تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اپل با تصاحب Spectral Edge، کیفیت تصاویر آیفون‌ها را بهبود می‌بخشد

تصاحب استارتاپ بریتانیایی Spectral Edge نشان می‌دهد اپل قصد دارد در آیفون‌های بعدی روی حوزه‌ی عکاسی بیشتر تمرکز کند و دوربین گوشی‌هایش را بیش‌ازپیش بهبود بخشد.

اپل روز گذشته در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد Spectral Edge را تصاحب کرده است. Spectral Edge استارتاپی است که در بریتانیا فعالیت می‌کند و فناوری ویژه‌ای توسعه داده است که می‌تواند روی تصاویر ثبت‌شده با آیفون‌های اپل تأثیر مثبت بگذارد و آن‌ها را بهبود بخشد. رسانه‌ی شناخته‌شده‌ی بلومبرگ ادعاهای یادشده را اولین‌بار به‌دنبال انتشار عمومی برخی اسناد مطرح کرد. 

آغاز کار Spectral Edge به‌شکلی پیش‌بینی‌نشده اتفاق افتاد؛ جایی که به‌دنبال انجام برخی تحقیقات دانشگاه East Anglia در کشور انگلستان، افرادی تصمیم گرفتند از نتایج آن تحقیقات استفاده و استارتاپی مستقل راه‌اندازی کنند. اعضای Spectral Edge فناوری خاصی را در حوزه‌ی عکاسی محاسباتی (Computational Photography) توسعه داده‌اند که می‌تواند داده‌های مربوط به لنز استاندارد را با داده‌های لنز مادون‌قرمز ترکیب کند تا درنهایت کیفیت تصویر بیشتر از قبل شود. 

نمونه عکس Spectral Edge

در تصویر بالا، تأثیر فناوری ویژه‌ی استارتاپ Spectral Edge را روی کیفیت تصویر نهایی مشاهده می‌کنید. در اینجا، تصویری دیده می‌شود که ظاهرا لنزی استاندارد با دوربینی معمولی ثبت کرده است و درکنار آن، تصویری دیگر دیده می‌شود که برای ثبت آن از فناوری Spectral Edge استفاده شده است (این تصویر را در سال ۲۰۱۶ رسانه‌ی تک‌کرانچ به‌اشتراک گذاشته است). همان‌طورکه به‌وضوح می‌بینید، رنگ‌ها در تصویر دوم غنی‌تر هستند و شادابی بیشتری دارند.

شرکت‌های فعال در حوزه‌ی ساخت گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر تمرکز ویژه‌ای روی دوربین محصولاتشان کرده و نشان داده‌اند برای قابلیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری اهمیت ویژه‌ای قائل می‌شوند. شماری از شرکت‌ها تمام توانشان را به‌کار بسته‌اند تا تعداد دوربین‌های گوشی‌شان را افزایش دهند و شماری دیگر مثل گوگل بدون افزایش تعداد دوربین‌ها و با تمرکز ویژه روی نرم‌افزار توانسته‌اند محصولاتی بسیار باکیفیت در حوزه‌ی عکاسی خلق کنند. رقابت یادشده در بازار گوشی‌های هوشمند همچنان با شدت در حال پیگیری است و شرکت‌های مختلف می‌کوشیند با ارائه‌ی قابلیت‌هایی جدید، رقبایشان را مغلوب کنند. 

مقاله‌های مرتبط:

با درنظرگرفتن توضیحات بالا، تصاحب استارتاپی که چنین فناوری مهمی را توسعه‌ داده است، تصمیمی کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. با همه‌ی این‌ها فراموش نکنید که فعلا اپل به‌صورت رسمی از حضور فناوری مذکور در آیفون‌های بعدی سخنی به‌میان نیاورده است و عملا فعلا هیچ چیز مشخص نیست.

آیفون‌های فعلی از دوربین مادون قرمز بهره‌ نمی‌برند؛ درحالی‌که فناوری استارتاپ Spectral Edge برای کارکردن به لنزی مادون قرمز نیازمند است؛ بنابراین، شرط حضور این فناوری در آیفون‌های بعدی اپل این است که محصولات یادشده به دوربینی مادون‌قرمز نیز مجهز شوند. احتمالا آیفون‌های اپل در سال‌های آینده حداقل به یک دوربین مادون‌قرمز مجهز خواهند شد.

البته حقیقت مهم دیگری را نیز نباید فراموش کرد: اپل نشان داده است گاهی اوقات شرکت‌های مختلف را صرفا برای بهره‌گیری از نیروهای کار بااستعداد آن‌ها تصاحب می‌کند و صرفا به استفاده‌ی جدی از فناوری‌های آن‌ها روی نمی‌آورد. با این اوصاف، شاید اپل با تصاحب Spectral Edge و استخدام اعضای این استارتاپ، از استعداد آن‌ها برای کار روی پروژه‌ی دیگری استفاده کند که مرتبط به عکاسی است. اپل تاکنون به‌طور دقیق دلایل تصاحب شرکت‌های کوچک را توضیح نداده است و درضمن نتایج مثبت حاصل از اتخاذ چنین تصمیم‌هایی ممکن است پس از سال‌ها خودشان را نشان دهند. 

آیفون 11 پرو مکس / iPhone 11 Pro Max

مشخص نیست اپل برای تصاحب Spectral Edge چه هزینه‌ای پرداخت است. ناگفته نماند Spectral Edge سال گذشته با برگزاری پویشی ویژه موفق شد ۵/۳ میلیون دلار سرمایه جذب کند. احتمال می‌دهیم کوپرتینویی‌ها برای تصاحب این شرکت چنین هزینه‌ای پرداخت کرده باشند. فراموش نکنید اپل تصاحب تمامی شرکت‌های کوچک را رسانه‌ای نمی‌کند و درواقع طی سال‌های اخیر، چندین و چند شرکت کوچک دیگر مثل Spectral Edge را نیز تصاحب کرده است. تیم کوک، مدیرعامل اپل، در ماه مه گذشته در مصاحبه‌ای با رسانه‌ی CNBC گفته بود این شرکت به‌طور میانگین طی هر دو یا سه هفته، یک شرکت را تصاحب می‌کند.

شما خوانندگان محترم زومیت چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع آیفون‌های اپل را در بخش محصولات زومیت بیابید. مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های آیفون در کنار گالری تصاویر رسمی همگی در این بخش دردسترس شما خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اپل با تصاحب Spectral Edge، کیفیت تصاویر آیفون‌ها را بهبود می‌بخشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..