تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تبیین جایگاه شهر قم در عصر ظهور منجی عالم بشریت/ برکات وجود فاطمه (س)، در وجود حضرت معصومه نهفته بود

یک کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی کرمی کارشناس مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه شهر قم در روایات اهل بیت (ع) دارای منزلت و امتیاز ویژه‌ای است، اظهار کرد: اگر به منابعی که از اهل بیت (ع) به دست ما رسیده مراجعه کنیم، می بینیم که قم همواره از نقاط جغرافیایی سرنوشت ساز در جریان تشیع است. این شهر جزو مهم‌ترین نقاط کانون تحرکات شیعی است؛ به گونه‌ای که قالب جریانات شیعی خصوصاً در بعد علمی و نهضت‌های نرم کلامی و فلسفی از قم نشأت گرفته و قم به عنوان یک زمین حاصلخیز برای رشد معارف اسلامی اهل بیت (ع) همواره مد نظر بوده است. شهر قم همیشه مانند کوه استوار و مصون و محفوظ در برابر آسیب‌ها و گزند‌های روزگار بوده است.

پیوند ناگسستنی اهل بیت (ع) و مردم قم

وی تصریح کرد: در طول تاریخ هیچگاه دست مردم قم از اهل بیت (ع) کوتاه نشد؛ اهل این دیار همواره از نعمت و برکت وجود این بزرگان بهره‌مند بودند و به نعمتی که در اختیار داشتند، عشق می‌ورزیدند و تشنه معرفت اهل بیت (ع) بودند. مردم قم با ثبات‌ترین مردم در نزد ائمه اطهار (ع) بودند. شهر قم یکی از کانون‌های گسترش، ترویج و تبلیغ معرفت اهل بیت (ع) است به طوری که تعابیر عجیبی درباره قم صادر شده است؛ امام صادق (ع) درباره منزلت قم می‌فرماید: حرم خدا مکه، حرم پیامبر (ص) مدینه، حرم امام علی (ع) کوفه، حرم امام حسین (ع) کربلا و حرم ما اهل بیت (ع) و پایگاه اهل بیت (ع) شهر قم است.

حجت الاسلام و المسلمین کرمی افزود: قم یک نقطه سرنوشت ساز در حوادث آخرالزمان از میان بلاد مهم است و مهمترین جایگاه در مقدمات ظهور حضرت حجت (عج) را دارد. در شهر قم است که مقدمات و بستر ظهور مهیا می‌شود؛ اصحاب و یاران امام زمان (عج) در این شهر متمرکز می‌شوند و این قم است که سرنوشت آخرالزمان را تعیین می‌کند.

بزرگترین نهضت ها و انقلاب در شهر قم شکل گرفته است

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: بزرگ‌ترین نهضت‌ها و انقلاب در شهر قم شکل گرفت؛ نمونه بارز آن انقلاب و جنبش بزرگ مردم ایران علیه طاغوت است که در شهر قم شکل گرفت. این شهر کانون معرفت متون اسلامی و معارف اهل بیت (ع) است. در حقیقت از ابتدا امور قم مورد توجه بوده و این موهبت را مدیون وجود با برکت حضرت معصومه (س) هستیم.

برکات حضرت فاطمه (س)، در مقیاس کوچکتر در وجود حضرت معصومه (س) است

حجت الاسلام و المسلمین کرمی گفت: اتفاقاتی که در آخرالزمان رخ می‌دهد، از حرم حضرت معصومه (س) منشأ می‌گیرد. حضرت معصومه (س) به عنوان کوثر منشأ این خیر عظیم و نائبه الزهرا (س) است. همه برکاتی که در وجود حضرت فاطمه (س) است، مقیاس کوچکتر آن در وجود حضرت معصومه (س) است و همه عالم را تحت تاثیر وجود با برکت خود قرار می‌دهد. دُرّ گرانبهایی همچون حضرت معصومه (س) در صدف شهر قم جای گرفته و به همگان ارمغان داده شده است. به واسطه وجود این بانوی گرامی است که منجی بشریت امام زمان (عج) بزرگترین رویداد تاریخ را رقم می‌زند و به سرانجام می‌رساند. در حقیقت منشأ آخرالزمان و سعادت دنیا و آخرت در وجود با برکت حضرت معصومه (س) است که بعد از ورود ایشان به قم، این شهر صاحب والاترین جایگاه نزد خداوند و اهل بیت (ع) شد. این شهر هم اکنون بزرگ‌ترین کانون برای اسلام و ادیان الهی است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تبیین جایگاه شهر قم در عصر ظهور منجی عالم بشریت/ برکات وجود فاطمه (س)، در وجود حضرت معصومه نهفته بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..