تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خاویار بادمجان؛ غذای گیاهی و پرفیبر برای استفاده بیشتر از سبزیجات

برترین‌ها: خاویار بادمجان یک غذای کاملا گیاهی است که هم می‌توان آن را به عنوان غذای اصلی و هم پیش غذا استفاده کرد. این غذا با بادمجان، فلفل دلمه‌ای، هویج، پیاز و گوجه درست می‌شود. موادی ساده که در خانه‌های اکثر ما پیدا می‌شوند. با وجود سادگی مواد تشکیل دهنده، اما این غذا طعمی دلپذیر دارد.

خاوریار بادمجان؛ غذای گیاهی و پرفیبر برای استفاده بیشتر از سبزیجات

بادمجان یکی از خوراکی‌های چند منظوره است که در آشپزی ایرانی و همسایه‌های شمالی آن بسیار مورد استفاده و محبوب است. در آشپزی روسی به این غذا Baklazhania Ikra یا خاویار فقرا گفته می‌شود. شاید این نامگذاری از این جهت مرسوم بوده که در گذشته مردم فقیری که گوشت و یا مرغ نداشتند، بادمجان را جایگزین می‌کردند و گاهی حتی به آن مرغ سیاه می‌گفتند.

در روسیه نیز که بادمجان یک غذای بسیار تجملاتی محسوب می‌شود، بادمجان له شده را جایگزین این غذا می‌کردند. این غذا تقریبا چیزی شبیه به میرزا قاسمی است. اما همانطور که می‌دانید در میرزا قاسمی بادمجان‌ها کباب می‌شوند، اما در اینجا شما یک خوراک شبیه به یتیمچه، اما بدون آب درست می‌کنید.

بادمجان جزو مواد غذایی ست که غذا‌های بسیاری می‌توان با آن درست کرد. این سبزی یا همان صیفی پر استفاده هم گاهی داخل غذا‌ها وارد می‌شود. انواع خورش‌ها مثل خورش بادمجان رژیمی بدون گوشت، خورش راتاتوی مشهور و حتی خورش هندی مثل خورش کاری بادمجان درست کرد.

اما گاهی هم خودش یک وعده غذایی را تشکیل می‌دهد مثل بادمجان سرخ کرده یا کبابی. بادمجان به واسطه سلولز فراوانی هم که دارد هم سیر کننده است هم دیر هضم و از این جهت مدت زمان طولانی‌تری هم شما را سیر نگه می‌دارد.

مواد لازم

بادمجان: ۸۰۰ گرم، پوست گرفته و نگینی شده فلفل دلمه‌ای: ۲ عدد، زرد قرمز یا نارنجی، نگینی شده هویج: ۲ تا ۳ عدد متوسط، رنده شده پیاز: ۱ عدد متوسط، نگینی ریز گوجه: ۳ عدد متوسط نمک: ۱ قاشق چای‌خوری فلفل سیاه: ۱/۲ قاشق چای‌خوری روغن کانولا یا روغن زیتون فوق بکر: مقداری برای تفت دادن

خاوریار بادمجان؛ غذای گیاهی و پرفیبر برای استفاده بیشتر از سبزیجات

خاوریار بادمجان؛ غذای گیاهی و پرفیبر برای استفاده بیشتر از سبزیجات

طرز تهیه

۱. یک ماهیتابه بزرگ نچسب را روی حرارت متوسط به بالا قرار دهید و ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کنید. بادمجان را به ظرف اضافه کرده و تفت دهید، در حین تفت خوردن گاهی بهم بزنید تا زمانی که بادمجان نرم و آبدار شود (حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه). در صورت نیاز مقدار بیشتری روغن اضافه کنید تا از چسبیدن بادمجان به کف ماهیتابه جلوگیری کنید.

خاوریار بادمجان؛ غذای گیاهی و پرفیبر برای استفاده بیشتر از سبزیجات

۲. در همان زمان، در ماهیتابه چدنی بزرگی، ۲ قاشق غذاخوری روغن را ریخته و فلفل دلمه‌ای خرد شده، هویج رنده شده و پیاز نگینی شده را اضافه کنید. آن‌ها را تفت دهید تا طلایی و نرم شوند. این کار ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. آن‌ها را با مخلوط بادمجان ترکیب کنید.

خاوریار بادمجان؛ غذای گیاهی و پرفیبر برای استفاده بیشتر از سبزیجات

۳. گوجه‌های نگینی شده را اضافه کنید و آن‌ها را با نمک و فلفل مزه‌دار کنید. حرارت را به کم کاهش داده، درب قابلمه را بگذارید و به مدت ۱ ساعت بگذارید آرام بپزند. حین پختن هم گاهی به هم بزنید تا ته نگیرد. موقعی که هیچ آبی در ظرف نماند و مخلوط قابل جدا شدن است و هنوز هم مواد تا حدودی شکل خود را حفظ کرده‌اند، غذای شما آماده است.

خاوریار بادمجان؛ غذای گیاهی و پرفیبر برای استفاده بیشتر از سبزیجات

۴. این غذا را با نان برشته سرو کنید یا به صورت ساندویچ درآورید.

خاوریار بادمجان؛ غذای گیاهی و پرفیبر برای استفاده بیشتر از سبزیجات

نکات مهم

اگر بخواهید می‌توانید مدتی بادمجان‌های خرد شده را در آب و نمک نگه دارید تا تلخی آن‌ها برود. به این منظور آن‌ها را در ظرفی که کاملا اندازه آن‌ها باشد (بزرگتر از اندازه بادمجان‌ها نباشد) بریزید سپس مقداری روی آن‌ها نمک بپاشید. مقداری آب جوش هم روی بادمجان‌ها بریزید و روی ظرف یک پیش دستی یا بشقاب بگذارید تا بادمجان‌ها به بیرون نریزند. یا می‌توانید فقط مقداری به آن‌ها نمک بزنید و پس از مدتی آن‌ها را بشویید. اگر از شیرین بودن بادمجان‌ها اطمینان دارید، نیازی به این کار نیست. در صورت دلخواه می‌توانید پس از سرخ شدن پیاز، مقداری سیر ریز شده هم بریزید تا غذا عطر فوق العاده‌ای بگیرد. اگر بخواهید عطر سیر ملایم باشد باید کمی سرخ شود و یا به همراه گوجه به غذا اضافه شود، اما اگر خیلی اهل سیر هستید می‌توانید ۵ دقیقه آخر به غذا اضافه کنید تا عطر قوی داشته باشد. این غذا را هم می‌توان با نان برشته سرو کرد و هم به صورت ساندویچ درآورد، اما برای همراهی با برنج بیش از اندازه غلیظ است. اگر آب غذا زیاد باشد و ظاهری خورش مانند داشته باشد، می‌توان همراه برنج سرو کرد. در صورتی که گوجه ندارید فقط از یک تا دو قاشق رب گوجه استفاده کنید.

منبع: natashaskitchen




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خاویار بادمجان؛ غذای گیاهی و پرفیبر برای استفاده بیشتر از سبزیجات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..