تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برخی از مشخصات فنی کارت گرافیک انویدیا RTX 2080 Ti Super فاش شد

گفته می‌شود انویدیا در حال برنامه‌ریزی برای رونمایی رسمی مدل ارتقاءیافته‌ی کارت گرافیک پرچم‌دار RTX 2080 Ti با پسوند Super است؛ به‌تازگی مشخصاتی جدید از این کارت گرافیک فاش شده‌اند.

پیش‌تر به‌دفعات زیاد شاهد انتشار شایعات مختلفی از گوشه و کنار درمورد احتمال ساخت مدل Super کارت گرافیک قدرتمند RTX 2080 Ti که هم‌اکنون پرچم‌دار انویدیا (Nvidia) محسوب می‌شود، بوده‌ایم. بااین‌حال شمار زیادی از این شایعه‌ها تکذیب شدند؛ برای مثال مدتی پیش بعضی از رسانه‌ها تصویری را منتشر کردند و آن را به کارت گرافیک RTX 2080 Ti Super نسبت دادند، اما در نهایت مشخص شد که تصویر موردبحث حقیقی نیست.

تعداد شایعات دراین‌زمینه به‌حدی زیاد هستند که باعث می‌شوند کم‌کم باور کنیم انویدیا در حال ساخت مدل سوپر کارت گرافیک پرچمدارش است. به‌تازگی یکی از افشاگران حوزه‌ی فناوری مدعی شده است که انویدیا روی مدل فوق قدرتمند کارت‌های گرافیک سری RTX کار می‌کند و  معرفی آن طی چند ماه آینده انجام می‌پذیرد.

nvidia super

مقاله‌های مرتبط:

یکی از افشاگران حوزه‌ی سخت‌‌افزار با نام کاربری kopite7kimi در توییتر، چند روز پیش توییت کوتاهی را منتشر و از طریق آن برخی از جزئيات کارت گرافیک جدید انویدیا را فاش کرد. با نگاهی کلی به مشخصات فاش‌شده به این نتیجه می‌رسیم که پرچم‌دار بعدی انویدیا قرار است در زمینه‌ی پردازش‌های گرافیکی قدرت بسیار زیادی داشته باشد. kopite7kimi در توییت کوتاه جدیدش جمله‌ی «2080TI SUPER460816Gbps» را نوشته است. 

بنابراین طبق ادعاهای کاربر موردبحث در توییتر، انویدیا از مدتی پیش کار روی مدل سوپر کارت گرافیک RTX 2080 Ti را آغاز کرده است؛ این کاربر پیش‌تر جزئيات دیگری را نیز در رابطه با کارت‌های گرافیک انویدیا فاش کرده است و دراین‌زمینه سابقه‌ی خوبی دارد. بااین‌حال فراموش نکنید تا زمانی‌که انویدیا اطلاعاتی رسمی در این رابطه منتشر نکند، تمامی آنچه kopite7kimi فاش کرده است در حد شایعه باقی می‌ماند.

با نگاهی به توییت او، عدد ۴٬۶۰۸ به‌چشم می‌خورد که احتمال می‌دهیم به شمار هسته‌های کودا (CUDA) کارت گرافیک RTX 2080 Ti Super اشاره داشته باشد. بهره‌مندی از این تعداد هسته‌ی کودا می‌تواند به‌صورت تلویحی به این معنی باشد که مدل سوپر RTX 2080 Ti قرار است از پردازنده‌ی گرافیکی کامل Turing TU102 استفاده کند؛ پیش‌تر در کارت Titan RTX انویدیا شاهد بهره‌مندی از این پردازنده‌ی گرافیکی بوده‌ایم. پردازنده‌ی گرافیکی موردبحث از ۵۷۶ هسته‌ی تنسور (Tensor) بهره‌ می‌گیرد و به ۷۲ هسته‌ی مجزا برای پردازش‌های مربوط به فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) مجهز شده است؛ از هسته‌های موردبحث با نام هسته‌های RT یاد می‌شود. ناگفته نماند که کارت گرافیک RTX 2080 Ti انویدیا از ۵۴۴ هسته‌ی تنسور و ۶۸ هسته‌ی RT بهره‌مند است؛ این کارت گرافیک افزون بر موارد یادشده از ۴٬۳۵۲ هسته‌ی کودا نیز استفاده می‌کند. 

rtx super

مقاله‌ی مرتبط:

موارد یادشده تنها چیزهایی نیستند که توییت kopite7kimi درمورد مدل سوپر RTX 2080 Ti فاش می‌کند. در بخش انتهایی توییت، عبارت 16Gbps ذکر شده است که طبیعتا به پهنای پاند حافظه‌ی رم ویدئویی (VRAM) این کارت گرافیک اشاره دارد.

