تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اولین هواپیمای تجاری تمام‌برقی جهان با موفقیت آزمایش شد

پرواز اولین هواپیمای تجاری تمام‌برقی جهان با موفقیت انجام شد. این هواپیما متعلق‌ به شرکت هاربور ایر است. 

اولین هواپیمای تجاری تمام‌برقی جهان پرواز نخست خود را با موفقیت پشت‌سر گذاشت. هواپیمای دی‌اچ‌سی ۲ هاویلند بیور (DHC-2 de Havilland Beaver) با ظرفیت ۶ مسافر روز دهم دسامبر از رودخانه‌ی فریزر در ترمینال هاربور ایر سیپلینز در بریتیش کلمبیا به هوا برخاست. هدایت این هواپیمای ۶ نفره را گرگ مک‌دوگال، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت هاربور ایر، برعهده داشت.

مقاله‌های مرتبط:

هواپیمای دی‌اچ‌سی ۲ هاویلند بیور که به سیستم نیروی محرکه‌ی magni500 با قدرت حداکثر ۷۵۰ اسب‌بخار (۵۶۰ کیلووات) مجهز است، اولین نمونه از هواپیماهای تجاری محسوب می‌شود که قرار است ناوگان تجاری و تمام‌برقی این شرکت را تشکیل دهند. در سال‌های اخیر اخبار زیادی از نیروی محرکه‌ی الکتریکی به‌گوش رسیده است و از تولیدکنندگان پهپادهای کوچک گرفته تا ناسا، به‌دنبال یافتن راهی برای تولید نوعی سیستم نیروی محرکه‌ی تمام‌برقی هستند که یارای رقابت نسبی با هواپیماهای تجاری مرسوم را داشته باشد.

DHC-2 de Havilland Beaver

ایده‌ی ساختن نیروی محرکه‌ی کاملا برقی در نگاه اول به همان اندازه عجیب‌وغریب به‌نظر می‌رسد که ایده‌ی ساختن بالونی که اسب‌ها آن را به‌دنبال خود می‌کشند. باوجوداین، هواپیمای برقی مزایای بالقوه‌ی بسیاری دارند و صرف‌نظر از آلایندگی صفر و سروصدای بسیار کمتر، احتمال داده می‌شود به‌خاطر طراحی ساده‌تر و استفاده از قطعات متحرک کمتر در آن‌ها، هزینه‌ی نگهداری‌شان بسیار کمتر از سایر هواپیماها باشد.

DHC-2 de Havilland Beaver

نقص مهم سیستم‌های محرکه‌ی الکتریکی اتکای آن‌ها به باتری‌های بسیار سنگین و طیف بسیار محدودشان است. علاوه‌بر‌این، با اینکه این نوع از سیستم‌ها می‌توانند معادلات خیلی از کاربردهای تجاری را به‌هم بزنند، موفق شده‌اند نظر بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی را به‌خود جلب کنند که در مسافت‌های کوتاه فعالیت می‌کنند و در فواصل منظم عملیات صعود و فرود انجام می‌دهند. شرکت‌های هواپیمایی فعال در پوگت ساوند در سواحل غربی آمریکای‌شمالی که از مسیرهای هوایی مشترک استفاده می‌کنند، ازجمله شرکت‌هایی هستند که نظر مساعدی به این گونه هواپیماها دارند.

DHC-2 de Havilland Beaver

در سال جاری، شرکت هاربور ایر، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی دریایی جهان، با مشارکت MagniX واقع‌ در واشنگتن، ناوگانی متشکل از هواپیماهای تجاری دریایی تمام‌برقی مبتنی‌بر سیستم نیروی محرکه‌ی magni500 پرقدرت magniX تولید کردند. این هواپیماهای تجاری درنهایت به هواپیمای دریایی استاندارد بیور (Beaver) تبدیل شدند. به‌گفته‌ی هاربور ایر، پروازی که چند روز پیش انجام شد، شروعی برای روند تأیید تغییرات و تولید سیستم نیروی محرکه برای سرویس‌های عادی، پیش‌ از تجهیز باقی ناوگان هاربور ایر خواهد بود.

DHC-2 de Havilland Beaver

گرگ مک‌دوگال، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت هواپیماهای دریایی هاربور ایر، درباره‌ی این هواپیماها این‌گونه می‌گوید:

امروز تاریخ را ساختیم و من به نقش پیش‌گام هاربور ایر در تعریف دوباره‌ی ایمنی و نوآوری در صنعت حمل‌و‌نقل هوایی و هواپیمای دریایی بسیار می‌بالم. زمان زیادی است که کانادا نقشی نمادین در تاریخ هوانوردی ایفا می‌کند و بخشی از این اولینِ تاریخ‌سازِ جهان ‌بودن، افتخاری است که همگی واقعا به آن می‌بالیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اولین هواپیمای تجاری تمام‌برقی جهان با موفقیت آزمایش شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..