تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رصد لحظه به لحظه وضعیت بیماری آنفلوآنزا در مدارس کشور

 مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش درباره بیماری آنفلوآنزا، اظهار کرد: با شیوع این بیماری از اول آذر در کشور، دستورالعمل مراقبت بیماری آنفلوآنزا در مدارس، مهد کودک‌ها، کودکستان‌ها و سایر مراکز آموزشی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و به استان‌ها ارسال شد.

وی از بارگذاری دستورالعمل مراقبت بیماری آنفلوآنزا در پورتال این معاونت علاوه بر ارسال آن به استان‌ها خبر داد و افزود: این بیماری حاد تنفسی به شدت واگیردار است و به وسیله چند ویروس از جمله h۱n۱ و h۲n۳  در مناطق مختلف جهان از جمله ایران مشاهده شده است.

حمیدی تصریح کرد: تب، سرفه، گلودرد، بدن درد، سردرد، لرز و خستگی از علائم این بیماری است لذا دانش‌آموزان با مشاهده این علائم بهتر است به پزشک مراجعه کنند و از خود درمانی پرهیز کنند؛ استفاده از لوازم شخصی، مایعات گرم، استامینوفن ساده و استراحت در منزل از جمله توصیه هایی است که بیماران باید رعایت کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعطیلی برخی مدارس به واسطه شیوع این بیماری در بین دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: هیچ مدرسه ای نباید بدون اخذ تأییدیه از ستاد مرکزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش و نیز هماهنگی با استانداری تعطیل شود.

وی ادامه داد: در صورتی که ۱۵ درصد یک کلاس و یا یک مدرسه طی سه روز متوالی به این بیماری دچار شوند، مدیریت استان می‌تواند در خصوص تعطیلی مدرسه تصمیم‌گیری کند.

حمیدی از فروکش کردن این بیماری خبر داد و گفت: این بیماری در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خوزستان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد و مازندران شیوع بیشتری داشت و در همین راستا نمایندگانی از حوزه ستادی برای بررسی فعالیت‌های انجام شده در خصوص پیشگیری و درمان به این استان ها اعزام شدند.

وی گفت: گزارش لحظه به لحظه از وضعیت بیماری آنفلوآنزا از استان‌ها دریافت می‌شود و توصیه‌های لازم در این خصوص به آنها ارائه می‌کنیم.

۲۳۵۲۳۵




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رصد لحظه به لحظه وضعیت بیماری آنفلوآنزا در مدارس کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..