تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اولین اظهارنظر زاهدی‌فر به قضاوت جنجالی‌اش

اولین اظهارنظر زاهدی‌فر به قضاوت جنجالی‌اشبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، استراماچونی پذیرفته که شاید زاهدی‌فر صحنه را ندیده، اما مشکل اینجاست که داوران دیگر نیز هیچ‌کدام به داور اصلی اطلاع ندادند که پنالتی رخ داده ضمن اینکه ظاهرا گل دوم میزبان نیز در موقعیت آفساید به‌ثمر رسیده تا درمجموع تیم داوری نمره بدی از این بازی بگیرد. حالا داور بازی که با محرومیت هم مواجه شده با فشار‌های زیادی روبه‌رو است و حال چندان خوشی هم ندارد. گفتگو با محمدحسین زاهدی‌فر را در ادامه می‌خوانید.

متهم شده‌اید به اینکه معمولا به ضرر استقلال قضاوت می‌کنید، قبول دارید؟

قطعا این مساله را قبول ندارم. تا جایی که خاطرم هست بار‌ها برای استقلال داوری کردم و به غیر از بازی این تیم مقابل سایپا که یک‌برصفر به‌خاطر پنالتی‌ای که مهدی رحمتی داد، باختند در سایر مسابقات با قضاوت من شکست نخوردند.

به هر حال آبی‌ها معتقدند حق‌شان پیروزی بوده و به‌خاطر قضاوت شما دو امتیاز از دست داده‌اند.

این اتفاق باعث شد که من سیبل حملات قرار بگیرم، ولی من هم مثل همه انسان هستم و مثل بازیکنان و مربیان و... ممکن است اشتباه کنم.

صحنه خاصی بود. شما هم قد و بالای بلندی دارید. چطور این صحنه را ندیدید؟

قبل از اتفاق مورد بحث من چند بار بازی را متوقف و به بازیکنان تذکر دادم که مراقب رفتار خود در محوطه جریمه باشند و در اصطلاح توصیه پیشگیرانه داشتم و به‌همین‌دلیل تمرکزم بیشتر بر روی خطا‌ها و برخورد‌های فیزیکی بود و با اینکه بر صحنه اشراف داشتم متاسفانه هند را ندیدم.

بعضی داوران در چنین صحنه‌هایی بعد از بازی می‌گویند که دیدیم، اما سوتمان بالا نیامد یا نتوانستیم سوت بزنیم. مورد شما همچنین بود؟

باور کنید که این‌گونه نبود و اگر چنین بحثی بود به‌صراحت می‌گفتم، اما واقعیت ماجرا این بود که همه صحنه را دیدند و من که باید می‌دیدم، متاسفانه ندیدم.

سرمربی استقلال پذیرفته که امکان دارد شما صحنه را ندیده باشید، اما نمی‌تواند بپذیرد سایر داوران هم ندیده باشند!

من از کمک‌هایم استعلام گرفتم و آن‌ها هم اظهار کردند که هندی ندیدند و گرنه به آن‌ها اعتماد می‌کردم. به هر حال ما تیم داوری هستیم.

قبول دارید که این اشتباه تاثیر‌گذار بوده؟

بله، من اشتباهم را می‌پذیرم، اما کاملا سهوی بوده و به‌خاطر اشتباه انسانی و عدم تمرکز کافی بر روی صحنه رخ داده است.

به‌نظر خودتان چه عواملی باعث می‌شود داوران این‌گونه اشتباه کنند؟

ما داوران خیلی تمرین می‌کنیم تا از آمادگی بدنی بالا برخوردار باشیم. قبل از بازی جلسات متعددی داریم و شب بازی با تیم داوری درخصوص بازی صحبت می‌کنیم و خود را کاملا از نظر ذهنی به اوج آمادگی می‌رسانیم تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و همچنین عدالت را رعایت کنیم. تیم داوری هم مثل بقیه ارکان بازی دوست دارد بهترین نتیجه را کسب کند پس این گونه اشتباهات، اتفاقات لحظه‌ای و آنی است که انتظار داریم بیشتر ما را درک کنند تا بتوانیم با آرامش بیشتر از قبل داوری کنیم.

صحبت پایانی؟

امیدوارم با استفاده از سیستم کمک‌داور ویدئویی مشکلات این‌چنین حل شود تا ضریب اشتباهات تاثیر‌گذار در بازی‌های لیگ برتر نیز کمتر شود.

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اولین اظهارنظر زاهدی‌فر به قضاوت جنجالی‌اش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..