تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همه آنچه که باید از میکروفون داینامیک بدانید!

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوریگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، میکروفن داینامیک؛ میکروفنی است که در آن از فناوری الکترومغناطیس استفاده شده و فناوری کوئل و مغناطیسی در آن برای ایجاد سیگنال صوتی ارتعاشی بکارگرفته شده است. امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا شما را کمی بیشتر با این نوع میکروفن ها آشنا کند.

همه آنچه که باید از میکروفون داینامیک بدانید!

اختراع مگافون‌های صوتی

به منظور رساندن صدای سخنران‌ها در فضا‌های بزرگ و پرجمعیت، این نیاز بوجود آمد که راه حلی برای افزایش حجم صدای سخنران پیدا شود و اولین وسیله‌ای که برای رسیدن به این هدف مورد استفاده قرار گرفت، مگافون‌های صوتی بود.

این مطلب را از دست ندهید: شنود اطلاعات و جاسوسی با میکروفون موبایل!

برخی از اولین نمونه‌های آن در قرن پنجم پیش از میلاد یونان بود، ماسک‌های تئاتر با دهانه‌های شاخ دار بود که صدای بازیگران در آمفی تئاتر را به صورت صوتی تقویت می‌کرد.

در سال ۱۶۶۵، رابرت هوک، فیزیکدان انگلیسی، اولین آزمایش را با رسانه‌ای غیر از هوا با اختراع "تلفن دوستداران" ساخته شده از سیم کششی با فنجان متصل در هر انتها انجام داد.

همه آنچه که باید از میکروفون داینامیک بدانید!

مخترع آلمانی یوهان فیلیپ رایس یک فرستنده صوتی اولیه را طراحی کرد که از نوار فلزی متصل به غشاء ارتعاشی استفاده کرد که جریان متناوب تولید می‌کرد.

نتایج بهتر این آزمایش‌ها با طراحی فرستنده مایع در تلفن اسکاتلند آمریکایی الکساندر گراهام بل از سال ۱۸۷۶ بدست آمد – دیافراگم به یک میله رسانا در محلول اسید متصل شد. با این حال، این سیستم‌ها کیفیت صدای بسیار ضعیفی داشتند.

ببینید: آموزش ساخت میکروفن با استفاده از مداد

مخترع آلمانی یوهان فیلیپ رایس اوایل یک فرستنده صدا که یک نوار فلزی متصل به غشاء ارتعاشی فعلی بود، در یک محلول اسیدی به یک میله رسانا متصل شده بود.

این سیستم، به هر حال، به یک کیفیت صدای بسیار ضعیف رسیده بود؛ که نتایج بهتر از این امر، باطراحی در تلفن اسکاتلندی آمریکایی الکساندر گراهام بل در سال۱۸۷۶ به دست آمد.

همه آنچه که باید از میکروفون داینامیک بدانید!

میکروفون داینامیک چیست؟

یک میکروفن داینامیک (پویا) را به نوعی از میکروفن نسبت می دهند که از فناوری الکترومغناطیس استفاده می‌کند.

فناوری کوئل و مغناطیسی ساخته شده در میکروفن‌های داینامیک برای ایجاد سیگنال صوتی ارتعاشی است.

از این رو، برای مقابله با سطوح بالای فشار صدا (به عنوان مثال در مقایسه با دیگر طرح‌های میکروفن در بازار، مانند کندانسور یا USB، اگر  شما به یک قدرت فانتوم و یا یک منبع قدرت خارجی برای میکروفن‌های پویا نیاز ندارید.

این مطلب را از دست ندهید: هوآوی از اسپیکرهای هوشمند خود رونمایی کرد

ویژگی‌ بارزی که این نوع از میکروفن‌ها دارند استفاده از برنامه‌ها و تکنولوژی‌های کاربردی در ساخت آن‌ها است. در حقیقت این میکروفن‌ها دارای تطبیق پذیری بالایی هستند که متناسب با فعالیت‌های مختلف ضبط و پخش صدا است.

فناوری فوق به طور معمول در تنظیمات عملکرد اجرای زنده مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای هر وسیله دیگری که نیاز به برنامه ریزی مانند درام، گیتار و … مناسب است.

اگر چه پیشنهاد می شود افراد برای ضبط صدا در استودیو‌ها میکروفن‌ های کندانسور استفاده کنند ، اما میکروفن‌های داینامیک در همه شرایط و موقعیت‌های کاری قابل استفاده و مناسب می‌یاشد. البته به اولویت اشخاص نیز بستگی دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همه آنچه که باید از میکروفون داینامیک بدانید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..