تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا مصرف سویا باعث ناباروری مردان می‌شود؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق گزارش محققان دانشگاه هاروارد، مصرف نصف وعدهه مواد غذایی حاوی سویا، باعث کاهش سلول‌های جنسی مردانه (اسپرم) می‌شود و تاثیرات دیگری نیز بر روی باروری دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم
طبق گزارش محققان دانشگاه هاروارد، مصرف نصف وعدهه مواد غذایی حاوی سویا، باعث کاهش سلول‌های جنسی مردانه (اسپرم) و همچنین ناباروری در مردان می‌گردد.

آیا مصرف سویا باعث ناباروری مردان می‌شود؟/صادقی

دانشمندان هنوز دلیلی برای ارتباط بین مصرف سویا و کاهش سلول‌های جنسی پیدا نکرده‌اند. اگرچه مچققان مشاهده نموده‌اند که مصرف سویا فعالیت استروژن (هورمونی که تاثیر منفی بر روی سلول‌های جنسی مردان دارد) را افزایش می‌دهد.

طبق اظهارات دکتر جورج چاوارو (Jorge chavarro) نکات جالب بسیاری در رابطه با میزان استروژن و ایزوفلاوونز و تاثیر منفی آن بر ناباروری وجود دارد. اما هنور نکات قابل توجه‌ای در این رابطه با انسان مشاهده نشده است؛ بنابراین برای نگران شدن هنوز زود است.

دکتر چاوارو و تعدادی از محققان مطالعه خود را بر روی ۹۹ مردی که به کلینیک ناباروری مراجعه نموده بودند آغاز نمودند. از آن‌ها درباره میزان سویای مصرفی روزانه در طول سه ماه سوال گردید و همچنین درباره غذا‌هایی که در آن‌ها از سویا استفاده می‌گردید، زیرا هر غذایی میزان ایزوفلاوون متفاوتی نسبت به سایر غذا‌ها دارد.

آن‌ها مشاهده نمودند، افرادی که میزان سویای بیشتری مصرف نموده‌اند، سلول‌های جنسی در آن‌ها حدود ۴۱ میلیون کمتر از کسانی است که سویا نخورده‌اند. طبق مشاهدات میزان اسپرم طبیعی بین ۸۰ تا ۱۲۰ میلی لیتر می‌باشد.

همچنین محققان در این آزمایشات دریافتند که ارتباط بین سویا و تعداد اسپرم‌ها در بین مردان چاق بیشتر از دیگر افراد است. مردان چاق استروژن بیشتری نسبت به مردان لاغر تولید می‌کنند و سویا میزان آن را افزایش می‌دهد. همچنین مشاهده شده است که تاثیر سویا بر افرادی که سول‌های جنسی زیاد و طبیعی دارند بیشتر از مردانی است که سلول‌های جنسی آن‌ها کمتر است.

دکتر حسین صادقی نژاد پروفسور دانشکده پزشکی UMDNJ در دانشگاه نیوجرسی گفته است که سویا می‌تواند یکی از عوامل موثر بر تولید مثل آقایان، خصوصاً در مردانی با اضافه وزن باشد.

زمانیکه بیماران اضافه وزن داشته باشند، چاقی آن‌ها هورمون‌های مردانه را به هورمون زنانه تبدیل می‌نماید؛ بنابراین امکان دارد که ترکیب این منبع استروژن (سویا) و استروژنی که با تبدیل آندروژن به استروژن بدلیل اضافه وزن فرد بوجود آمده است در این بیماران تاثیرگذار باشد.

همچنین دکتر صادقی نژاد، اضافه کرده است که اگرچه کاهش میزان اسپرم در بین مردانی که از میزان بالای اسپرم برخوردارند بیشتر است، اما این موضوع تا زمانیکه سلول‌های جنسی در حد طبیعی باشند باعث نازایی نمی‌گردد. اما توجه به این موضوع در صورت چاق بودن شما و مصرف بالای سویا مهم است.

منبع: سیمرغ

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا مصرف سویا باعث ناباروری مردان می‌شود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..