تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گرد بی توجهی از ساز‌های جنگ پاک شد/ تجلیل از ارکستر سمفونیک دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین دوره مراسم گرامیداشت ارکستر سمفونیک دفاع مقدس با عنوان ساز‌های خاکی، شب گذشته در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم اعضای ارکستر سمفونیک دوران جنگ مورد تجلیل قرار گرفتند.

نکته قابل توجه حضور دو تن از نوازندگان ساز‌های بادی ارکستر سمفونیک تهران در ارکستر دفاع مقدس بود؛ این دو نوازنده، جای نوازندگان شهید ارکستر دفاع مقدس را گرفته بودند. از حواشی این برنامه تعداد کم حاضران در تالار وحدت بود. در دوره قبل مهمانان فراوانی به مراسم دعوت شدند و حتی سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم حاضر بود.

آغازگر مراسم اجرای دو قطعه «بانگ آزادی» و «خجسته باد این پیروزی» با صدای محمد گلریز خواننده پاپ و سنتی کشورمان بود.

خاک های بی توجهی از سازهای جنگ برداشته شد /سازهای کوک شده ارکستر سمفونیک دفاع مقدس

در ادامه کلیپی درباره اعزام ارکستر سمفونیک دوران دفاع مقدس به مناطق عملیاتی و اجرای برنامه‌های موسیقیایی پخش شد.

سپس، سید عباس سجادی مجری برنامه برای خیر مقدم پشت میکروفن آمد. سخنرانی سوقندی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران بخش بعدی برنامه بود.

او گفت: موسیقی، ادبیات، شعر و تصنیف همزاد انسان بوده و در غم و شادی، سختی‌ها و آسانی‌ها و هرآنجا که زندگی حضور دارد موسیقی و هنر هم وجود دارد. هنر‌هایی که در بستر فرهنگ ایرانی اسلامی هزار و چند سال پیشینه دارد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی هنرمندان تمامی عرصه‌ها برخاسته از ایمان به مردم و عشقی که در دل داشتند، صادقانه حضور پیدا کردند. وقتی هم جنگ به ما تحمیل شد، باز این هنرمندان بودند که ادبیات مقاومت و پایداری در شعر و شعور را درآمیخته و آثار ماندگار خلق کردند.

سوقندی افزود: امروز در جنگ اقتصادی نیز ما نیازمند نقش و هنرآفرینی هنرمندان عزیزمان در کنار مردم هستیم. ما هم اکنون در عصر نو یعنی در گام دوم انقلاب اسلامی ضمن احترام به پیشکسوتان و پیشگامان هنر و ارج نهادن به هنرشان نیازمند بازتولید با زبان نسل جدید هستیم. ادبیات انقلاب اسلامی عناصری دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بر بستر حقایق صورت گرفته است. انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نیز یک رویا نبود و آنچه بود بیان واقعیت‌ها و فداکاری‌های ارزشمندی بود. ما امروز دست هنرمندان عزیز را می‌فشاریم و امیدواریم جوانان خلاق این عرصه به پیروی از هنرمندان پیشکسوت پا به میدان نهند و در اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی و آنچه در گذشته داشتیم تلاش کنند. ما اگر نتوانسته ایم برای نسل تشنه امروز آب گوارا تهیه کنیم و آن‌ها نیز به سراغ آب‌های آلوده رفتند، باید خودمان را ملامت کنیم که این نسل را نشناختیم.

محمدرضا جعفری بهنام از پیشکسوتان عرصه صدابرداری و مدیر اجرای ارکستر سمفونیک تهران در دوران دفاع مقدس هم در ادامه بیانیه‌ای را خواند و به تمجید از ارکستر سمفونیک دوران دفاع مقدس پرداخت.

او گفت: دو سال است این برنامه را اجرا می‌کنیم؛ چراکه می‌خواهیم قدردان کسانی باشیم که سلاحشان سازشان بود. باید نوای این ساز‌ها به گوش نسل جدید برسد و آن‌ها بدانند چه روزگاری بر ما سپری شده است.

خاک های بی توجهی از سازهای جنگ برداشته شد /سازهای کوک شده ارکستر سمفونیک دفاع مقدس

سپس قطعه «ای ساربان» اجرا شد. در ادامه کلیپی از مهرداد کاظمی خواننده دوران دفاع مقدس و ارتباط تلفنی با وی پخش شد. او به دلیل انجام مراحل درمانی در خارج از ایران است.

سپس از ارکستر دفاع مقدس تجلیل شد. مهدی افضلی مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و مشاور وزیر ارشاد در امور ایثارگران روی صحنه آمدند و از احمد عزیز، جهانگیر زمانی، شاهرخ شیردوست، بهروز اسلامی، هوشنگ گنج بر، محمدرضا جعفری بهنام، مهرداد کاظمی، زنده یاد کیومرث میردادیان، زنده یاد امیر بهشتی، محمد گلریز، منوچهر پناهی نژاد، سیامک میردادیان، حسن زهری، رضا صنعتی نژاد، محمد علی لقا، مسعود عالمی، غلامعلی صابری، محمدرضا صفی، بابک میردادیان، علی اکبر فیض، علی حیدری و محمدرضا داور پناه تجلیل کردند.

خاک های بی توجهی از سازهای جنگ برداشته شد /سازهای کوک شده ارکستر سمفونیک دفاع مقدس

اجرای قطعه «ای ایران» پایان بخش مراسم تجلیل از ارکستر سفمونیک تهران در دوران دفاع مقدس بود.

انتهای پیام/

از ارکستر دوران دفاع مقدس تجلیل شد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گرد بی توجهی از ساز‌های جنگ پاک شد/ تجلیل از ارکستر سمفونیک دفاع مقدس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..