تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حجم پایین آسیب های اجتماعی در استان قزوین/ ۱۲منطقه آسیب خیز توسط بسیج شناسایی شد

ساعت: 10:31 منتشر شده در مورخ: 1398/09/03 شناسه خبر: 1549595

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: ۱۲منطقه آسیب خیز در استان توسط بسیج شناسایی شد که چهار منطقه هم با اعتبارات خود بسیج پیش بینی شد که برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در این محلات برای کاهش آسیب‌ها اجرا کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم بیدخام در گفت‌وگو با صبح قزوین، اظهار کرد: هیئت وزیران در جلسه‌ای در پنجم خرداد ماه سال جاری آئین‌نامه اجرایی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را تصویب کرد که از مصوبات بسیار خوب بود.

وی افزود: طبق این آئین‌نامه کارگروه بانوان و خانواده، سلامت و امنیت غذایی و کارگروه اجتماعی که قبلا به صورت منفک و جداگانه برگزار می‌شد نیز در هم ادغام شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: مسائل اجتماعی به جهت در هم تنیدگی که دارد؛ این ظرفیت فراهم شد تا همه اعضا در کنار هم بتوانند مسائل اجتماعی را از زوایای مختلف مورد رصد و ارزیابی قرار دهند.

این مقام مسئول عنوان کرد: ضروری است که همه طرح‌ها و برنامه‌ها در سطح استان از یک نوع پیوست فرهنگی برخوردار و نگاه به برنامه‌ها یک نگاه فرهنگی باشد.

بیدخام گفت: از استاندار انتظار داریم که هر ۱۵روز یک بار این کارگروه برگزار شود و مدیران کل هم نسبت به تشکیل گروه‌های کاری اقدام و نتیجه را به دبیرخانه ارسال کنند تا در کارگروه مطرح شود.

وی بیان کرد: مسائل اجتماعی همانند پازل هستند که در اثر بخشی باید با پرهیز از موازی کاری در کنار هم قرار گیرند و دفتر اجتماعی هم این آمادگی را دارد که با دریافت طرح‌های اثربخش و ارائه آن‌ها به سازمان اجتماعی کشور پیگیری لازم را برای دریافت اعتبارات داشته باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: بنابر ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است که به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با اولویت اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و کودکان کار به گونه‌ای اقدام کند که در پایان برنامه تا ۲۵درصد آسیب‌ها نسبت به وضعیت کنونی کاهش پیدا کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: دولت هم اهتمام ویژه‌ای در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و اعتبارات خوبی را هم به این منظور تخصیص داده است.

آموزش و پرورش طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان را اجرا کرد

وی یادآور شد: اگر چه استان قزوین با پیشینه فرهنگی و تاریخی که دارد از نظر رنج میانگین آسیب‌های اجتماعی در رتبه‌های میانی و پایین نمودار آماری قرار دارد ولی باز هم به جهت پیشگیری از آسیب‌ها اعتباراتی در خصوص برنامه‌های فرهنگی اجتماعی در سطح استان رقم خورد.

بیدخام ادامه داد: در خصوص اعتبارات سال ۹۷ هم از لحاظ تملک دارایی و هم هزینه‌ای ما جزو استان‌هایی بودیم که در یک بازه زمانی کوتاه طرح‌ها را از دستگاه‌ها اخذ و به سازمان اجتماعی ارائه کردیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: برای آموزش و پرورش طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان بود که ۲۵۶میلیون تومان هزینه شد، تجهیز زیرساخت‌های طرح نماد و تجهیز مراکز آموزشی هم شامل این طرح بود که در مناطق حاشیه‌ای اختصاص پیدا کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: علوم پزشکی طرح پیشگیری و کنترل مصرف الکل در مناطق حاد و بحرانی و اجرای طرح آموزش‌های حین ازدواج مبتنی بر سبک زندگی اسلامی و برنامه‌های پیشگیرانه در حوزه ایدز را داشت که مبلغ ۲۱۵میلیون تومان اعتبارات هزینه‌ای به آن تخصیص پیدا کرد.

وی عنوان کرد: به دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بحث کاهش طلاق و مفاسد اخلاقی و حمایت از بازارچه عرضه تولیدات دانشجویی با تاکید بر مشاغل کوچک و دانشجویی، اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی با تاکید بر دانشجویان خوابگاهی و کمک به دانشگاه برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه شکست عاطفی دانشجویان ۵۵میلیون تومان اعتبارات هزینه‌ای تعلق گرفت.

بیدخام ادامه داد: اعتبارات سازمان ورزش و جوانان در دو حوزه هزینه‌ای و تملک بود که ۴۰میلیون تومان برای حفظ و ارتقای سلامت اجتماعی و ۶۴۰میلزون تومان هم برای احداث زمین چمن مصنوعی در سه روستا دریافت کرد.

سامانه تصمیم در سطح استان راه‌اندازی شد

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین اضافه کرد: بهزیستی ۷۰میلیون تومان اعتبارات هزینه‌ای برای راه‌اندازی سامانه تصمیم دریافت کرد که به منظور پیشگیری از آمار طلاق اتفاق افتاد و اکنون این سامانه در سرتاسر استان به جز آوج راه‌اندازی شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: ۸۹میلیون تومان هم اعتبارات تملک دارایی به بهزیستی تعلق گرفت که برای تجهیز مراکز اورژانس اجتماعی و پایگاه‌های سلامت در مناطق محروم و آسیب خیز هزینه شد.

وی بیان کرد: ۱۲منطقه آسیب خیز در استان توسط بسیج شناسایی شد که چهار منطقه هم با اعتبارات خود بسیج پیش بینی شد که برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در این محلات برای کاهش آسیب‌ها اجرا کردند.

بیدخام خاطرنشان کرد: اعتبار فرهنگ و ارشد را کانون‌های مساجد استان جذب کرد که ۱۷۰میلیون تومان بود که در مساجد محلات آسیب خیز وارد می‌شود و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی را برای نوجوانان اجرا می‌کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: امور زندان‌ها هم کنترل و کاهش آسیب‌ها و آموزش فرزندان و همسران زندانیان را داشت که ۱۵۰ میلیون تومان هم برای این مطلب اختصاص پیدا کرد.

این مقام مسئول عنوان کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای هم ۹۵میلیون تومان برای تهیه و تجهیز مراکز آموزشی در مناطق آسیب خیز را داشت که این طرح مورد تایید بازرسین سازمان اجتماعی کشور قرار گرفت و مجدد ۵۵۰میلیون تومان برای سال ۹۸ تخصیص خواهد یافت.

وی در پایان بیان کرد: در حوزه‌ سازمان‌های مردم نهاد هم نگاه دولت حمایتی است و از دستگاه‌ها انتظار می‌رود از این سازمان‌ها به عنوان بازوان اجرایی دولت استفاده کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حجم پایین آسیب های اجتماعی در استان قزوین/ ۱۲منطقه آسیب خیز توسط بسیج شناسایی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..