تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شیوع آنفولانزای مرگبار گزارش نشده است/ شهروندان بعد از ابتلا به بیماری ویروسی از خود درمانی پرهیز کنند

شیوع آنفولانزای مرگبار گزارش نشده است/ شهروندان بعد از ابتلا به بیماری ویروسی از خود درمانی پرهیز کنندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، با بیان اینکه شیوع خاصی از آنفولانزای مرگبار در کشور گزارش نشده است، گفت: به روال هرساله انتظار می‌رود که برخی از هموطنانان در اثر ابتلا به یکی از انواع انفولانزا که شدید‌تر است دچار مشکلات حاد شده یا حتی منجر به فوت آن‌ها شود.

جهانپور با بیان اینکه هشدار خاصی در خصوص شیوع آنفولانزا امسال نداریم، افزود: هشدار‌های عام برای تلاش جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی و عفونت‌های مجاری تنفسی به طور ویژه آنفولانزا صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه با رعایت یک سری نکات بهداشت فردی و بین فردی می‌توان از شیوع آنفولانزا از هر نوع آن جلوگیری کرد، تصریح کرد: این نکته را باید مدنظر داشته باشیم که ابتلا به عفونت‌های مختلف که منجر به مرگ شود گویایی این نیست که نوع خاصی از ویروس لزوما موجب آن شده از این رو نیازمند آزمایشات ویروس شناسی هستیم تا علت مرگ مشخص شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه قطعا شهروندان بعد از ابتلا به بیماری ویروسی باید از خود درمانی و خود تجویزی دارو‌ها خودداری کنند، گفت: مضافا به اینکه مشکلاتی ناشی از مصرف کورتن‌ها مانند دگزامتازون و بتامتازون در افراد مشاهده شده از این رو باید از مصرف خودسرانه آن‌ها یا تحت فشار قرار دادن کادر درمان برای تجویز این نوع دارو‌ها خودداری کنند.

جهانپور با تاکید بر اینکه بسیاری از موارد ویروسی در فصول سرد از جمله آنفولانزا به صورت خود به خود یا با درمان‌های ساده مرتفع می‌شود، افزود: نیازی به استفاده از برخی دارو‌ها نیست این دارو‌ها عوارض کوتاه مدت و بلند مدت بسیاری داشته و جبران ناپذیر است.

وی با بیان اینکه اگر موارد مشکوک به آنفولانزا وجود داشته باشد نمونه‌هایی از آن جهت بررسی‌ها به آزمایشگاه‌های تخصصی ارسال می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که نوع خاصی از ویروس آنفولانزا شیوع پیدا کرده باشد هشدار‌های لازم از سوی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت صادر خواهد شد.

منبع:میزان

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شیوع آنفولانزای مرگبار گزارش نشده است/ شهروندان بعد از ابتلا به بیماری ویروسی از خود درمانی پرهیز کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..