تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چین سازمان‌های دولتی خود را از استفاده از فناوری‌های آمریکایی منع کرد

چین به‌ازای تحریم‌های تجاری هواوی، مؤسسه‌ها و سازمان‌های دولتی خود را از استفاده از فناوری‌های آمریکایی ممنوع کرد.

براساس گزارش روزنامه‌ی فایننشیال تایمز، پکن به همه‌ی مؤسسه‌های دولتی و نهادهای عمومی دستور داده است تجهیزات کامپیوتری خارجی خود را کنار بگذارند. براساس این گزارش، چین از هم‌اکنون تا سال ۲۰۲۲ برنامه‌هایی برای انتقال سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود به محصولات داخلی در نظر گرفته است؛ درنتیجه قرار است تمامی محصولاتی آمریکایی درزمینه‌ی فناوری را به‌نفع محصولات داخلی کنار بگذارد و دراین‌زمینه سرمایه‌گذاری کند.

مقاله‌های مرتبط:

این اولین‌باری نیست که چین به‌طور علنی فناوری آمریکایی را به‌عنوان عنصر نامطلوب در دولت خود اعلام می‌کند؛ اما احتمالا این‌بار تأکید بیشتری دارد و جدی‌تر این هدف را دنبال خواهد کرد. البته کشورهای دیگر مانند روسیه نیز تمام تلاش خود را برای سوق‌دادن شهروندان به فناوری‌های داخلی خود می‌کنند.

با قانون امنیت اینترنتی چین، این کشور از سال ۲۰۱۷ به‌دنبال راه‌هایی برای کنترل بهتر اینترنت و حفظ داده‌های خود در مرزهای داخلی بود. يكی از ويژگی‌های مهم این قانون، اطمينان از امنیت و کنترل‌پذیربودن تمامی فناوری‌ها، به‌ویژه در موارد نگران‌کننده است.

چین - اپل

دراین‌میان، برخی از شرکت‌های آمریکایی نیز با مشکلاتی مواجه خواهند شد که می‌توان به مایکروسافت، اپل، دل و HP اشاره کرد. البته مایکروسافت همچنان رابطه‌ی حساسی با کشور چین دارد. پرسشی که مطرح می‌شود، این است: وقتی همه‌ی قطعات از کشورهای دیگر ارائه می‌شوند، محصولات داخلی مذکور چگونه تولید خواهند شد؟ برای مثال، در لپ‌تاپی از لنوو که محصولی چینی است، از تراشه‌های اینتل از ایالات متحده و هارددیسک‌های سامسونگ از کره‌‌جنوبی استفاده می‌شود. چین چگونه می‌تواند خود را از تمامی شرکت‌های جهان بی‌نیاز کند و محصولاتی کاملا داخلی ارائه دهد؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چین سازمان‌های دولتی خود را از استفاده از فناوری‌های آمریکایی منع کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..