تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




EOS Ra، نخستین دوربین فول فریم بدون آینه کانن برای عکس‌برداری نجومی، معرفی شد

EOS Ra نخستین دوربین بدون آینه‌ی فول‌ فریم کانن برای عکس‌برداری نجومی است که حسگری ۳۰ مگاپیکسلی دارد و بزرگ‌نمایی ۳۰ برابری ارائه می‌دهد.

روز گذشته، مدت کوتاهی جزئیات مربوط به دوربین جدید کانن روی وب‌سایت فروشگاه آنلاین Adorama قرار گرفت و ساعاتی پس از این اتفاق، کانن به‌صورت رسمی مدل ویژه‌ی دوربین محبوب EOS R را با نام EOS Ra معرفی کرد که مخصوص عکس‌برداری نجومی است. نکته‌ی جالب اینکه دوربین جدید کانن بدون تبلیغات رسانه‌ای خاص و به‌دور از هیاهوی همیشگی معرفی شده است. 

اگر پیگیر بازار دوربین‌ها باشید، می‌دانید هرازگاهی شرکت‌های مختلف مدل ویژه‌ای از دوربین‌هایشان را با پسوند a (نظیر Nikon D810a) روانه‌ی بازار می‌کنند. این دوربین‌ها معمولا فروشی در حد و اندازه‌ی دوربین‌های عادی ندارند؛ اما به‌طور ویژه برای عکاسانی ساخته شده‌اند که علاقه‌ی زیادی به ثبت تصاویر پرجزئیات از آسمان شب، به‌ویژه سحابی‌ها دارند. دوربین جدید EOS Ra همچون D810a نیکون و 60Da کانن تغییرات خاصی به‌خود دیده تا بتواند در آسمان شب با دقت فراوان از سوژه‌‌های مختلف عکس‌برداری کند. به‌غیر از این موضوع، دوربین جدید کانن تغییرات چندانی درمقایسه‌با مدل معمولی به‌خود ندیده است. به‌عبارت‌دیگر، کانن می‌گوید EOS Ra را براساس سیستم EOS R ساخته و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه کرده است تا مخصوص عکس‌برداری نجومی شود.

کانن می‌گوید تغییراتی روی فیلتر IR در جلو حسگر فول‌‌فریم دوربین اعمال کرده است تا EOS Ra بتواند در‌مقایسه‌با EOS R به‌میزان چهاربرابر بیشتر پرتوهای هیدروژن آلفا را ثبت کند که طول‌موج ۶۵۶ نانومتر هستند. تغییری که کانن در حسگر فول‌فریم Ra اعمال کرده است، باعث می‌شود دوربین بتواند پرتوهای مادون‌قرمز ضعیفی را جذب کند که اشیای آسمانی در شب از خودشان ساطع می‌کنند. این موضوع درنهایت به‌ثبت تصاویری پرجزئيات‌تر از آسمان شب منتهی می‌شود. 

Canon EOS Ra کانن

کازوتو اوگاوا، مدیر ارشد عملیاتی کانن، در اطلاعیه‌ای رسمی گفته است:

از زمان معرفی دوربین فول‌فریم بدون آینه‌ی EOS R در پاییز گذشته،‌ کانن همواره خودش را به عرضه‌ی مدل‌های جدید و نوآورانه از EOS R و تنوع فراوانی از لنزهای RF و لوازم جانبی متعهد دانسته است تا بتواند نیاز تمامی عکاسان را برآورده کند. اگر جزو آن دسته از عکاسانِ مشتاقی هستید که به ثبت موارد رویت‌نشدنی با چشم غیرمسلح علاقه دارید، EOS Ra مخصوص شما است. این دوربین جدید به‌طور ویژه برای آن دسته از عکاسان نجومی ساخته شده که به‌دنبال ثبت تصاویری سرزنده و واضح از آسمان شب هستند.

دوربین کانن EOS Ra بزرگ‌نمایی ۳۰ برابری ارائه می‌دهد

افزون‌بر آنچه گفته شد، دوربین EOS Ra کانن امکان بزرگ‌نمایی ۳۰ برابری را ازطریق منظره‌یاب الکترونیکی (EVF) و نمایش زنده (Live View) ارائه می‌دهد که پیشرفت درخورتوجهی درمقایسه‌با بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری مدل معمولی، یعنی EOS R، به‌شمار می‌آید. افزایش میزان بزرگ‌نمایی باعث می‌شود کاربر بتواند ازطریق EOS Ra به‌شکلی ساده‌تر روی اشیای آسمانی متمرکز شود و به‌خوبی آن‌ها را بزرگ‌نمایی کند تا به بهترین عکس دست یابد.

Canon EOS Ra کانن

دوربین فول‌فریم بدون آینه‌ی جدید کانن به منظره‌یاب الکترونیکی OLED با ۳/۶۹ میلیون نقطه مجهز شده است

به‌غیر از دو تغییر یادشده، دوربین کانن EOS Ra اساسا فرق چندانی با EOS R ندارد و از همان سخت‌افزار بهره می‌ببرد. دوربین فول‌فریم بدون آینه‌ی EOS Ra درحقیقت همان EOS R است که ویژگی‌هایی جدید برای عکاسی نجومی دارد. EOS Ra همچون مدل معمولی از مانت RF درکنار حسگر ۳۰/۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این دوربین همچنین مجهز به منظره‌یاب الکترونیکی OLED با ۳/۶۹ میلیون نقطه است که دقت بسیار زیادی دارد. همچنین، EOS Ra از پنل LED دات ماتریس و بدنه‌ای از جنس آلیاژ منیزیم برخوردار است.

دوربین جدید فول‌فریم کانن بسیار حساس دارد و تصاویر را با نویز بسیار کم ثبت می‌کند و امکان ضبط ویدئو زمان‌گریز (Time-Lapse) را با وضوح 4K به کاربر ارائه می‌دهد. خریداران این دوربین به برخی لوازم جانبی نیز دسترسی پیدا خواهند کرد که البته تهیه‌ی آن‌ها اختیاری است. یکی از این لوازم کیت آداپتور AC است که به‌لطف آن می‌توان دوربین را ازطریق پریز دیواری AC شارژ کرد.

Canon EOS Ra کانن

لوازم جانبی دیگر یک گریپ باتری BG-E22 و سه آداپتور مانت EF-EOS R را شامل می‌شود. آداپتور یادشده امکان سازگاری بیش از ۷۰ لنز EF و EF-S را با دوربین جدید کانن فراهم می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، EOS Ra به‌لطف آداپتور مانت ذکرشده با تمامی لنزهای RF و EF و EF-S کانن سازگاری دارد. این لنزها بسیار متنوع هستند و امکان تصویربرداری باکیفیت را فراهم می‌کنند. در بین این لنزها، موارد متنوعی نظیر لنزهای دارای دیافراگم f/1.2 و لنزهای فوق‌عریض و لنزهای EF سوپر تله‌فوتو به‌چشم می‌خورند. 

دوربین جدید کانن هم‌اکنون با قیمت ۲٬۵۰۰ دلار برای پیش‌خرید دردسترس قرار دارد. براساس اطلاعیه‌ی رسمی کانن، دوربین فول‌فریم EOS Ra در اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (اواخر آذر ۱۳۹۸) روانه‌ی بازار خواهد شد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی دوربین جدید کانن چیست؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع دوربین عکاسی را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق دوربین‌های کانن، نیکون‌، پاناسونیک، سونی و دیگر برند‌ها، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «EOS Ra، نخستین دوربین فول فریم بدون آینه کانن برای عکس‌برداری نجومی، معرفی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..