تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرطان تخمدان در زنان، چه کسانی بیشتر در خطرند؟

طباطبایی‌فر گفت: احتمال ابتلا به سرطان تخمدان در زنانی که سابقه فامیلی ابتلا به سرطان تخمدان دارند و یا مبتلا به سرطان سینه بوده‌اند بیشتر است.
مرتضی طباطبایی‌فر، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در همایش تازه‌های سرطان تخمدان اظهار کرد: سرطان تخمدان ششمین سرطان شایع دنیا به شمار می‌رود و در بین سرطان‌های مربوط به دستگاه تناسلی دومین سرطان محسوب می‌شود، در ایران نیز بر اساس آمار‌ها و مطالعاتی که در سال ۹۳ انجام گرفته سرطان تخمدان یازدهمین سرطان شایع در زنان ایرانی است.
او با اشاره به اینکه سرطان تخمدان اکثر مواقع بدون علامت است و نوعی بیماری خاموش به شمار می‌رود، گفت: در اکثر بیماران، زمانی این سرطان کشف می‌شود که بیماری بسیار پیشرفته است. در افراد با سابقه خانوادگی سرطان تخمدان و سینه و نیز در صورت وجود سابقه ابتلا به سرطان سینه در خود فرد، شانس ابتلا به سرطان تخمدان بیشتر است که در صورت آگاهی و توجه تیم درمانگر به این مسئله می‌توان در کشف زودرس و یا پیشگیری از این سرطان اقداماتی را انجام داد.
رئیس همایش یک روزه تازه‌های سرطان تخمدان با اشاره به اینکه ارتقا دانش و آگاهی پزشکان در تشخیص به موقع سرطان تخمدان می‌تواند بسیار موثر واقع شود، گفت: افزایش وزن ناگهانی و مختصر و احساس پری شکم می‌تواند از جمله علائم ابتلا به سرطان تخمدان باشد. البته همیشه این علایم نشانه علامت ابتلا به سرطان نیست.
او درباره برگزاری همایش تازه‌های سرطان تخمدان افزود: با توجه به این نکته که علی‌رغم پاسخ اولیه درمانی در این بیماران درصد قابل توجهی از آنان دچار عود می‌شوند، در این همایش آخرین دستاورد‌های و تحقیقات علمی در زمینه پیشگیری از عود و عوامل موثر در افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان تخمدان مورد بحث قرار گرفت.
رئیس بخش انکولوژی بیمارستان امام حسین (ع) یادآوری کرد: موضوع کیفیت زندگی بیماران در تمامی بیماران مبتلا به سرطان و به ویژه در مواردی که بیمار پاسخ مناسبی به شیمی درمانی و سایر روش‌های درمانی نمی‌دهد باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرطان تخمدان در زنان، چه کسانی بیشتر در خطرند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..