تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهکار‌های افزایش ثروت ملی/ منابع طبیعی به ثروت‌های آشکار تبدیل شود

راهکار‌های افزایش ثروت ملی/ منابع طبیعی به ثروت‌های آشکار تبدیل شودبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین وکیلی کارشناس اقتصادی در خصوص بیانات رهبری در دیدار با فعالان اقتصادی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارآفرینان تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، به افزایش ثروت ملی در راستای گسترش رفاه اجتماعی اشاره کردند که با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور، مسئله بسیار مهمی است.

وی در ادامه افزود: افزایش ثروت ملی به دو روش امکان پذیر است، اولین راهکاری که اکثر کشور‌های جهان از آن استفاده می کنند، استفاده و بهره برداری مناسب از منابع طبیعی کشور و هدر ندادن آن‌ها است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به تبدیل منابع طبیعی به ثروت ملی مطرح کرد: منابع طبیعی جزو ثروت‌های نهفته هستند که مسئولین باید با استفاده صحیح از منابع، آن‌ها را به ثروت‌های آشکار تبدیل کنند.

وکیلی بیان کرد: منابعی مانند نفت، گاز، فلز، کانی غیر فلزی و نیروی انسانی همه به عنوان ثروت‌های نهفته هستند که باید با برنامه ریزی صحیح در این زمینه‌ها سرمایه گذاری شود.

وی درمورد روش دوم برای افزایش ثروت ملی ادامه داد: در روش دوم افزایش ثروت ملی، باید به دنبال راهکار‌هایی باشیم که با مدیریت مناسب از ثروت‌های موجود در اقتصاد به نحو درست استفاده شود.

این کارشناس اقتصادی در توضیح روش دوم افزود: مدیریت صحیح منابع پولی که توسط استفاده از منابع طبیعی و انسانی به دست آمده، مهم‌ترین هدف روش دوم است که این روش تاثیر بیشتری در افزایش ثروت ملی دارد.

وکیلی با بیان اینکه دولت باید به هردو روش مطرح شده پایبند باشد، ادامه داد: این به این معنا است که اگر از منابع طبیعی استفاده شود، اما منابع مالی به دست آمده مدیریت صحیح نداشته باشند، هم منابع طبیعی و هم منابع مالی در این صورت نابوده می‌شوند.

استفاده از منابع مالی در زمینه‌های مختلف

وی تصریح کرد: مدیریت منابع مالی به معنی ذخیره آن‌ها نیست و باید در زمینه‌های مختلف مانند امور زیربنایی و توسعه صنایع کشور از این منابع استفاده شوند، به معنای دیگر باید این منابع مالی را به سرمایه در گردش تبدیل کرد تا درآمد‌های کشور و در نهایت ثروت ملی افزایش پیدا کند.

این کارشناس اقتصادی با ذکر این مطلب که افزایش ثروت ملی موجب افزایش سطح رفاه جامعه می‌شود اظهار کرد: طبق بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای افزایش سطح رفاه جامعه یکی از الزامات کشور است که با افزایش ثروت ملی به این مهم نیز دست پیدا خواهیم کرد.

وکیلی یادآوری کرد: در صورتی که دولت روش‌های مناسبی را برای افزایش ثروت ملی اتخاذ کند، در یک مدت زمان کوتاه چند صد فرصت شغلی متنوع در کشور ایجاد می‌شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهکار‌های افزایش ثروت ملی/ منابع طبیعی به ثروت‌های آشکار تبدیل شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..