تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاهی به تلفن‌های هوشمند تاشو سال ۲۰۱۹

نگاهی به تلفن‌های هوشمند تاشو سال ۲۰۱۹

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سال ۲۰۱۹ را می‌توان به عنوان سالی برای به حقیقت پیوستن رویای قدیمی تولید تلفن‌های تاشو و منعطف دانست. شاید از یک دهه پیش که تلفن‌های هوشمند با نمایشگر‌های لمسی وارد بازار شدند، طرح‌های آینده نگرایانه از مدل‌های تاشو و منعطف سخن می‌گفتند، البته در آن زمان این طرح‌ها بیشتر در فیلم‌های تخیلی نشان داده می‌شد، اما همه می‌دانستند که با پیشرفت فناوری، روزی این رویا محقق می‌شود. در سال ۲۰۱۹ با معرفی گلکسی فولد سامسونگ، میت ایکس هوآوی و موتورولا ریزار، این اتفاق افتاد. البته به نظر می‌رسد که طرح‌های تکامل یافته مدل‌های تاشو سال آینده وارد بازار شوند، اما مدل‌های تاشو تولیدی سال جاری نیز با وجود برخی مشکلات، تا حدودی آن چه که مورد انتظار خریداران بود را برآورده کردند. در این گزارش قصد داریم تا نگاهی به مدل‌های تاشو سال ۲۰۱۹ و چالش‌های اصلی برسر تولید مدل‌های تاشو نگاهی داشته باشیم.

صفحه نمایش منعطف، چالشی دشوار برای گلکسی فولد

بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین چالش پیش رو تولید کنندگان تلفن هوشمند، ساخت یک نمایشگر با قابلیت انعطاف پذیری است. صفحه نمایی که مانند شیشه مستحکم باشد، لمسی باشد، به خوبی تا شود و عملکرد آن در طولانی مدت دچار ضعف نشود. ساخت چنین محصولی آسان نیست. سامسونگ در ساخت گلکسی فولد به عنوان اولین مدل تاشو تجاری که در تعداد بالا تولید و عرضه شد، با تمام این مشکلات دست و پنجه نرم کرد و تاحدودی هم موفق نبود. مدل اولیه گلکسی فولد که در بهار سال جاری عرضه شد، چند ایراد اساسی داشت، یک آنکه نمایشگر لمسی این مدل استحکام کافی نداشت و بنابر گزارش بسیاری از خریداران، مانند پلاستیک، نرم و بی کیفیت بود، حتی در موقع لمس صفحه حالت فرورفتگی در آن ایجاد می‌شد. مورد دوم از دست دادن کیفیت صفحه نمایش پس از مدتی استفاده بود، علی‌رغم تبلیغات گسترده سامسونگ که نشان از حفظ کیفیت نمایشگر در طولانی مدت بود، صفحه نمایش گلکسی فولد پس از مدت بسیار کوتاهی شکل خود را از دست داد. در تصاویر منتشر شده از این مدل، پس از تنها چند روز یا چند هفته استفاده خریداران از گلکسی فولد، شاهد آن بودیم که در خط وسط صفحه که در آن قسمت نمایشگر تا می‌شد، یک برآمدگی به وجود آمده یا این که یک خط در آن قسمت ایجاد شده که به گفته خریداران حتی عملکرد لمسی تلفن در این قسمت نیز از بین رفت بود.

نگاهی به تلفن‌های هوشمند تاشو سال ۲۰۱۹

مورد سوم نیز اتصال نمایشگر به قسمت بالا و پایین تلفن هوشمند بود که دارای کیفیت بسیار پایینی بود و حتی گرد و غبار یا موادی از این دست به داخل این قسمت نفوذ می‌کرد. با این تفاسیر سامسونگ تمامی مدل‌های گلکسی فولد موجود در بازار را جمع کرد و قول داد هرچه زودتر نسخه اصلاح شده آن روانه بازار شود، پس از گذشت تقریبا سه ماه، در ابتدای پاییز نسخه اصلاح شده وارد بازار شد که از کیفیت بهتری برخوردار بود، اما باز هم انتظار بسیاری از خریداران را برآورده نکرد.

اما سامسونگ اعلام کرده که در مدل‌های تاشو سال ۲۰۲۰ از نوعی شیشه جدید با قابلیت انعطاف استفاده خواهد کرد که هیچ کدام از مشکلات به وجود آمده در نمایشگر گلکسی فولد را نخواهد داشت. طبق گفته سامسونگ، نمایشگر جدید این شرکت از شیشه نازک ساخته شده که در عین استحکام، قابلیت انعطاف پذیری دارد و مانند رویه پلاستیکی گلکسی فولد حالت و کیفیت خود را از دست نمی‌دهد. از این شیشه نازک در گلکسی فولد ۲ که احتمالا در فصل زمستان رونمایی خواهد شد، استفاده می‌شود.