حافظه‌ی رم ویدئویی مدل معمولی کارت گرافیک RTX 2080 Ti از پهنای باند ۱۴ گیگابیت‌بر‌ثانیه بهره‌مند است. تاکنون اطلاعاتی درمورد مقدار حافظه‌ی رم ویدئویی کارت جدید انویدیا فاش نشده است؛ بدون شک یکی از مهم‌ترین تغییرات مدل سوپر نسبت‌به مدل معمولی، مقدار حافظه‌ی رم ویدئویی خواهد بود. گفتنی است کارت گرافیک Titan RTX از ۲۴ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌گیرد. این میزان رم، توانایی‌های اعجاب‌انگیزی به کارت گرافیک موردبحث می‌دهد.

RTX 2080 Ti Super انویدیا احتمالا به ۴٬۶۰۸ هسته‌ی کودا، ۵۷۶ هسته‌ی تنسور و ۷۲ هسته‌ی رهگیری پرتو مجهز می‌شود

احتمال می‌دهیم انویدیا در کارت گرافیک RTX 2080 Ti Super از ۱۱ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم ویدئویی استفاده کند؛ همچنین گفته می‌شود فرکانس پردازشی این حافظه‌ی رم کمتر از فرکانس پردازشی حافظه‌ی رم کارت تایتان RTX خواهد بود. شایعه‌ها نشان می‌دهند RTX 2080 Ti Super به‌طور کلی قرار است از قدرت بسیار بالایی بهره بگیرد. درواقع آن‌طور که کارشناس وب‌سایت تک‌ریدار می‌نویسد، اگر مشخصات فنی یادشده واقعا مربوط به RTX 2080 Ti Super باشند، این کارت گرافیک در زمینه‌ی پردازش کارهای گرافیکی دست‌کمی از هیولا ندارد. 

کاربر kopite7kimi در توییتر پیش‌تر توییت دیگری را نیز درمورد مدل سوپر RTX 2080 Ti منتشر کرده و مدعی شده بود انویدیا قصد دارد این کارت گرافیک را در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ (بازه‌ی زمانی بین ژانویه تا مارس ۲۰۲۰ مصادف‌با بازه‌ی زمانی بین دی تا اسفند ۱۳۹۸) به‌صورت رسمی معرفی کند. البته توییت موردبحث مدتی پس از انتشار، پاک شده بود. 

rtx 2080 super

با درنظرگرفتن موارد بالا، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که کارت گرافیک RTX 2080 Ti Super با قدرت پردازشی بالا طی چند ماه نخست سال آینده‌ی میلادی معرفی و سپس روانه‌ی بازار شود. احتمالا انویدیا کارت گرافیک قدرتمند جدیدش را پیش از عرضه‌ی کارت‌های جدید سری نوی AMD که ظاهرا این شرکت از آن‌ها با نام «قاتل انویدیا»‌یاد می‌کند، روانه‌ی بازار خواهد کرد. گفته می‌شود AMD کارت‌های گرافیک جدیدش را در جریان برگزاری نمایشگاه CES ۲۰۲۰ معرفی و سپس آن‌ها را در اواسط سال ۲۰۲۰ (تابستان ۱۳۹۹) عرضه خواهد کرد.

احتمالا یکی از دلایل ساخت مدل سوپر RTX 2080 Ti با قدرت بالا،‌ انتشار شایعات مربوط به قدرت پردازشی زیاد کارت‌های گرافیک نسل بعدی سری نوی AMD بوده است. انویدیا روی نسل بعدی کارت‌های گرافیکش با نام Ampere کار می‌کند؛ بااین‌حال کارت‌های یادشده احتمالا به‌موقع به مرحله‌ی تولید انبوه و عرضه نخواهند رسید؛ بنابراین انویدیا قصد دارد خلأ بازار کارت‌های بالارده را از طریق مدل جدید خانواده‌ی سوپر پر کند تا AMD همچنان رقیبی جدی در بازار داشته باشد. انویدیا احتمالا پس از عرضه‌ی کارت‌های سری Ampere، سراغ نسل جدید کارت‌های گرافیکش با نام هاپر (Hopper) خواهد رفت.

شما خواننندگان محترم زومیت چه دیدگاهی در این رابطه دارید؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برخی از مشخصات فنی کارت گرافیک انویدیا RTX 2080 Ti Super فاش شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..