تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




محدود کردن دسترسی به موقعیت مکانی در گوشی‌های اپل

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوشی‌های شرکت اپل از قابلیت‌های Wi-Fi ، بلوتوث و GPS برای مشخص کردن موقعیت مکانی کاربر استفاده می‌کنند و از آنجایی که کاربران به طور دائمی گوشی خود را همراه دارند، پس به طور دائمی موقعیت مکانی آن‌ها نیز در دسترس قرار دارد. در دسترس بودن موقعیت مکانی در بسیاری از موارد برای کاربران مفید خواهد بود چرا که آن‌ها می‌توانند با ارسال موقعیت خود به سایر افراد از تلف شدن وقت یا دادن آدرس خودداری کنند. از طرفی هم بسیاری از نرم افزارهای شخص ثالث نیز به اطلاعات موقعیت مکانی کاربر دسترسی دارند و به طور دائم آن‌ها را بررسی می‌کنند و همین موضوع باعث نقض حریم شخصی کاربران خواهد شد.

محدود کردن دسترسی نرم افزارها به موقعیت مکانی

اما خبر خوب این است که کاربران IOS می‌توانند با مراجعه به بخش تنظیمات تلفن خود نسبت به محدود کردن دسترسی نرم افزارها به موقعیت مکانی آن‌ها اقدام کنند. موقعیت مکانی برای بسیاری از نرم افزارها نیازی ضروری است؛ برای مثال نرم افزار‌های مسیر یابی باید از موقعیت مکانی استفاده کنند و با بستن دسترسی آن‌ها به طور کامل عملکرد این نرم افزارها مختل خواهد شد هر چند کاربران می‌توانند دسترسی این نرم افزارهای را هم محدود به هنگام استفاده از آن‌ها کنند و اجازه ندهند این نرم افزارها به طور مداوم به اطلاعات آن‌ها دسترسی پیدا کند.

محدود کردن دسترسی به موقعیت مکانی در گوشی‌های اپل

این در حالی است که بسیاری از نرم افزارها هرگز نیازی به استفاده از موقعیت مکانی ندارند و باید دسترسی آن‌ها به طور کامل محدود شود؛ برای این کار کاربر باید وارد بخش تنظیمات گوشی خود شده و سپس به بخش Privacy برود و به دنبال گزینه Location Services بگردد.

بیشتر بخوانید: فروش عالی سری شیائومی K20 در بازار

پس از آن مشاهده خواهد کرد که موقعیت مکانی‌اش در حالت روشن قرار دارد و هنگامی که صفحه را به سمت پایین جا به جا کند با فهرستی از برنامه‌ها که در حال استفاده از موقعیت مکانی او هستند مواجه خواهد شد. پس از آن هنگامی که کاربر برنامه مورد نظر خود را لمس کند به چهار گزینه between Always، While Using the App، Ask Next Time و Neverمواجه خواهد شد که با انتخاب آن‌ها می‌تواند به نرم افزار اجازه دهد همواره با موقعیت مکانی دسترسی داشته باشد، صرفا هنگام استفاده از نرم افزار دسترسی داشته باشد، برای هر بار استفاده سوال پرسیده شود و یا هرگز به موقعیت مکانی دسترسی نداشته باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «محدود کردن دسترسی به موقعیت مکانی در گوشی‌های اپل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..