تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه تفاوتی میان سردرد و میگرن وجود دارد؟

چه تفاوتی میان سردرد و میگرن وجود دارد؟ ثباتیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردرد و میگرن از جمله مشکلاتی محسوب می‌شود که این روز‌ها از زبان هر فردی شنیده می‌شود.

سردرد؛ شایع‌ترین درد میان افراد

سردرد یکی از شایع‌ترین شکایت‌هایی است که در میان افراد مختلف وجود دارد و در بیشتر موارد عِلَلی خوش‌خیم دارد و نیاز به درمان خاصی جز علامت درمانی ندارد، اما در بعضی از موارد بسیار شدید و غیرقابل تحمل یا نشانه بیماری‌های خطرناک مانند تومور مغزی است.

درمان سردرد بستگی به عامل ایجادکننده سردرد دارد، اما در اغلب موارد با مسکن سردرد رفع می‌شود.

میگرن و علائم آن

میگرن یکی از اختلالات شدید است که ویژگی آن سردرد‌های ملایم یا شدید پی در پی می‌باشد و غالباً با علایمی در سیستم عصبی آتونومس همراه است.

این نوع از سردرد یک طرفه است؛ بدین معنا که بر نیمی از سر تأثیر می‌گذارد و ماهیتا ضربان‌دار است و از ۲ ساعت تا ۷۲ ساعت ادامه دارد.

علایم همراه با آن می‌تواند شامل حالت تهوع، استفراغ، نورگریزی (افزایش حساسیت به نور)، صدا ترسی (افزایش حساسیت به صدا) باشد و درد به‌طور کلی با بالا رفتن فعالیت بدنی افزایش می‌یابد.

اولین توصیه مدیریتی برای این نوع از سردرد‌ها استفاده ازمسکن‌هایی مانند ایبوپروفن و استامینوفن است، و برای تهوع و پیشگیری از حمله استفاده از آنتی امتیک توصیه می‌شود.

دارو‌های تخصصی‌تر میگرن شامل تریپتان‌ها یا ارگوتامین‌ها هستند که آن‌ها را می‌توان برای کسانی توصیه کرد که مسکن‌های ساده بر آن‌ها تأثیر ندارند. در سراسر جهان بیش از ۱۰٪ از مردم در برخی از برهه‌های زندگی دچار میگرن شده‌اند.
تفاوت میان میگرن و سردرد

میگرن یک اختلال در سیستم مرکز عصبی است. این نوع بیماری شایع‌ترین نوع سردرد اولیه است که تنها علائم آن سردرد نیست و همراه سردرد یا قبل شروع آن علائم دیگری نیز رخ می‌دهد.

سردرد‌ها در دو شکل متفاوت نمایان می‌شوند؛ سردرد‌های اولیه که یک اختلال اولیه و پایه‌ای است که زمینه ژنتیکی دارد مثل میگرن. نوع دیگر سردرد‌های ثانویه که ناشی از بروز یک اتفاق اضافی بر مغز است مثل تومور مغزی، عفونت، التهاب و…. عمده سردردها، سردرد اولیه هستند که به واسطه اختلال شیمیایی رخ می‌دهند.

بعضی افراد قبل از شروع میگرن و سردرد معمولا دچار بدخلقی، احساس نیاز به غذای شیرین، خمیازه، دل درد، بیرون‌روی، سرگیجه و … می‌شوند. این در حالی است که ممکن است همراه سردرد نیز علائمی، چون اختلالات بینایی (تاری چشم)، حالت تهوع و استفراغ ظاهر شود و سروصدا و نور و بعضی بو‌ها فرد را اذیت کند.

این سردرد به حالت ضربان‌دار و کوبنده است که به طور مکرر و دوره‌ای رخ می‌دهد. فرد در این حالت دوست دارد بافشار روی سر، جلوی سردرد خود را بگیرد.

منبع: میزان

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه تفاوتی میان سردرد و میگرن وجود دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..