تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تن این بازیگران مرده‌ را در گور نلرزانید!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید کسی نگران پیدا کردن یا نکردن جک نباشد (حالا این جک کیست؟!) آنچه موجب نگرانی این روز‌های محیط و فضای سینما را شده، تلاش‌هایی است که برای خلق دیجیتالی بازیگران مرده یا جوان کردن دیجیتالی و کامپیوتری بازیگران میانسال و پیر صورت می‌گیرد.

تن مرده‌ها را در گور نلرزانید!

«پیدا کردن جک» نمونه تازه‌ای از این دست است که خبر تولید آن، جنجال به پا کرده است. آیا می‌توان باور کرد جیمز دین که چند دهه قبل از دنیا رفته و تا استخوان‌هایش هم پوسیده، دوباره در یک فیلم جدید سینمایی ایفای نقش کند؟! سازندگان پیدا کردن جک به این پرسش جواب مثبت می‌دهند.

همین جواب مثبت است که صدای اعتراض بسیاری را در هالیوود بلند کرده و آن‌ها را علیه سازندگان این فیلم به واکنش و عکس‌العمل واداشته است. آنتون ارنست و تاتی گولیک، کارگردانان پیدا کردن جک، قصد دارند با کمک تکنولوژی پیشرفته کامپیوتری، جیمز دین ۲۴ ساله را دوباره خلق کرده و جلوی دوربین خود از او بازی بگیرند.

به نوشته نشریه هالیوود‌ریپورتر، این بازی جلوی دوربین گرفته نمی‌شود و قرار است در لابراتوار خلق شود! اقدام این تیم دو نفره فیلمساز باعث شده تا یک بار دیگر بحث مربوط به زنده کردن دیجیتالی بازیگران مرده در سطح وسیعی مطرح شود. طبیعی است که بسیاری در صنعت سینمای آمریکا موافق انجام چنین کاری نیستند، اما ظاهرا گوش ارنست و گولیک بدهکار این حرف‌ها و اعتراضات نیست و در انجام کارشان بسیار مصر هستند.

اجازه رسمی و کتبی

این دو برای خلق دیجیتالی جیمز دین از خانواده و وراث او اجازه رسمی گرفته‌اند. با استناد به این اجازه کتبی است که آن‌ها می‌خواهند کلید فیلمبرداری پیدا کردن جک را تا چند هفته دیگر بزنند. ارنست تاکید می‌کند که قرار است یک جیمز دین واقعی و قابل قبول برای این فیلم خلق شود.

قرار است این جیمز دین کامپیوتری رضایت خاطر طرفداران بازیگر را کاملا فراهم کند! برای بازی جیمز دین در این اکشن جنگی هم فناوری دیجیتالی نوین و پیشرفته به کمک می‌آید و هم عکس‌ها و فیلم‌های آرشیوی و استفاده نشده خود جیمز دین، اما منتقدان و اهل فن بعید می‌دانند خلق دوباره بازیگر با کمک امکانان نوین و پیشرفته موسوم به تکنیک سی‌جی‌آی، بتواند یک جیمز دین قابل قبول به تماشاگران ارائه دهد.

چهارمین اثر سینمایی؟
ارنست گفته است: «ما تحقیقات بسیار زیادی کردیم و حتی در رابطه با صدای بازیگر هم از بسیاری افراد تست گرفتیم. برای کارمان از خانواده دین اجازه گرفتیم و خیلی خوشحالیم که حمایت آن‌ها را پشت سر خودمان داریم.

تمام تلاش‌مان را به خرج می‌دهیم تا در فیلم‌مان، میراث جیمز دین به عنوان یکی از ستارگان افسانه‌ای تاریخ سینما حفظ شود. وراث بازیگر این فیلم را به عنوان چهارمین اثر سینمایی او در مقام بازیگر قبول کرده‌اند، فیلمی که جیمز هیچ‌وقت فرصت بازی و حضور در آن را پیدا نکرد. تماشاگران سینما و طرفداران جیمز دین مطمئن باشند اجازه نخواهیم داد افسانه او درهم شکسته شود. آن‌ها حتما از فیلم ما راضی خواهند بود.»