نگاهی به تلفن‌های هوشمند تاشو سال ۲۰۱۹

هوآوی میت ایکس با طراحی آسیب پذیر

در کنار گلکسی فولد، هوآوی میت ایکس به عنوان دومین مدل تجاری در تاریخ تلفن‌های هوشمند شناخته می‌شود، این مدل نیز قرار بود در اواخر فصل بهار وارد بازار شود، اما با عرضه ناموفق گلکسی فولد، مدیران هوآوی برنامه عرضه این مدل را به تعویق انداختند و میت ایکس به تازگی وارد بازار شد. طراحی میت ایکس دقیقا برعکس گلکسی فولد است، مدل تاشو سامسونگ به صورت کتابی از داخل تا می‌شود و هوآوی میت ایکس از بیرون، به این ترتیب در زمانی که گوشی به صورت تاشده قرار دارد، پشت و رو آن نمایشگر لمسی در دسترس است. در این نوع طراحی آسیب پذیری صفحه نمایش گوشی بسیار افزایش پیدا می‌کند، زیرا نمایشگر میت ایکس همواره با سطوح خارجی در تماس است، چه در زمانی که گوشی بر روی میز قرار داده می‌شود یا آن که درون جیب یا کیف گذاشته می‌شود، نمایشگر آن به سطوح خارجی برخورد می‌کند و این علاوه بر آسیب رساندن به کیفیت صفحه نمایش، باعث ایجاد خط و خش بر روی آن نیز می‌شود. این مدل هنوز به صورت گسترده مورد استفاده قرار نگرفته تا ایراد و مشکلات احتمالی آن مشخص شود، اما این احتمال وجود دارد که در میت ایکس نیز شاهد از بین رفتن کیفیت نمایشگر در قسمت تاشده باشیم.

اما میت ایکس برخلاف گلکسی فولد از یک مکانیزم خاص برای قسمت لولا پشت نمایشگر استفاده می‌کند، لولا گلکسی فولد طراحی ساده‌ای دارد و از دو قسمت که با تا شدن درون یکدیگر می‌روند تشکیل شده است. اما هوآوی در میت ایکس از صد‌ها قطعه ریز استفاده کرده که در هنگام تاشدن فشرده شده و در حالت باز، از یکدیگر فاصله می‌گیرند. این نوع طراحی باعث حرکت روان‌تر صفحه نمایش در هنگام باز و بسته شدن می‌شود و از طرفی کیفیت آن در طولانی مدت نیز از بین نمی‌رود. گلکسی فولد و میت ایکس هر دو ازنظر سخت افزاری مانند پرچمداران قدرتمند بازار تولید شدند و در رابط کاربری از حالت چند وظیفه‌ای و چند پنجره‌ای بهره می‌برند.

نگاهی به تلفن‌های هوشمند تاشو سال ۲۰۱۹

موتورولا ریزار با سبکی کاملا متفاوت

موتورولا ریزار با سبکی کاملا متفاوت معرفی شد، این مدل که با مشخصات یک میان‌رده تولید شده، دارای نمایشگر عمودی است که به صورت مانند گوشی‌های قدیمی سری ریزار این شرکت، به صورت عمودی تا می‌شود. موتورولاریزار برخلاف گلکسی فولد و میت ایکس دارای نمایشگر بزرگی نیست و در حالت باز شده به تبلت تبدیل نمی‌شود، به همین دلیل احتمالا طرفداران کمتری خواهد داشت. اما موتورولا از کیفیت نمایشگر این مدل بسیار تعریف کرده و کاملا به آن اطمینان دارد. با توجه به خط تا کوتاه‌تر مدل ریزار نسبت به دو تلفن هوشمند سامسونگ و هوآوی، انتظار می‌رود که ریزار در مدت طولانی‌تری کیفیت خود را حفظ کند.

نگاهی به تلفن‌های هوشمند تاشو سال ۲۰۱۹

ال‌جی G۸X ThinQ و مایکروسافت سرفیس Duo

در کنار مدل‌هایی با نمایشگر تاشو، شرکت ال‌جی و مایکروسافت از تلفن‌های هوشمندی با طراحی تاشو نیز رونمایی کردند، البته ال‌جی در گذشته نیز سابقه معرفی مدل مشابه به G۸X ThinQ را داشت، اما مایکروسافت پس از سال‌ها به عرضه تولید تلفن‌های هوشمند بازگشت و از مدلی با دو نمایشگر پرده برداری کرد. دو مدل ال‌جی G۸X ThinQ و مایکروسافت سرفیس Duo از نمایشگر تاشو بهره نمی‌برند و دارای دو نمایشگر هستند که با لولا باز و بسته می‌شوند. چالش اصلی در این نوع طراحی یکپارچگی رابط کاربری و پشتیبانی از حالت چند وظیفه‌ای است.

نگاهی به تلفن‌های هوشمند تاشو سال ۲۰۱۹

شرکت‌های اصلی تولید کننده تلفن همراه برای سال آینده میلادی برنامه‌های گسترده‌ای در بخش تلفن هوشمند تاشو دارند، سامسونگ علاوه بر گلکسی فولد ۲ می‌خواهد چند مدل دیگر در بخش میان‌رده تولید و روانه بازار کند، شرکت هوآوی نیز اعلام کرده که ساخت مدل‌های تاشو را در سال آینده ادامه خواهد داد. شرکت شیائومی که چند وقت پیش از طرح ثبت شده تاشو خود رونمایی کرد نیز برنامه دارد تا در سال ۲۰۲۰، اولین مدل تاشو خود را تولید و روانه بازار کند.

گزارش از عبدالله مطیع

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاهی به تلفن‌های هوشمند تاشو سال ۲۰۱۹»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..