تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زندگی بیماران نادر ایران تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا

زندگی بیماران نادر ایران تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا////گلیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، تحریم‌های آمریکا و تاثیر آن بر روی کیفیت زندگی و رنج وارده به بیماران نادر در ایران را ظالمانه و ضد حقوق بشری خواند.

مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با هماهنگی و پیگیری بنیاد بیماری‌های نادر ایران و به دعوت انستیتو تحقیقات بیماری‌های نادر اسپانیا برای مذاکره و تبادل اطلاعات و تجربیات در خصوص بیماران نادر به این کشور سفر کرد.

وی در این سفر طی جلسه‌ای که با حضور مقامات مسئول در حوزه بیماری‌های نادر اسپانیا برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیماران نادر ایران، تحریم‌های آمریکا و تاثیر آن بر روی کیفیت زندگی و رنج وارده به بیماران نادر در ایران را ظالمانه و ضد حقوق بشری خواند.

شادنوش اظهار داشت: بیماران نادر سراسر دنیا درد‌های مشترکی دارند و این مطالبه از دولت آمریکا باید وجود داشته باشد که چرا زندگی این بیماران باید دستخوش تحولات سیاسی و اقتصادی میان دولت‌ها شود.

در این نشست هیئت مدیره فدراسیون دولتی بیماران اسپانیا (REDER)، شبکه بیماری‌های غیر قابل تشخیص (Alliance UND)، مرکز ثبت اطلاعات بیماری‌های نادر (SRDIC) و متخصصان اپیدمیولوژی بیمارستان دانشگاهی این کشور (Salud Carlos) و همچنین نمایندگان اتحادیه بیماری‌های نادر اروپا (EURORDIS) حضور داشتند.

دکتر «امانوئل پوزادا» مدیر انستیتو تحقیقات بیماران نادر اسپانیا در این دیدار از فعالیت‌های تحقیقاتی در ایران از جمله تهیه اطلس و تدوین سند در حوزه بیماران نادر تقدیر کرد و خواستار گسترش تبادل اطلاعات و تجربیات علمی و پژوهشی در این حوزه شد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، در این سفر یک روزه با حسن قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا نیز در خصوص امکان همکاری برای تسهیل رفع مشکلات بیماران نادر دیدار و گفتگو کرد.

قشقاوی در این دیدار با بیان اینکه کشور اسپانیا جزء کشور‌های پیشتاز در زمینه پیوند اعضا، پیوند مغز استخوان و سلول‌های بنیادی است، افزود: زمینه‌های مناسبی جهت تسریع و تسهیل مبادلات مالی برای امور بیماران صعب العلاج و تعاملات علمی پژوهشی در کشور اسپانیا مهیاست.

شادنوش نیز ضمن تشریح روند خدمت رسانی به بیماران کشور، گفت: محدودیت‌های ایجاد شده توسط آمریکا غیر انسانی بوده و مشکلاتی را برای بیماران نادر ایجاد کرده است، اما دولت ایران خود را متعهد می‌داند حمایت‌های لازم را به عمل آورده و از هیچ تلاشی برای کاهش عوارض ناشی از تحریم‌ها بر خانواده بیماران فروگذار نخواهد کرد و انتظار می‌رود با زمینه‌های موجود در اسپانیا سفارت جمهوری اسلامی ایران نهایت مساعدت را برای بهره برداری از این امکانات فراهم نماید.

منبع : مهر

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زندگی بیماران نادر ایران تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..