تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شما نظر دادید/ ارتقای کیفیت سوخت و گسترش حمل‌ونقل عمومی؛ راهکار کاهش آلودگی هوا

به گزارش خبرآنلاین، شهرداری تهران برای بهبود آلودگی هوای این روزهای پایتخت اقدام به کاهش قیمت بلیت حمل و نقل عمومی برای تشویق شهروندان برای استفاده از آنها کرده است. همچین تعطیلی مدارس در پایتخت و چند شهر دیگر از دیگر راه‌کارهای بهبود هوا در این روزها است. در این خصوص خبرآنلاین با طرح پرسشی از کاربران خودش پرسید که آنها  چه راهکارهایی را برای کاهش آلودگی هوا پیشنهاد می‌کنند؛ که برخی از پاسخ‌ها به شرح زیر است.

بهبود کیفیت خودروها

کاربری که خود را «بهروز» معرفی کرده است در این خصوص می‌گوید: « بهتر است فعالیت تجاری خودروسازان داخلی بویژه ایران خودرو و سایپا را متوقف کنید و جهت جلوگیری از معضلات اجتماعی ناشی از بیکاری کارگران ، با حذف تعرفه های واردات خودرو و حمایت از سرمایه گذاران خارجی فعال در تولید خودرو ، شاغلین در این صنعت را جذب اشتغال در برندهای معتبر جهانی نموده تا وضعیت معاش آنها سرو سامان یابد».

کاربر دیگری عنوان می‌کند: « اولین و فوری ترین قدم این است که ایران خودرو و سایپا بدون معطلی تعطیل شوند تا ورود آلودگی از طریق پمپ‌های سیار این دو متوقف شود».

یکی از کاربران خبرآنلای معتقد است که « باید برای ماشین های با عمر ۵ سال به بالا مالیات سنگین وضع شود». یکی از پاسخ دهندگان به پرسش ما به راه‌کار « حذف ماشینهای سنگین غیر استاندارد » اشاره می‌کند و این طرح را مفید می‌داند.

بنزین نقش مهمی دارد

کاربری که خود را «بی‌نام» معرفی کرده است می‌گوید: «بنزین‌ها هنوز فاقد کیفیت استانداردهای جهانی‌اند. همچنین گوگردشان زیاد است که این مسئله بوی نامطبوع در سطح شهر راه می‌اندازد».

«علی نامدار» در بخشی از پاسخش به پرسش ما کاهش مصرف سوخت را راهکار بهبود شرایط فعلی می‌داند او بیان میکند: «وارادت اتومبیل های برقی و هیبریدی از دیگر راهکارهای مفید می باشند»

عوامل به یکدیگر وابسته هستند

اما برخی از شرکت کنندگان در خصوص پرسش ما، از عوامل چندگانه به جهت کاهش آلودگی نام میبرند. در همین خصوص کاربری به عوامل مهم کاهش آلودگی این چنین اشاره میکند. « ۱-افزایش تعداد قطارهای مترو و اتوبوسهای درون شهری ۲-افزایش مسیرهای حمل و نقل عمومی و گسترش دسترسی به آنها از تمام نقاط شهر ۳-توزیع بنزین استاندارد ۴-تولید خودروهای استاندارد ۵-کاهش استفاده از سوختهای ناپاک در صنایع»

«مسعود» معتقد است «۱- بی کیفیت بودنِ سوخت توزیعی با توجه به تعداد زیاد اتومبیل در کلان شهرها تاثیر بیش از اندازه در ایجاد آلودگی دارد ۲- ممنوعیت تردد اتوبوس های دودزا در سطح شهر ۳- افزایش وسایل نقلیه عمومی در تمام سطح شهر تهران و سایر کلانشهرها ۴-افزایش خطوط حمل ونقل ریلی (مترو)» از عوامل مهم کاهش آلودگی هوا هستند.

مرکز زدایی و باد هوا

کاربری بنام « الی» از لزوم مرکز زدایی می‌گوید و معتقد است که « عدم مرکزگرایی نتیجه اش شکوفایی مناطق دیگر ایران و عدم مهاجرت برای بهره مندی از امکانات و شغل است. در یک کلام، تعیین سرنوشت اقتصادی و غیره‌ء مناطق کشور را به مردم خودشان واگذار کنیم».

با توجه به اظهار نظرهای برخی مقامات مسئول در خصوص وزش باید به جهت کاهش آلودگی به عنوان یک راه‌کار یک کاربر در طنزی تلخ و نگاهی انتقادی به همین وضعیت اشاره می‌کند و برای ما می‌نویسد « شهردار گفته باد بیاید، هوا سالم می‌شود و آلودگی هوا کم می‌شود. باد که نمی‌آید، پس بهتراست تهرانی‌ها بروند ودر یک طرف شهر جمع شده و همگی با هم فوت کنند تا هوا تمیز شود یا که باد بزن ببرند و باد بزنند ».

۴۷۲۳۲




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شما نظر دادید/ ارتقای کیفیت سوخت و گسترش حمل‌ونقل عمومی؛ راهکار کاهش آلودگی هوا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..