تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توسعه مناسبات با کشورهای همسایه از مهم‌ترین اولویت‌های استان است

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، با اشاره به علایق تاریخی و فرهنگی تبریز و باکو، گفت: ارتباط تبریز و آذربایجان در هیچ دوره‌ای مانند امروز نبوده و فضای بسیار خوبی برای توسعه مناسبات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وجود دارد.
وی با بیان اینکه باید از فضای موجود به بهترین شکل استفاده کرده و به غفلت‌های گذشته پایان دهیم، ادامه داد: تقویت ارتباطات با کشورهای همسایه یکی از اولویت‌های اساسی دولت است و مدیریت ارشد استان در تلاش برای تحقق این مهم است.
پورمحمدی به دیدار خود با دکتر ظریف، وزیر امور خارجه نیز اشاره کرد و گفت: در این دیدار، توجه جدی به استفاده از ظرفیت تبریز و آذربایجان شرقی برای تقویت دیپلماسی در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با کشورهای همسایه مورد تاکید قرار گرفت.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: سهم استان ما در مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه، کمتر از حد انتظار است و امیدواریم با تعامل تبریز و باکو، این وضعیت بهبود یافته و بسترهای لازم برای حضور قدرتمند در بازار کشورهایی چون روسیه را فراهم کند.
پورمحمدی همچنین خواستار توجه به دیپلماسی علمی از طریق توسعه ارتباطات علمی و تبادل دانشجو بین تبریز و باکو شد و ادامه داد: گردشگری سلامت نیز از مهم‌ترین اولویت‌های ماست که باید با آسیب‌شناسی‌های لازم در این مورد و با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر تبریز در زمینه خدمات بهداشتی و ترانزیتی بار دیگر این موضوع رونق یابد.
براساس این گزارش، جواد جهانگیرزاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو نیز در این دیدار به سفر اخیر رئیس جمهور به جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: مردم و مسئولان جمهوری آذربایجان، علاقه خاصی به تبریز و آذربایجان دارند و ما نیز آمادگی خود را برای هر نوع همکاری در زمینه تقویت ارتباطات بخش‌های مختلف اعلام‌ می‌کنیم.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توسعه مناسبات با کشورهای همسایه از مهم‌ترین اولویت‌های استان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..