تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«زخم مزمن» کیفیت زندگی افراد را کاهش می‌دهد

«زخم مزمن» کیفیت زندگی افراد را کاهش می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور در چهارمین کنگره بین‌المللی و ششمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت که صبح امروز در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، درباره انواع زخم‌ها اظهار کرد: زخم‌ها یکی از مشکلاتی هستند که در عرصه زندگی و پزشکی وجود دارند. برخی زخم‌ها از بدو تولد هستند و زمینه ژنتیکی دارند. دسته دوم زخم‌ها، زخم‌های مزمن مانند زخم پای دیابتی بوده و دسته سوم از زخم‌ها را، زخم‌های بستر تشکیل می‌دهند.

او بیان کرد: جهاد دانشگاهی تلاش می‌کند خلاءهای موجود در جامعه و مشکلات بهداشت و درمان کشور را برطرف کند. زخم‌های مزمن نیاز به پیشگیری دارند. در حوزه پیشگیری آگاهی سازی بسیار اهمیت دارد همچنین ما باید گروه‌های در معرض خطر ابتلا به زخم را به درستی شناسایی و به درمان و بازتوانی آن‌ها کمک کنیم.

۲۶ هزار بیمار ضایعه نخاعی تحت پوشش سازمان بهزیستی قبادی دانا افزود: ۲۶ هزاربیمار ضایع نخاعی تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که از این میان ۱۱ هزار نفر (۴۲ درصد) به زخم بستر مبتلا هستند. ما باید تلاش کنیم که کادر پزشکی و درمان کشور آگاهی لازم را برای جلوگیری از بروز زخم کسب کنند. همچنین ۵۳ هزار نفر از افراد دچار معلولیت شدید و خیلی شدید (۴۰ درصد) به زخم مزمن مبتلا هستند. زخم‌های مزمن نقش مؤثری در کاهش کیفیت زندگی افراد دارد و در برخی موارد این زخم‌ها، به مرگ منجر می‌شوند. زخم‌های مزمن همچنین هزینه‌های زیادی را به نظام سلامت کشور‌ها تحمیل می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: حدود یک هزار مرکز بهزیستی در کشور وجود دارند که در این مراکز ۴۷ هزار نفر معلول جسمی و حرکتی وابسته به زخم بستر نگهداری می‌شوند.

پاسخ به سوالات پزشکی را اینجا بخوانیداو یادآوری کرد: برای درمان زخم همه افراد از جمله پزشکان و کارشناسان توانبخشی باید به شکل تیمی مشارکت داشته باشند. زخم مزمن می‌تواند معلولیت را به همراه داشته باشد و از سوی دیگر برخی معلولیت‌ها هم زخم مزمن را موجب می‌شوند.

انتهای پیام /

۴۲ درصد بیماران ضایع نخاعی به زخم بستر مبتلا هستند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««زخم مزمن» کیفیت زندگی افراد را کاهش می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..