تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترکیه سفیر آمریکا را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ترکیه مراتب اعتراض رسمی خود را نسبت به این اقدام سنای آمریکا به سفیر این کشور اعلام کرد.

پیش تر سفارت آمریکا در ترکیه در واکنش به تصمیم سنا برای به رسمیت شناختن «نسل‌ کشی» ارامنه اعلام کرده بود که موضع دولت آمریکا تغییر نکرده است.

سفارت آمریکا تاکید کرده بود که موضع دولت این کشور در رابطه با وقایع سال ۱۹۱۵ تغییر نکرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آوریل گذشته در بیانیه ای از عبارت «فاجعه بزرگ» برای  وقایع سال ۱۹۱۵ استفاده کرده بود.

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز ضمن محکوم کردن تصویب قطعنامه‌ای در سنای آمریکا برای به رسمیت شناختن «نسل‌کشی» ارامنه ازسوی دولت عثمانی، گفت که این تصمیم تاثیری بر مواضع آنکارا در هیچ زمینه‌ای ندارد.

وی بامداد جمعه در پیامی توئیتری به رسمیت شناختن «نسل‌کشی ارامنه» ازسوی سنای آمریکا را «فهم نادرست از تاریخ برای کسب منافع سیاسی کوچک» خوانده و این اقدام را به شدت محکوم کرد.

کالین افزود: این تصمیم خنثی هیچ تاثیری در زمینه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی بر مواضع به‌حق و قاطع ترکیه نخواهد داشت.

سنای آمریکا پنجشنبه‌شب قطعنامه‌ای را تصویب کرد که کشتار ارامنه در سال‌های جنگ جهانی اول از سوی دولت عثمانی را به عنوان «نسل‌ کشی» به رسمیت می‌شناسد؛ این قطعنامه پیشتر با رای قریب به اتفاق در مجلس نمایندگان آمریکا نیز تصویب شده بود.

ارمنستان قتل دسته‌جمعی ارامنه در میان سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۱۷ در دوران جنگ جهانی اول را به عنوان یک «نسل‌کشی» اعلام می‌کند.

ترکیه همواره اتهام «نسل‌کشی» را رد کرده و گفته است که در فاجعه سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۱۷ هم ترک‌ها و هم ارمنیان قربانی جنایت واقع شده‌اند.

310311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترکیه سفیر آمریکا را احضار کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..