تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ویجیاتو: ماجرای ارتباط پلی استیشن 4 و معاملات کوکایین چیست؟

یکی از پرونده‌های قضایی اخیر که در ایالت میزری آمریکا به ثبت رسیده و مرتبط با معاملات کوکایین است، جنبه متفاوتی از مالکیت کنسول‌های بازی ویدیویی و شبکه گسترده آنها را به تصویر کشیده است. جرایمی که از طریق سرویس‌های چت در پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و حتی نینتندو سوییچ صورت می‌گیرند، از نظر پلیس همچنان به عنوان یک جرم واقعی شناخته می‌شوند و می توان از آثار فعالیت‌های روی این پلتفرم‌ها، علیه کاربران استفاده کرد.

در پرونده اخیر، با ماجرای شخصی به نام «کرتیس دولا الکساندر» طرف هستیم. در نتیجه مجموعه تحقیقاتی که در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۱۹ در سامانه ثبت جرایم سازمان FBI آمریکا به ثبت رسیده، الکساندر در معامله‌ای چند کیلوگرمی از کوکایین مشارکت داشته. بر اساس جزئیات ذکر شده، او از طریق کلاینت چت پلی استیشن 4 درخواست کوکایین کرده. الکساندر با تصور اینکه «راه ارتباطی بازی‌های ویدیویی امن‌تر از سایر بسترهای چت است»، در جریان بازی کردن معامله را پیگیری می‌کرده.

نکته جالب این پرونده جایی است که یک قاضی در ناحیه غربی ایالت میزری، با استناد به تحقیقات FBI رسما طی مکاتباتی از سونی خواسته تا اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهند و کمپانی ژاپنی هم همکاری کاملی داشته:

اطلاعات [به دست آمده] به طور خودکار توسط سونی جمع‌آوری شده و شامل داده‌های شبکه، استفاده از اپلیکیشن، گیم پلی، عنوان بازی و سیستم تصویری و صوتی، نحوه پیشروی، عملکرد، ابزار جانبی و مشخصات دقیق دستگاه استفاده شده، سرویس‌های درخواستی یا استفاده شده، محتوای دانلود شده و یا مشاهده شده، می‌شود.

بدیهی است که FBI از آن اطلاعات برای شناسایی بازی و چت مورد نظر الکساندر استفاده می‌کند، و به این ترتیب می‌تواند شواهدی مستند و مدارکی واضح از معامله مواد مخدر در اختیار داشته باشد.

این اولین باری نیست که نیروهای امنیتی و قضایی از یک توسعه‌دهنده کنسول درخواست همکاری و ارائه اطلاعات می‌کنند. در سال ۲۰۱۲ مجموعه جرایمی زنجیره‌ای که از طریق پلتفرم ایکس باکس لایو صورت می‌گرفت، شناسایی شد. در آن رویداد پای پلیس و نیروهای امنیت ملی هم به پرونده باز شد و مایکروسافت نیز در خفا اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار داد.

در دنیای تکنولوژیک امروز نمی‌توان انتظار داشت حتی امن‌ترین پلتفرم‌های برقراری ارتباط نیز به جمع‌آوری و کاوش داده نپردازند. شاید استفاده از چت و پارتی پلی استیشن و ایکس باکس کمتر از هر بستر دیگری شک‌برانگیز باشد، اما بدون تردید تحت نظارت کامل بوده و عملکرد و فعالیت بازیکنان توسط سازمان‌های گوناگون از جمله خود توسعه‌دهندگان مورد بررسی قرار می‌گیرد. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا تاکنون با مسئله‌ای مثل بن شدن یا اخطاری از سوی مایکروسافت و سونی مواجه شده‌اید؟ تا حالا شده ناسزایی از سر عصبانیت در حین آنلاین بازی کردن بگویید و بعد از ساعاتی برای مدت محدودی بن شوید؟ دیدگاه‌ها و تجربیات خود را با ویجیاتو در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

تماشا کنید: ویجیاتو – سال آخر پلی استیشن 4

.کپی شد https://vgto.ir/1s3




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ویجیاتو: ماجرای ارتباط پلی استیشن 4 و معاملات کوکایین چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..