تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیاست خارجی ترامپ بر چه اساس است؟

به گزارش خبرآنلاین، بحث بر سر سیاست خارجی ترامپ در دو سال نخست ریاست جمهوری اش، عمدتا حول یک سوال می چرخید و آن هم این بود که سیاست خارجی ترامپ بیشتر بر مبنای تدبیر جمعی است یا نظرات شخص رییس جمهور؟ توماس رایت در مقاله ای با عنوان «حضور بله قربان گوها در دولت ترامپ» در وب سایت مطالعاتی بروکینگز آمریکا به مدیریت سیاست خارجی ترامپ پرداخته و معتقد است که اگر ترامپ بماند باز هم برای بیاورد به هشت سال نمی کشد و تا کنون این مدیریت جهان بوده است که از فاجعه ترامپ جلوگیری کرده است.

در ادامه این مقاله آمده است: مثالهای زیادی هستند که حکایت از این دارند که دولت ترامپ تبدیل به دولت بله قربان گوها شده است. برای مثال،زمانی که جیمز متیس وزیر دفاع بود، به کرات با طرح های بی سر و ته کاخ سفید مخالفت می کرد. «گای اسنودگراس» که یک زمانی متن سخنرانی های متیس را می نوشت و مدیر برنامه های او بود، در کتابی که به تازگی منتشر کرده، می نویسد: «ترامپ از متیس خواسته بود که قرار داد 10 میلیارد دلاری "پروژه رایانش ابری (cloud computing)" پنتاگون با شرکت آمازون را لغو کند. اما متیس به او گفت من این کار را انجام نخواهم داد. همه چیز باید مطابق با قانون و اصول اخلاقی مربوط به انعقاد قرار دادها پیش برود». البته زمانی که «مارک اسپر» وزیر دفاع شد، به جای عقد قرارداد با آمازون، پروژه پنتاگون را به مایکروسافت داد. «مارک اسپر» همچنین هزینه ساخت دیوار مرزی مگزیک را که مطلوب ترامپ بود، از طریق کاهش بودجه «برنامه دفاعی آمریکا از اروپا برای مقابله با روسیه» تامین کرد و گفت اروپایی ها باید خودشان به فکر تامین امنیت شان باشند.

این مقاله می افزاید: ترامپ در حال حاضر، سیاست اش را بدون کمترین مشورتی یا تدبیری طراحی می کند. تصمیم اش برای بیرون کشیدن نیروهای آمریکایی از مناطق کردنشین سوریه، و چراغ سبز نشان دادن به ترکیه برای اشغال این مناطق، فاجعه بارترین اقدام او در حوزه سیاست خارجی بوده است. تصمیم او به داعش فرصت نفس کشیدن داد و اهرمی را که ایالات متحده می توانست در مذاکرات با رژیم بشار اسد بهره ببرد، از بین برد و موجب افزایش نفوذ روسیه در خاورمیانه نیز گردید. پس از آن، ترامپ از اعمال تحریم های تنبیهی علیه ترکیه، که پیشتر خود آن را تایید کرده بود، عقب نشینی کرد.

مشروح این مقاله را اینجا بخوانید.

310311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیاست خارجی ترامپ بر چه اساس است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..