تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بالاخره با موی خیس بخوابیم یا نخوابیم؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متخصصان معتقدند این ایده در بخش قدیمی فرهنگ عامه جای دارد که این موضوع باعث سرد شدن و سرما خوردن شما می‌شود. در حالی که این ایده مدت‌ها پیش رد شد. درست است که شما احتمالاً در ماه های زمستان دچار سرماخوردگی می‌شوید اما این مسئله با شیوه های تکثیر و گسترش ویروس‌های تنفسی مرتبط است و در واقع نمی‌توان از هوای سرد سرما خوردگی گرفت.

اما برخی تحقیقات نشان داده اند که بالش‌ها، بخصوص آن‌هایی که با مواد مصنوعی ساخته شده‌اند، می توانند قارچ‌های تشدید کننده آسم یا حساسیت را در خود جا بدهند. متخصصان معتقداند این میکروارگانیسم ها در محیط های مرطوب به خوبی عمل می کنند. هرچند که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه افرادی که با موهای خیس می خوابند علائم آلرژی یا آسم را بیشتر تجربه می کنند، وجود ندارد؛ اما اگر با بینی چرکی، خارش یا آبکی چشم و سایر علامت‌های حساسیت یا آسم از خواب بیدار شدید، باید حداقل هفته‌ای یک بار موارد و بالش‌های بالش خود را در آب گرم بشویید.

اما درخصوص آسیب به سلامت پوست و مو نگرانی‌های دیگری درباره آب باقی مانده در موها وجود دارد و به طور کلی، تصور می‌شود خوب نیست که با موی خیس خوابید. چرا که در طول زمان آب می‌تواند لایه بیرونی محافظتی مو یعنی فولیکول را تخریب کند و آسیب‌های حاصل از آن می‌‍‌تواند منجر به شکستگی و همچنین از بین رفتن درخشش و استقامت مو شود.

اما نکته این است که تقریباً هر کاری که با موهایتان انجام دهید، از مسواک زدن و خشک کردن آن گرفته تا رنگ کردن آن یا قرار گرفتن در معرض آفتاب، می‌تواند به آن آسیب برساند. به گفته پزشکان در حالی که خواب با موهای مرطوب ممکن است کار چندان درستی نباشد اما استفاده از نرم کننده می‌تواند به ترمیم موها کمک کند.

منبع: تایم

۲۳۵۲۳۲




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بالاخره با موی خیس بخوابیم یا نخوابیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..