تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امکان بارگذاری و نمایش تصاویر JPEG بدون فشرده‌سازی در توئیتر فراهم شد

از امروز تصاویر JPEG که در توئیتر بارگذاری می‌شوند، بدون تغییر فرمت و افت کیفیت به نمایش درخواهند آمد.

توئیتر قصد دارد شیوه‌ی پردازش تصاویر بارگذاری شده در این سایت را تغییر دهد. شیوه‌ی جدیدی که توئیتر اتخاذ می‌کند، برای عکاسانی که حاصل کار خود را در توئیتر بارگذاری می‌کنند بسیار قابل تقدیر خواهد بود. نولان اُ.براین (Nolan O’Brien) که یکی از مهندسان توئیتر است گفته که پلتفرم توئیتر از این پس انکود عکس‌های JPEG را حفظ می‌کند. پیش از این عکس‌های JPEG که در توئیتر بارگذاری می‌شد یک تغییر فرمت روی آن اعمال می‌شد و سپس نمایش داده می‌شد که این امر باعث کاهش کیفیت تصاویر می‌شد و برای عکاسان حرفه‌ای و طرفداران آن‌ها ناراحت‌کننده بود.

مقاله‌های مرتبط:

اما باز هم باید به یک نکته توجه کرد؛ توئیتر ضمن اخذ این تصمیم و اجرای آن، گفته که تصاویر بندانگشتی مربوط به عکس‌های آپلود شده همچنان تغییر انکود داده شده و فشرده می‌شوند (اگر فرض کنیم تصویر ارسالی JPEG باشد) با این حال، وقتی کاربر روی این تصویر کلیک می‌کند، سایز اصلی تصویر با فرمت JPEG و با همان کیفیت به نمایش درمی‌آید.

از امروز به بعد توئیتر انکودینگ تصاویر JPEG که برای بارگذاری در توئیتر انکود شده‌اند را حفظ می‌کند (هشدار: تصویر نمی‌تواند EXIF باشد).

به‌عنوان مثال: تصویری که می‌بینید JPEG است که با guetzli انکود شده و ۹۷ درصد کیفیت تصویر اصلی را دارد و در آن chroma subsampling انجام نشده‌است.

-برگرفته از توئیتر نولان اُ.براین

 1

توئیتر همچنان محدودیت‌هایی را که برای فایل‌های EXIF قرار داده بود، حفظ خواهد کرد. در این فایل‌ها اطلاعات اضافه در مورد تصویر ذخیره می‌شود؛ مانند اینکه این تصویر چه زمانی، چطور و کجا ثبت شده‌ است. پلتفرم توئیتر پیش از این مقررات مربوط به فایل‌های EXIF را اجرا می‌کرده است و این قوانین بسیار مناسب هستند؛ زیرا با وجود اینکه عکاسان علاقه‌مند هستند این اطلاعات بیان شود تا بتوانند ISO و اندازه‌ی دیافراگم عکس‌ها را ببینند یا اطلاعات حق کپی‌رایت را منتقل کنند، برخی افراد سودجو هم از اطلاعات اضافه در مورد عکس و محل ثبت آن سوء استفاده کرده و از آن برای موقعیت‌یابی استفاده می‌کنند.

نمونه‌ای که اُ.براین در توئیتر خود آورده به‌خوبی نشان می‌دهد، حال که توئیتر محدودیت‌های مربوط به انکود JPEG را برداشته‌است و این عکس‌ها فشرده سازی نمی‌شوند، چه جزئیاتی در مورد عکس حفظ خواهند شد. تغییر ایجاد شده در پلتفرم توئیتر کوچک اما مهم است و امیدواریم تغییرات توئیتر به گونه‌ای ادامه یابد که فضای بهتری را برای اشتراک تصاویر فراهم کند. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امکان بارگذاری و نمایش تصاویر JPEG بدون فشرده‌سازی در توئیتر فراهم شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..