تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توقف مرگ ماهی‌های رنگین کمانی به دست محققان ایرانی

توقف مرگ ماهی های رنگین کمانی به دست محققان ایرانی

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ماهی قزل‌آلا یک گونه مهم اقتصادی‌ به شمار می‌رود که در ایران و دیگر کشور‌های دنیا پرورش داده می‌شود، بنابراین کنترل و جلوگیری از مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری استرپتوکوکوزیس که نسل این‌ گونه از ماهی را تهدید می‌کند امری بسیار مهم و حیاتی‌ است.

پژوهشگران ایرانی موفق به تولید واکسن دوگانه‌ استرپتوکوکوزیس شده‌اند که می‌تواند این بیماری را در گونه قزل‌آلای رنگین کمان درمان کند. با دستیابی به این دانش از خسارات‎‌های ناشی از یک بیماری باکتری در مزارع پرورش ماهیان سردآبی جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید:تولید شوینده‌های نانو ارگانیکی در کشور

طبق گفته محققان، کار تحقیقاتی تولید این واکسن از سال ۸۴ در مرکز جهاد دانشگاهی آغاز شد و این واکسن پس از  ۶ سال  پژوهش در سال ۹۰ به تولید صنعتی رسید. همچنین در حال حاضر  حدود ۲۰ مزرعه آبزی‌پروری در کشور از این واکسن استفاده می‌کنند.

گفتنی است، خسارت کلی ناشی از این بیماری حدود ۱۰ درصد از حجم تولیدات کشور است که اگر این عدد را از میزان تولید در کشور (۱۶۰ هزار تن در سال) کم کنیم، میزان خسارت به وجود آمده عدد قابل توجه‌ای خواهد بود و همچنین قیمت واکسن دوگانه این شرکت به ازای هر لیتر ۵۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توقف مرگ ماهی‌های رنگین کمانی به دست محققان ایرانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..