تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشخیص بیش فعالی در کودکان، وقتی غلط از آن در می آید

یک پژوهش تازه حاکی از آن است که کودکانی که در فصل تابستان متولد می‌ شوند، تا مرحله امتحان نهایی برای دانشگاه، نسبت به کودکان مسن‌ تر، بیشتر دچار افسردگی روانی می‌ شوند.
پژوهشگران دریافته‌ اند که کودکانی که در ثلث آخر سال تحصیلی متولد شده‌ اند، نسبت به کودکانی که در سه ماهه نخست به دنیا آمده‌ اند، حدود ۳۰ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی روانی هستند.
محققین می‌ گویند این پژوهش که توسط «دانشکده بهداشت و امراض حاره‌ای لندن» انجام شده، باید موضوع تحقیق گسترده‌تر پیرامون افسردگی روانی در شاگردان مدارس و نحوه اجتناب از آن قرار گیرد.
نتیجه این پژوهش، دنباله تحقیقات دیگری است که نشان داد کودکان کم سال‌ تر در مدارس نسبت به کودکان مسن‌ تر، در کار مدرسه ناموفق‌ ترند.
پژوهشگران، از اطلاعات پزشکی یک میلیون کودک و نوجوان در بریتانیا استفاده کرده‌اند، و هر چند در مورد دلایل بالقوه‌ ای که سن و افسردگی را به هم پیوند می‌ دهد، تحقیق نشده، اما این نکته را برجسته کرده‌ اند که برای کودکان کم سال‌ تر تمرکز مشکل‌ تر بوده که به تشخیص غلط «بیش فعالی» منجر شده است.
بنا به این گزارش، دیگر مسائل، از جمله درس بد و روابط نامطلوب با همکلاسی‌ها به مشکلات روانی کودک افزوده است.
در این مطالعه که در نشریه «امراض کودکان جاما» منتشر شده، دانشمندان گفته‌ اند راه‌های بالقوه‌ ای برای پرداختن به این اختلافات وجود دارد، اما شواهد موثر بودن آن‌ها محدود است.
آن‌ ها خاطر نشان می‌ کنند که در برخی کشورها، والدین کودکان کم سال می‌ توانند ورود کودک به آموزشگاه را یک سال به تاخیر بیندازند، اما امکان دارد این گزینه عدم تساوی‌ های اقتصادی و اجتماعی را افزایش دهد.
در بریتانیا، والدین کودکانی که در ماه‌ های میان آوریل و اوت متولد شده‌اند می‌ توانند شروع مدرسه ابتدایی را برای کودکانشان عقب بیندازند تا کودک مدرسه را در عوض چهار سالگی، در پنج سالگی شروع کند.
همه ساله، حدود ۸۰۰ هزار کودک در بریتانیا دوره ابتدایی را آغاز می‌ کنند. پژوهشگران پیش‌ بینی می‌ کنند که در میان این کودکان، حدود ۵۰۰ کودک یا بیشتر، ممکن است نسبت به کودکان مسن‌ تر بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی روانی قرار گیرد.
پرفسور ایان داگلاس، مولف ارشد این پژوهش از دانشگاه بهداشت و امراض حاره‌ای لندن، می‌ گوید: «تن‌ها یک درصد نوجوانانی که در ثلث سوم سال تحصیلی متولد شده‌اند، تا شانزده سالگی دچار افسردگی روانی می‌شوند، و خوشبختانه آگاهی بیشتری در مورد بهداشت روان به عنوان یک اولویت وجود دارد.
«اما ما باید روی کاهش تعداد کودکان مبتلا تمرکز کنیم. پذیرش آن به عنوان یک مشکل، می‌ تواند به آن کمک کند».
پولین هال، رهبر کارزار موسوم به «تولد در تابستان» که خواهان انعطاف بیشتری در ثبت نام کودکان در مدارس است، گفت: «این پژوهش تاثیرات منفی اجتماعی و عاطفی کودکانی که در تابستان متولد شده‌اند را می‌پذیرد، و ما امیدواریم این روند در آینده عوض شود».
او افزود: «بسیار مهم است که دولت اطمینان حاصل کند که والدین به حقوقشان برای عقب انداختن ثبت نام اجباری کودکانشان در مدارس ابتدایی، آگاهند».




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشخیص بیش فعالی در کودکان، وقتی غلط از آن در می آید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..