تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قتل خاشقجی، دلیل اصلی کاهش روابط تجاری Uber با شرکای سعودیش است + جزئیات

کاهش روابط تجاری Uber با شرکای سعودیش + جزئیاتبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دارا خسروشاهی، مدیرعامل شرکت اوبر، در مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری‌ها گفته است که قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مقیم آمریکا، توسط عربستان سعودی "یک اشتباه جدی" بود. وی قبل از مقایسه این واقعه با مرگ ناشی از تصادف اتومبیل خودران اوبر افزود: «مردم اشتباه می‌کنند، ولی این بدان معنا نیست که هرگز نمی‌توان آن‌ها را بخشید.»

خسروشاهی بعدا از صحبت خود پا پس کشید و پس از پایان مصاحبه به خبرنگار مربوطه گفت که اشتباه کرده است. این مدیرعامل در بیانیه‌ای گفت: «من در لحظه چیزی گفتم که خودم آن را باور ندارم. وقتی صحبت از جمال خاشقجی می‌شود، قتل وی قابل فهم است و نباید به دست فراموشی سپرده شود.»

دارا خسرو شاهی خود در توئیترش درباره این مسئله توضیح داد و این کار خود را یک اشتباه دانست. وی در بخشی از توئیت خود به دیدگاهش اشاره کرد و از واضح نبودن صحبت‌هایش با این خبرگزاری معذرت خواهی کرد. در ادامه توئیت وی را مشاهده می‌کنید:

کاهش روابط تجاری Uber با شرکای سعودیش + جزئیات

بیشتر بخوانید: انتشار اسنادی جدید از تصادف مرگبار خودروی خودران اوبر با دوچرخه سوار 

توضیحات خسروشاهی درباره روابط با عربستان سعودی

در این مصاحبه خسروشاهی در مورد ادامه روابط شرکتش با دولت عربستان سعودی نیز مورد سؤال قرار گرفت. صندوق ثروت مستقل عربستان سعودی پنجمین سهامدار اوبر بوده و رئیس آن، یاسر بن عثمان الرومیان، عضو هیئت مدیره اوبر است. در این مصاحبه، خسروشاهی از الرومیان به عنوان "عضو هیئت مدیره بسیار سازنده" تقدیر کرد.

پس از کشته شدن خاشقجی در سال ۲۰۱۸، اوبر یکی از شرکت‌هایی بود که در اعتراض به کنفرانس سرمایه‌گذاری سالانه عربستان از این کشور خارج شد. این اقدام در خلیج فارس بحث برانگیز بود، به قدری که وزیر امور خارجه در بحرین، که یکی از متحدان نزدیک عربستان سعودی است، از شهروندان خواست تا اوبر را حذف کنند و قرار شد هرکسی که عربستان سعودی را تحریم می‌کند، بایکوت شود.

کاهش روابط تجاری Uber با شرکای سعودیش + جزئیات

خسروشاهی نیز در کنفرانس سرمایه گذاری عربستان امسال شرکت نکرد، اما در مصاحبه با این خبرگزاری ادعا کرد که این مسئله ارتباطی به هیچ موضع اخلاقی نداشته و به دلیل درگیری‌های کاری و برنامه ریزی شده بوده است. وقتی از او سوال شد که اگر جلسه‌ای نداشت در این جلسه شرکت می‌کرد وی پاسخ داد که "نمی‌داند".

انتهای پیام/

دارا خسروشاهی از روابط اوبر و عربستان سعودی گفت



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قتل خاشقجی، دلیل اصلی کاهش روابط تجاری Uber با شرکای سعودیش است + جزئیات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..