تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوگل برای افزایش امنیت پلی استور، با شرکت‌های امنیتی اتحاد دفاعی تشکیل می‌دهد

گوگل همه‌ی تلاش خود را به کار می‌گیرد تا امنیت بازارچه‌ی اپلیکیشن‌های خود را تأمین کند و در این مسیر، اتحادی را با شرکت‌های امنیتی شکل می‌دهد.

گوگل در سال ۲۰۱۷ برنامه‌ای به‌نام Google Play Protect راه‌اندازی کرد تا مانع از فعالیت اپلیکیشن‌های مخرب در پلی استور شود. برنامه‌ی مذکور، اپلیکیشن‌ها را به‌صورت روزانه اسکن می‌کند و در دوره‌های زمانی دیگر نیز به‌دنبال کدهای مخرب در داخل آن‌ها است. اگر فعالیت مخربی در یک دستگاه اندرویدی دیده شود، سیستم یادگیری ماشین گوگل نمونه ای برای یادگیری خواهد داشت. با استفاده از همین نمونه، از توسعه‌ی بدافزارهای مشابه در دستگاه‌های بیشتر جلوگیری می‌شود.

اپلیکیشن‌های مخرب، پیچیدگی‌های زیادی دارند. اپلیکیشن مخرب لزوما برای ایجاد مقاصد خود نیاز به عملکردهای آن‌چنان خطرناک همچون ارسال داده به کشورهای خارجی ندارد. گوگل برای چنان اپلیکیشن‌هایی، دسته‌بندی‌های خاصی در Google Play Protect دارد و زودتر از دیگران، فعالیت آن‌ها را شناسایی می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

با وجود تمام برنامه‌ها و استراتژی‌های دفاعی، هیچ سیستمی را نمی‌توان بی‌نقص و عالی دانست. حتی منابع عظیم داده‌ای و یادگیری ماشین گوگل هم نقاط ضعفی دارند که اپلیکیشن‌های مخرب از آن‌ها استفاده می‌کنند.به‌همین دلیل، غول موتور جست‌وجو برتامه‌ای را به‌نام App Defense Alliance شروع کرد که طی آن، با بزرگان دنیای امنیت سایبری همچون ESET و Lookout و Zimperium همکاری می‌کند.

اتحاد دفاعی گوگل، سیستم‌‌های امنیتی را از هر چهار شرکت حاضر جمع‌آوری کرده و آن‌‌ها را در یک سیستم متحد گردآوری می‌کند. گوگل اعتقاد دارد اشخاص و سازمان‌ها گوناگون، رویکردهای متنوعی برای حل چالش‌ها دارند. به‌همین دلیل استفاده از منابع و راهکارهای شرکت‌های متنوع، پیشرفت سیستم امنیتی آن‌ها را با سرعت بیشتری رقم می‌زند.

مدیر بخش امنیت و حریم خصوصی اندروید در گوگل، دیو کلایدرماخر، در پستی وبلاگی درباره‌ی اتحاد دفاعی گوگل نوشت:

در بخشی از فرایند اجرایی اتحاد دفاعی، ما سیستم تشخیصی گوگل پلی پروتکت را با موتورهای اسکن هریک از شرکا ترکیب می‌کنیم. با این رویکرد، هوش شناسایی ریسک اپلیکیشن در مسیر انتشار، افزایش می‌یابد. شرکا دیتاست‌های ایجادشده را تحلیل می‌کنند و به‌عنوان چشمانی حیاتی در مسیر انتشار اپلیکیشن در پلی استور عمل می‌کنند.

Play Store / گوگل پلی

گوگل می‌گوید شرکای امنیتی خود را براساس سابقه‌ی آن‌ها در شناسایی تهدیدهای نرم‌افزاری انتخاب کرده است. هریک از سه شرکت بالا، سابقه‌ی خوبی در میان کارشناسان و تحلیل‌گران امنیتی دارند. به‌علاوه گوگل اعتقاد دارد صنعت امنیت سایبری تنها با همکاری پیشرفت می‌کند. کلایدرماخر درباره‌ی همکاری می‌گوید:

اشتراک دانش و همکاری‌های صنعتی، جنبه‌های مهمی در حفظ امنیت جهان از حملات سایبری هستند. ما اعتقاد داریم که همکاری با یکدیگر، راه نهایی به‌سمت پیروزی بر بازیگران مخرب سایبری است.

سال‌ها پیش، اتحادی به‌نام Open Handset Alliance تأسیس شد که صنعت گوشی‌های هوشمند را به‌صورت امروزی شکل داد. گوگل امیدوار است که حرکت جدید، اکوسیستم اپلیکیشن را در اندروید امن‌تر کند. هنوز مشخص نیست که آیا شرکت‌های بیشتری به برنامه‌ی گوگل اضافه می‌شوند؟ به‌هرحال همان‌طور که گوگل می‌گوید، در بحث امنیت، هرچه چشم‌ها بیشتر باشد، عملکرد بهتری شکل می‌گیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوگل برای افزایش امنیت پلی استور، با شرکت‌های امنیتی اتحاد دفاعی تشکیل می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..