تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز کنفرانس بین‌المللی «افق‌های نو در مطالعات زبانی»

در مجموع بیش از یکهزار و ۲۰۰ مقاله از سراسر کشور و چند کشور خارجی به دبیرخانه کنفرانس بین المللی ۲ روزه «افق های نو در مطالعات زبانی» ارسال شده بود که تعداد ۸۵۰ مقاله به مرحله بعدی راه یافت و پس از دواری مجدد نیز تعداد ۵۸۰ مقاله به عنوان مقالات نهایی انتخاب شدند.

هیات داوران کنفرانس در نهایت ۳۰۰ مقاله را برای ارائه شفاهی در سالن‌های اصلی و موازی انتخاب کردند و مابقی مقالات نیز به صورت پوستر نمایش داده می شود.

رونمایی از کتاب پرفسور عزب دفتری، استاد تمام رشته زبان و ادبیات انگلیسی و از چهره های ماندگار زبان کشور، از دیگر برنامه های این رویداد مهم علمی است. 

در کنفرانس بین المللی «افق های نو در مطالعات زبانی»، اساتید و شرکت کنندگانی از استرالیا، کانادا، قبرس، ترکیه، مالزی، نیوزیلند و سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی حضور دارند و این رویداد علمی پژوهشی از امروز ۲۹ آبان تا فردا پنج شنبه ۳۰ ابان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایحان شرقی در آیین گشایش این کنفرانس علمی ۲ روزه اظهار کرد: این کنفرانس مهم حاصل تلاش چند ماهه دانشکده ادبیات فارسی و زبان خارجی دانشگاه آزاد واحد تبریز است.

عزیز جوانپور با اشاره به حضور اساتید بزرگ بین المللی و ملی زبان و نیز جمعی از اساتید از کشورهای خارجی، گفت: در عرض یک ماه اخیر ۲ همایش بزرگ ملی و بین المللی توسط دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی این دانشگاه برگزار شد که گام های موثری در راستای تبادل نظر علمی با اساتید و دانشجویان سراسر کشور فراهم کرد.

پرفسور بهروز عزب دفتری، از اساتید بنام کشورمان در حوزه زبان های خارجی نیز در این کنفرانس با ابراز گلایه و نگرانی از وضعیت آموزش زبان های خارجی در دانشگاه‌های کشور، گفت: سکوت عظیمی بر گروه‌های آموزشی زبان منطقه حکمفرماست.

عزب دفتری وی با اشاره به تدریس خود از سال ۱۳۴۰ تاکنون در دانشگاه‌های مختلف آذربایجان شرقی، افزود: بسیاری از اساتید دانشگاه در حوزه زبان تنها به کتب درسی قناعت می کنند و تنها صحبت های تکراری در کلاس بیان می شود.

عزب دفتری از  برگزاری کنفرانس بین‌المللی «افق‌های نو در مطالعات زبانی» به عنوان تلنگری برای نسل جوان یاد کرد و ادامه داد: بهای اندکی را در مقابل پرورش و تربیت پرداخت کردیم و این موضوع در سایر صنوف نیز صدق پیدا می کند.

وی با بیان اینکه چه بسا بسیاری از پزشکان حاذق، از اخلاق بی بهره هستند، تاکید کرد: تخصص باید آراسته به خصایل نیک انسانی باشد.

این استاد بنام در حوزه زبان با تاکید بر اینکه جامعه باید به بعد فرهنگیِ پرورش و تربیت توجه کند، یادآوری کرد: معلم واقعی کسی است که از یاد دادن لذت ببرد و دارای انتظام عقلی و عملی باشد.

عزب دفتری از دانشجویان و اساتید جوان خواست تا به اساتید پیر و پیشکسوت احترام بیشتری قائل شوند.

بهلول سلمانی، رئیس دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز نیز گفت: در این کنفرانس آخرین یافته های علمی و پژوهشی در حوزه مطالعات زبانی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه این کنفرانس یکی از مهم‌ترین رویدادهای علمی پژوهشی کشور است، اظهار کرد: کنفرانس بین المللی افق‌های نو در مطالعات زبانی به صورت مشترک با انجمن بین المللی اساتید زبان و ادبیات انگلیسی که دارای مجوز از وزارت علوم است و همچنین اعضای هیئت مدیره آنها که از چهره های سرشناس دانشگاه‌های کشور هستند، در واحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در حال برگزاری است.

رئیس دانشکده ادبیات فارسی وزبانهای خارجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، هدف از برگزاری این کنفرانس مهم علمی را ایجاد فضایی جهت تبادل علمی پژوهشی بین اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانست و گفت:  در این کنفرانس آخرین یافته های علمی و پژوهشی در حوزه مطالعات زبانی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز کنفرانس بین‌المللی «افق‌های نو در مطالعات زبانی»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..