تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اگر اقدامات شهرداری نبود آلودگی هوا از سال ۹۶ بدتر می‌شد

در جلسه کمیته اضطرار در استانداری مقرر شد که اگر شاخص آلودگی هوا از ۱۵۰ عبور کند، مدارس ابتدایی، پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها تعطیل شوند. امروز (۲۱ آبان) شاخص آلودگی هوا ۱۳۳ بوده و اگر وضعیت طبق روال سال‌های گذشته بود و اقداماتی در زمینه پیشگیری از آلودگی هوا انجام نمی‌شد احتمالا از چند روز پیش شاخص آلودگی از ۱۵۰ عبور می‌کرد.

اگر مقایسه‌ای بین ۲۱ روز آبان امسال با دو سال گذشته داشته باشیم، می‌بینیم که وضعیت هوا در سال ۹۷ بسیار خوب بوده است و سرعت باد به‌طور متوسط در ۲۱ روز اول آبان ماه ۲.۴ متر بر ثانیه بود و بارندگی‌های زیادی هم داشتیم. در سال ۹۶ که شاید به دلیل مشابه بودن وضعیت اقلیمی، قابلیت مقایسه بیشتری با سال جاری داشته باشد، سرعت باد ۲.۲۱ متر بر ثانیه بوده اما امسال سرعت باد در همین زمان مشابه به ۲.۰۴ متر بر ثانیه رسیده و حدود ۱۰ درصد کمتر بوده است.

در مقایسه شرایط کنونی آبان امسال با دو سال پیش می‌بینیم که در ۲۱ روز آبان سال ۹۶ با وجود وزش باد سریعتر، ما ۱۶ روز ناسالم داشتیم اما امسال از ابتدای آبان ماه تاکنون فقط ۷ روز «ناسالم برای گروه‌های حساس» را تجربه کرده‌ایم. این مقایسه نشان می‌دهد اقداماتی که در دو سال اخیر انجام شده بسیار موثر بوده است، چرا که اگر وضعیت مثل سال ۹۶ بود دو سه روزی که از حالت سکون و پایداری جو می‌گذشت، باید شاخص آلودگی در روزهای گذشته از مرز ۱۵۰ عبور می‌کرد و ناچار می‌شدیم شهر را تعطیل کنیم اما این نشانه خوبی است که تاب‌آوری شهر مقداری بالا رفته است و تعداد روزهای بیشتری طول می‌کشد تا از وضعیت مطلوب به «ناسالم برای گروه‌های حساس» برسیم.

در جدول زیر مقایسه وضعیت آلودگی هوا در ۲۱ روز آبان‌ماه در سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ را مشاهده می‌کنید:

مقایسه وضعیت آلودگی هوا در ۲۱ روز آبــان ماه

سال

پاک

سالم

ناسالم برای گروه‌های حساس

ناسالم

سرعت باد میانگین

M/S

۱۳۹۶

۰

۴

۱۶

۱

۲۱/۲

۱۳۹۷

۳

۱۷

۱

۰

۴/۲

۱۳۹۸

۰

۱۴

۷

۰

۰۴/۲

*مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا

۲۳۵۲۳۵




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اگر اقدامات شهرداری نبود آلودگی هوا از سال ۹۶ بدتر می‌شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..