تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گمرک: ۲۵ سازمان در حوزه تجارت تصمیم‌گیری می‌کنند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از گمرک ایران، «مهدی میراشرفی» روز چهارشنبه در دیدار با نمایندگان بخش خصوصی گفت: اجرای مدیریت هماهنگ مرزی و یکپارچه، یکی از راه‌حل‌های مؤثر برای جلوگیری از پراکندگی و چندگانگی در بخش تجارت است و باید در بحث بازرگانی خارجی به سمت تک ایستگاهی پیش برویم.

وی خطاب به فعالان بخش خصوصی  بیان کرد: برخی از مشکلات اقتصادی و تجاری در کشور ما بنیادین است و تا زمانی که این مشکلات رفع نشود، نمی‌توان انتظار زیادی برای رفع معضلات تجارت و اقتصاد داشت.

میراشرفی با اشاره به آخرین آمار تجارت خارجی کشور افزود: با وجود تحریم‌های هوشمند و ظالمانه آمریکا علیه ایران، میزان تجارت خارجی کشور در هشت ماهه سال‌جاری بالغ بر ۵۵ میلیارد دلار بوده است که کاری بزرگ و ستودنی است و جز با تلاش و پایمردی فعالان تجاری امکان‌پذیر نبود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۲/۱ میلیون تن کالا وارد کشور شده که ۱۴.۶ میلیون تن آن را کالاهای اساسی تشکیل می‌دهد و ۹۰ درصد بقیه کالاهای واسطه‌ای مورد نیاز بخش‌های تولید بوده است.

میراشرفی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای تسهیل قوانین و مقررات تجاری و گمرکی افزود: البته این اقدامات کافی نیست و باید هماهنگی بیشتری بین بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری بوجود آید تا بتوانیم آثار تحریم‌ها را هر چه بیشتر کاهش دهیم.

رییس گمرک ایران خاطرنشان کرد: آمریکا با وضع تحریم‌های اقتصادی در واقع ۸۰ میلیون نفر از مردم ایران را تحریم کرده است و دولت آمریکا باید جوابگوی این اقدام غیرانسانی خود باشد.

میراشرفی با تشریح اقدامات انجام شده توسط گمرک برای ارزش‌گذاری کالاهای وارداتی و صادراتی، درباره برخی گلایه ها مبنی بر بالا بودن هزینه‌های تخلیه و بارگیری، انبارداری و... گفت: تخلیه و بارگیری بیش از ۹۰ درصد از کالاهای وارداتی از طریق مناطق ویژه اقتصادی و آزاد انجام می‌شود که خارج از قلمرو گمرکی است و ما نمی‌توانیم در آن ورود کنیم، اما اگر این کار یعنی تخلیه و بارگیری و انبارداری در اماکن گمرکی صورت گیرد، مشمول تسهیلات و معافیت‌های گمرکی خواهد بود.

رییس کل گمرک ایران از تفویض اختیار کامل به گمرکات اجرایی در موارد قابل تفویض ازجمله ایجاد انبار یا گمرک اختصاصی خبر داد و درخصوص قطعی های سامانه جامع امور گمرکی، اظهارداشت: چنانچه هر یک از زیر سامانه‌های مرتبط با امر تجارت دچار اخلال شود، این اخلال سامانه جامع گمرکی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث نارضایتی ذی‌نفعان می‌شود.

میراشرفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه‌اندازی نرم‌افزار گمرک موبایل گفت: در سیستم گمرک موبایل، فعالان تجاری می توانند اظهار کالا به گمرک را از هر نقطه و هر جا از طریق این سیستم انجام دهند.

وی راه‌اندازی شبکه فعالان مجاز اقتصادی (AEO) را از دیگر تسهیلات گمرک برای توسعه و تسهیل تجارت عنوان کرد و گفت: تاکنون ۲۰۰ شرکت در شمار فعالان مجاز اقتصادی گمرک قرار گرفته‌اند و تسهیلات خاصی به آنها اعطا می‌شود و ما تلاش می‌کنیم که در آینده همه فعالان اقتصادی تحت این شبکه قرار گیرند.

رییس کل گمرک همچنین به راه‌اندازی پلمپ هوشمند مجهز به سیستم RFID اشاره و ابراز امیدواری کردکه اقدامات صورت گرفته و همچنین طرح‌ها و برنامه‌های آینده گمرک بتوانند آثار تحریم‌های آزاردهنده را برای مردم و فعالان اقتصادی کم کند.

۲۲۳۲۳۱




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گمرک: ۲۵ سازمان در حوزه تجارت تصمیم‌گیری می‌کنند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..