تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روانشناسی که راه‌های محسوس خوشبختی را معرفی کرد

بیش از سه دهه است که با نام و سخنان و آثار استاد دکترمحمود گلزاری به عنوان یک انسان وارسته و شریف، یک استاد پرتلاش و برجسته  و شاگردپرور دانشگاه، یک محقق برجسته و یک شخصیت اجتماعی و فرهنگی موسس، موثر و خوشنام آشنا شده ایم.
اینجانب متخصص روانشناسی نیستم اما به عنوان نسلی که مخاطب ایشان بو ده ایم و با توجه به آن دسته از آثار ایشان که مطالعه کرده ام، می توانم بگویم وجه تمایز بسیار مهمی که در رویکرد ایشان یافته ام، عبور از ظاهر و اهتمام به عمق در تربیت است؛ به ویژه که ما در دورانی به سر برده ایم که بمبارانی از تربیت های سطحی و موهوم و عارضه های گسترده و خطرناک آن را شاهد بوده و هستیم.

ایشان به جدیت با سطحی نگری در حوزه تربیت، فرهنگ و مذهب مخالفت داشته و با آشنایی بایسته ای که از علوم تخصصی دانشگاهی، نظریات فلسفی و متون مذهبی دارند،  تلاش مومنانه و پرتکاپویی برای بهره گیری از یافته های جدید علمی، تجربه های تاریخی و آموزه های دینی به کار بسته اند تا بتوانند بهترین مفهوم از «سعادت» و شیوه های محسوس سعادتمندی و احساس رضایت را به نسل جوان ایرانی معرفی کنند.
همچنین تلاش کردند تا بین مفاهیم فلسفی، نظری، عقلانی و بلند «سعادت»، با زندگی محسوس پیوند بزنند و راه‌های «خوشبختی» و «شادکامی پایدار» و اصیل را به نسل جوان ایرانی آموزش داده و ترویج کنند.
همین نگرش چند بعدی است که شنیدن «حدیث زندگی» از زبان و کلام ایشان را در طول سال‌ها شنیدنی و آموختنی ساخته است.

نگاهی به کارنامه غنی و درخشان ایشان، هر انسان نکته‌سنج و اهل مطالعه و تحقیق را به تحسین و تکریم وا می دارد. ایشان به تنهایی در قامت چندین استاد و محقق قد برافراشته اند و خود نمونه ای از انسان های گرانمایه ای هستند که زمان را فشرده کرده و نه فقط در طول، بلکه در عمق، معنا و کیفیت بخشیده اند.
این یعنی عمر با برکت، این یعنی چهره ی ماندگار.  
 ده سال، بیست سال، سی و چهل سال برای همه ما یکسان است و آنچه آن را متفاوت می سازد، کیفیت بهره گیری از زمانی است که خداوند در اختیار ما نهاده است و مهم عمقی است که به آن زمان می دهیم. خوشا آنان که بتوانند یک روزشان را به هزار روز و یک شبشان را به هزار ماه عمق بخشند.
برای استاد دکتر محمود گلزاری از خداوند متعال آرزوی عافیت شامل و کامل و عزت روزافزون دارم.

* دکترای ارتباطات از دانشگاه آکسفورد انگلستان

پاسداشت مکتوب دکتر محمود گلزاری در گروه نخبگان خبرآنلاین




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روانشناسی که راه‌های محسوس خوشبختی را معرفی کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..