تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




TSMC برای رفع نیاز بازار به تراشه‌های ۵ و ۷ نانومتری، چهارمیلیارد دلار هزینه می‌کند

TSMC برای تولید تراشه‌های ۵ و ۷ نانومتری زیرفشار شدیدی قرار دارد؛ ازاین‌رو، چهارمیلیارد دلار برای تولید تراشه‌ها در نظر گرفته‌ است.

TSMC چندی پیش گزارش مالی فصل سوم سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد. این شرکت درکنار گزارش جدید، از افزایش هزینه‌کرد دارایی چهارمیلیارددلاری خبر داده است. برنامه‌ی جدید هزینه‌های صرف‌شده در سال ