عجیبی از یک نقطه‌ی بسیار آشنا داستانش را شروع می‌کند و سپس اعتلا می‌یابد.

(استفانی زاکارک – Time ) امتیاز ۹ از ۱۰

«آدام درایور» فیلم‌نامه‌ی شدیدا پرمغز و فکر شده‌ی «بامبک» را به جایی فراتر از تفکر می‌برد، جایی که احساسات در خام‌ترین حالت خود قرار دارند.

(ریچارد لاوسون – Richard Lawson ) امتیاز ۸.۵ از ۱۰

علی‌رغم تمام تلخی‌ها و جنگ و جدل‌های فیلم، اما «داستان ازدواج» همچنان اثر سخاوتمندی محسوب می‌شود. بر روی دلایلی که باعث می‌شود مردم باعث ناامیدی یکدیگر شوند تاکید زیاد می‌ورزد، و همچنین راه‌هایی که آن‌ها می‌توانند از طریق آن یکدیگر را ناامید نکنند. شاید بهتر باشد که این اثر را با همسر خود تماشا نکنید!

(ژان بروکس – The Guardian ) امتیاز ۸ از ۱۰

«بامبک» تلاش می‌کند تا از داستان خود لحظات خنده‌داری خلق بکند، فارغ از اینکه هر چقدر که شرایط تلخ و ناامیدکننده باشد.

داستان ازدواج (Marriage Story)

کارگردان: Noah Baumbach

نویسنده: Noah Baumbach

بازیگران:

Adam Driver...Charlie

Scarlett Johansson...Nicole

Laura Dern...Nora Fanshaw

Ray Liotta...Jay Marotta

رده سنی (R مناسب برای افراد بالای ۱۷ سال)

ژانر: درام

زمان: ۱۳۶ دقیقه

این فیلم را هرگز با همسرتان نبینید!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این فیلم را هرگز با همسرتان نبینید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..