تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکنش برنی سندر به تحولات بولیوی

«برنی سندرز» در توئیتی نوشت: بسیار نگران آنچه هستم که به نظر می رسد کودتا در بولیوی است و ارتش بعد از چند هفته ناآرامی سیاسی، به منظور برکنار کردن اوو مورالس از قدرت مداخله کرد.

این سناتور آمریکایی از ایالت ورمونت افزود: آمریکا باید خواستار پایان خشونت در بولیوی شود و از نهادهای دموکراتیک این کشور حمایت کند.

به گزارش تارنمای آمریکایی هیل، سندرز با توئیت روز گذشته(دوشنبه) خود به جمع کسانی پیوست که درباره خلع مورالس از قدرت ابراز نگرانی کرده و اتفاقات این کشور را کودتای نظامی در این کشور دانسته اند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از برکناری مورالس از قدرت حمایت کرده است.

«الکسندریا اُکاسیو  کورتس» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان  آمریکا از ایالت نیویورک و «ایلهان عمر» نماینده مسلمان دموکرات از ایالت مینه سوته، پیشتر اتفاقاتی را که منجر به استعفای مورالس شد محکوم کرده بودند.

این دو نماینده از سندرز در رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۰ برای ورود به کاخ سفید حمایت کرده اند.

ایلهان عمر در توئیتی نوشت: واژه ای برای رئیس جمهوری که توسط ارتش وادار به برکناری می شود وجود دارد و «کودتا» نام دارد.

بدنبال تشدید بحران سیاسی در بولیوی، سازمان کشورهای آمریکایی (او ای اس-  OAS) از دولت لاپاز خواست تا نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ مهر ماه (۲۰ اکتبر) را ملغی اعلام کند و به برگزاری انتخابات مجدد تن دهد.

سرانجام روز یکشنبه ۱۹ آبان ماه (۱۰ نوامبر) با دخالت ارتش بولیوی، اوو مورالس مجبور به استعفا شد و در نطقی تلویزیونی اظهار کرد: استعفای خود را تقدیم می‌کنیم تا برادران و خواهران کارمند دولت هدف حملات و تهدیدات قرار نگیرند.

مورالس روز گذشته پس از دریافت پناهندگی از مکزیک، بولیوی را ترک کرد.

پس از خروج او، پلیس بولیوی اعلام کرد، شماری زیادی از معترضان از شهر «ال آلتو» به سمت لاپاز به راه افتاده‌اند.

310311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکنش برنی سندر به تحولات بولیوی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..