تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زمان استاندارد استفاده از واکسن آنفلوانزا گذشته است/ مردم تخلفات را گزارش کنند

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کمبود واکسن آنفلوانزاکیانوش جهان‌پور سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش احتمالی قیمت واکسن آنفلوانزا اظهار کرد: در حال حاضر قیمت واکسن آنفلوانزا کاملا مشخص و مصوبه سازمان غذا و دارو است و هیچ داروخانه‌ای نباید بالاتر از قیمت مصوب واکسن آنفلوانزا را در اختیار بیماران و نیازمندان قرار دهد.

او گفت: افزایش احتمالی قیمت واکسن آنفلوانزا به دنبال تقاضای هیجانی مردم جهت تزریق این واکسن است هرچند که زمان استاندارد استفاده از واکسن آنفلوانزا گذشته است.

جهان‌پور ادامه داد: مردم باید توجه داشته باشند که دو هفته بعد از تزریق واکسن آنفلوانزا مصونیت‌های احتمالی آن در برابر بیماری ایجاد می‌شود و این طور نیست که با تزریق واکسن سریعا افراد در برابر بیماری آنفلوانزا ایمن شوند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که برخی افراد سودجو در زنجیره توزیع دارو وجود داشته باشند و باعث افزایش احتمالی قیمت واکسن آنفلوانزا شوند.

لزوم تزریق واکسن آنفلوانزا ویژه گروه های هدف

او یادآوری کرد: همه افراد نباید واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند بلکه زنان باردار، سالمندان، کودکان زیر ۵ سال و به طور کلی گروه‌های پرخطر نیازمند تزریق واکسن هستند و در صورت کمبود احتمالی برای نیازمندان واکسن آنفلوانزا به میزان کافی وارد می‌شود.

جهان‌پور گفت: به دلیل اطلاع رسانی خوب مردم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا جهت تزریق واکسن و خرید آن به داروخانه‌ها هجوم برده‌اند. اما این موضوع نباید باعث فروش واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها بالاتر از قیمت مصوب سازمان غذا و دارو شود و ما با مراکز متخلف احتمالی در زمینه فروش واکسن آنفلوانزا و افراد سودجو به شدت برخورد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: توزیع قرص اسلتامیویر در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی

او یادآوری کرد: مردم با مشاهده هرگونه تخلفی در زمینه‌های مختلف و به ویژه در زنجیره توزیع و فروش واکسن آنفلوانزا موارد تخلف را به سامانه ۱۹۰ گزارش کرده تا ما در کمترین زمان به شکایات رسیدگی کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زمان استاندارد استفاده از واکسن آنفلوانزا گذشته است/ مردم تخلفات را گزارش کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..