تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سریع‌ترین پرنده‌های دنیا

برترین‌ها: دنیای پرندگان برای انسان همواره با شگفتی‌های زیادی همراه بوده است. یکی از جالب‌ترین مطالب راجع به پرندگان سرعت آن‌ها در هنگام پرواز است. بعضی از پرندگان به قدری سریع پرواز می‌کنند که سرعت آن‌ها با سریع‌ترین ماشین‌های ساخت دست بشر نیز برابری می‌کند.

نظریه‌های زیادی نیز راجع به چگونگی پرواز پرندگان توسط دانشمندان مطرح شده است که هر کدام اطلاعات جالبی را نیز بیان می‌کنند. در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا به معرفی پرندگانی بپردازیم که قادر هستند با سرعت بالایی پرواز کنند.

۱. شاهین

سریع‌ترین پرنده‌های دنیا

دانستن این که این پرنده‌ی قدرتمند می‌تواند با چه سرعتی به پرواز درآید، قطعاً شما را شگفت زده خواهد کرد. شاهین قادر است به صورت افقی با سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت پرواز کند، اما سرعت این پرنده در هنگام شیرجه زدن به عدد باور نکردنی ۳۸۵ کیلومتر بر ساعت نیز می‌رسد.

بال‌های بزرگ و عضلات قدرتمندی که این پرنده دارد، به این پرنده امکان پرواز با چنین سرعت بالایی را می‌دهد. این پرنده در هنگام شیرجه زدن برای گرفتن طعمه‌ی خود، به یکی از ترسناک‌ترین حیوانات دنیا تبدیل می‌شود. به منظور آسیب نرسیدن به ریه‌های این حیوان در پرواز با سرعت بالا، استخوانی بر روی بینی این حیوان قرار دارد که باعث انحراف جریان هوا در پرواز با سرعت‌های بالا می‌شود.

۲. عقاب طلایی

سریع‌ترین پرنده‌های دنیا

دومین پرنده‌ی سریع در دنیا، عقاب طلایی است. سرعت این پرنده در هنگام شیرجه زدن به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ﺭﻧﮓ ﺍﯾﻦ ﭘﺮﻧﺪه ﻗﻬﻮﻩﺍﯼ ﺗﯿﺮﻩ، ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﭘﺮﻫﺎﯾﯽ ﺑﻪ ﺭﻧﮓ ﻗﻬﻮﻩﺍﯼ ﺭﻭﺷﻦ ﯾﺎ ﻃﻼﯾﯽ ﺩﺭ ﺳﺮ ﻭ ﮔﺮﺩﻥ ﺍﺳﺖ. طول بال‌های این پرنده به بیش از ۲ متر نیز می‌رسد.

این پرنده که در نیم‌کره‌ی شمالی کره‌ی زمین یافت می‌شود، بال‌های قدرتمندی دارد که به این پرنده امکان پرواز با سرعت بالا را می‌دهد. این پرنده از سرعت بالای خود برای شکار و گاهی نیز مهاجرت استفاده می‌کند.

۳. دم سوزنی گلوسفید

سریع‌ترین پرنده‌های دنیا

پرستو‌ها قادر هستند مسافت‌های طولانی را با سرعتی بالا طی کنند. دم سوزنی گلوسفید نیز که در بخش‌هایی از آسیای شرقی، هند و استرالیا یافت می‌شود یکی از سریع‌ترین پرنده‌ها به شمار می‌رود.

دم سوزنی گلوسفید قادر است با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت به صورت افقی پرواز کند. از این رو این پرنده، بالاترین سرعت در پرواز افقی را در بین پرندگان را دارا است.

۴. لیل (شاهین زیبا)

سریع‌ترین پرنده‌های دنیا

این پرنده از خانواده‌ی شاهین‌ها به حساب می‌آید، اما جثه‌ای کوچک‌تر نسبت به آن‌ها را دارد. این پرنده معمولاً در جنگل‌های پرتراکم زندگی می‌کند و قادر به پرواز با سرعتی نزدیک به ۱۵۵ کیلومتر بر ساعت است. این پرندگان به قدری سریع و چابک هستند که می‌توانند در هنگام پرواز، غذای خود را با جفت خود تقسیم کنند.

۵. مرغ دله

سریع‌ترین پرنده‌های دنیا

تنها پرنده‌ی دریایی این فهرست، مرغ دله است که برای شکار ماهی‌های دریایی قادر است سرعت خود را به ۱۵۰ کیلومتر نیز برساند.

نکته‌ی جالب راجع به این پرندگان این است که، این پرندگان برای تغذیه، غذای سایر پرندگان را نیز می‌دزدند و از سرعت خود هم برای فرار از دست آن‌ها استفاده می‌کنند. قطعاً این پرنده، یکی از جالب‌ترین پرنده‌ها در دنیا به شمار می‌آید و مستند‌های گوناگونی نیز از زندگی این پرنده تهیه شده است.

۶. شترمرغ

سریع‌ترین پرنده‌های دنیا

شاید با دیدن نام شترمرغ در این فهرست تعجب کنید! شترمرغ بزرگترین پرنده‌ی جهان به شمار می‌رود به همین خاطر برای پرواز کردن، بسیار سنگین می‌باشد. این وزن سنگین سبب می‌شود تا این پرنده قادر به پرواز کردن نباشد. با این حال این پرنده نیز یکی از سریع‌ترین پرندگان دنیا به شمار می‌آید.

با اینکه پرندگان دیگری نیز وجود دارند که از شترمرغ سریع‌تر هستند، اما ذکر نام این پرنده در این فهرست خالی از لطف نیست. شترمرغ که جزء خانواده‌ی پرندگان محسوب می‌شود با این که قادر به پرواز نیست، اما می‌توند با سرعت بالایی بدود. سرعت این پرنده در هنگام دویدن به ۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

پا‌های شترمرغ مهم‌ترین ویژگی این حیوان برای دویدن با سرعت بالا محسوب می‌شوند. این حیوان با پا‌های قدرتمند خود، به راحتی می‌تواند با یک ضربه یک انسان را از پای درآورد. این پرنده از بال‌های خود فقط در جهت تغییر مسیر خود در دویدن با سرعت‌های بالا استفاده می‌کند.

منبع: WorldAtlas




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سریع‌ترین پرنده‌های دنیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..