جیمز دین سال ۱۹۵۵ و در جریان یک سانحه اتومبیل کشته شد. زمان مرگ فقط ۲۴ سال داشت و یکی از ستارگان مشهور و محبوب زمان خود بود. مرگ تراژیک بازیگر، جامعه سینمایی را در شوک فرو برد. او قرارداد بازی در چند فیلم را داشت، اما مرگ مهلت بازی در آن‌ها را به او نداد. سه فیلمی که بازی کرد، حالا جزو آثار کلاسیک سینما هستند. «غول»، «شرق بهشت» و «شورش بی‌دلیل» این بازیگر، در فهرست صد فیلم برتر تاریخ سینما قرار دارند.

پیدا کردن جک براساس داستانی به همین نام ساخته می‌شود، که گارت کروکر آن‌را نوشته است. ماریا سووا فیلمنامه فیلم را نوشته و در گفت‌و‌گویی اعلام کرد، نمی‌دانست قرار است جیمز دین دیجیتالی در آن ایفای نقش کند. داستان در دوران جنگ ویتنام اتفاق می‌افتد و ماجرایی واقعی دارد. این داستان سرنوشت ده هزار قلاده سگی را به تصویر می‌کشد که در دوران جنگ ویتنام به کار گرفته شدند و بعد از پایان جنگ، سرنوشت تلخی پیدا کردند. جیمز دین دیجیتالی در این داستان، یکی از سربازان حاضر در جنگ است که به دفاع از سگ‌های بی‌پناه بلند می‌شود.

صدای اعتراض

رسانه‌های گروهی خبر از آن می‌دهند که هنرمندان به صورت رسمی در حال بلند کردن صدای اعتراض‌شان علیه خلق جیمز دین دیجیتال هستند. کریس ایوانز، کاپیتان آمریکای معروف اکشن ابرقهرمانانه شرکت مارول، جزو اولین نفراتی بوده که به این موضوع اعتراض کرده است.

او می‌گوید: «این چیزی است که هیچ‌کس واقعا آن‌را نمی‌خواهد و درخواستش را نمی‌کند. بسیاری از تماشاگران سینما نسبت به چنین اقدامی ناراحت و نگران هستند. مطمئن هستم حاصل کار چیز خوبی نخواهد شد و همه را ناراحت خواهد کرد. انجام چنین کاری کاملا احمقانه است. ممکن است بتوانیم با رایانه یک نقاشی پیکاسو را دوباره خلق کنیم یا چند تا از شعر‌های جان لنون را بنویسیم، اما همه می‌دانیم این کار یک جعل است و واقعیت ندارد.»

حرمت‌شکنی غیرمتعارف
الیجا وود، دیگر بازیگری است که نسبت به اقدام سازندگان پیدا کردن جک معترض است. به گفته او: «این‌جور کار‌ها نوعی حرمت‌شکنی است. بازیگرانی بوده‌اند که با فیلم‌هایشان برای ما خاطره‌ساز شده و حالا به تاریخ پیوسته‌اند. ما خاطره شیرین آن‌ها را داریم و می‌دانیم این خاطره‌ها دوباره تکرار نخواهد شد. همین نکته است که ماجرا را جذاب می‌کند. اگر قرار باشد یک بازیگر کلاسیک دوباره سروکله‌اش پیدا شود و به بازی در فیلم‌ها بپردازد، دیگر بازیگر کلاسیک که نیست.»

زلدا ویلیامز، دختر رابین ویلیامز هم هنرمند دیگری است که با این موضوع مشکل دارد. او زمان تولید قسمت تازه‌ای از «علاءالدین» هم مدیران شرکت والت دیزنی را از استفاده دیجیتالی از صدای پدرش برحذر داشت.

منبع: روزنامه جام جم

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تن این بازیگران مرده‌ را در گور نلرزانید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..