تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قیمت آپارتمان ۵۰ متری در تهران پس از شوک بنزین: از ۳۸۰ میلیون تا ۱.۵ میلیارد

قیمت مسکن در سال ۹۸ با روند آرامی در حال افزایش و کاهش بوده اما میل به صعودی بیش از میل به کاهش است. رکود در صنعت ساختمان از زمان روی کارآمدن دولت تدبیر و امید،‌همچنان ادامه دارد و احتمالا این وضعیت رکود در صنعت ساختمان که بازار مسکن را نیز بی رونق کرده است و صدها صنعت جانبی را از مدار فعالیت خارج کرده،‌ تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ هجری شمسی و انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ادامه دار باشد.

معامله خاصی در مسکن صورت نمی گیرد و این را فعالان بازار مسکن به خصوص معاملات املاکی های مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به خوبی حس می کنند. طبق گزارش بانک مرکزی از آمارهای مرکز آمار ایران، ماه به ماه شاهد کاهش شمار معاملات مسکن در تهران هستیم.

بیش ترین خانه های مسکونی معامله شده، مربوط به خانه هایی با متراژ زیر ۷۰ متر و قیمتی زیر ۱ میلیارد تومان است. حجم معاملات مسکن در مناطق لاکچری نشین ۱ تا ۳ شهرداری تهران نیز به طرز قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده است و ساخت و ساز خاصی در انجا دیده نمی شود. صدها هزار خانه خالی در تهران بدون خریدار و مستاجر مانده است و سرمایه های بسیاری از تهران ها و ایرانی ها، در چاله مسکن، دفن شده است.

مسکن

جزییات طرح اقدام ملی تولید مسکن توسط وزارت مسکن و شهرسازی

بررسی قیمت روز یک واحد مسکونی پنجاه و اندی متر در منطقه سعادت آباد تهران (البته اگر پیدا شود)، حدود ۱۶ میلیارد ریال قیمت گذاری شده است و آپارتمانی با همین متراژ در حوالی تهرانپارس، حدود ۴ میلیارد ریال قیمت گذاری شده است.

در حال حاضر بر اساس فایل معاملات املاکی های تهران، قیمت واحد مسکونی ۵۰ متری یک خوابه با پارکینگ، انباری و آسانسور در منطقه شهران جنوبی، حدود ۸ میلیارد ریال قیمت گذاری شده است. یعنی هر متر مربع تقریبا ۱۶ میلیون تومان. همین واحد سال پیش همین موقع، زیر ۱۰ میلیون تومان معامله می شد.

در خیابان ظفر نیز واحد ۵۰ متری اگر پیدا شود، حدود ۱ میلیارد تومان قیمت دارد. یعنی هر متر مربع حدود بیست میلیون تومانو در تهرانپارس،‌اگر واحد ۵۰ متری فاقد آسانسور وپارکنیگ بخواهید یا پیدا کنید، احتمالا زیر ۵ میلیارد ریال قیمت خواهد داشت. در قیطریه نیز آپارتمان پنجاه متری، متر مربعی زیر ۲۵۰ میلیون ریال نیست.

قیمت حدودی واحدهای مسکونی ۵۰ متری در تهران در دومین هفته آذر ۹۸

سازمان برنامه و بودجه: ۷۶۰ میلیون تومان. منطقه فرمانیه . ۱.۴ میلیارد تومان . منطقه سعادت آباد. ۱.۵ میلیارد تومان. منطقه هاشمی: ۵۰۰ میلیون تومان. منطقه تهرانپارس: ۳۹۰ میلیون تومان. منطقه پونک: ۶۴۰ میلیون تومان. کمیل. کیان شهر: ۴۰۰ میلیون تومان محله فردوس: ۸۰۰ میلیون تومان محله مجیدیه: ۷۸۰ میلیون تومان. خیابان مطهری (تخت طاووس): ۱ میلیارد تومان

وضعیت مسکن در آبان ۹۸

طبق اعلام بانک مرکزی، شاهد کاهش ۲ درصدی بهای فروش مسکن تهران در آبان امسال هستیم. بر اساس گزارش بانک مرکزی که در CBI.IR منتشر می شود، در این بازه زمانی چهار هزار و ۱۰۰ فقره معاملات انجام شده است که نسبت به ماه مهر ۹۸، معاملات ۱۹.۵ درصد افزایش و نسبت به آبان سال گذشته (۱۳۹۷) ۴۰.۷ درصد کاهش یافته است.

مسکن

اخرین وضعیت قیمت سهام شرکت های سرمایه گذاری مسکن در بورس تهران در ۱۲ آذر ماه ۹۸

قیمت خرید و فروش هر مترمربع واحد مسکونی در تهران ۱۲ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل ۲ درصد کاهش یافته است. در هشت ماهه سال ۹۸، ۳۹ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی معامله شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶.۲ درصد کم شده است.

هم‌چنین آمارها نشان می‌دهد ۴۲ درصد معاملات مربوط به واحدهای مسکونی با پنج سال عمر بوده است. بر اساس گزارش بانک مرکزی در آبان ماه بهای اجاره مسکن در تهران نسبت به مهرماه ۳۱.۴ درصد رشد یافته است




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قیمت آپارتمان ۵۰ متری در تهران پس از شوک بنزین: از ۳۸۰ میلیون تا ۱.۵ میلیارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..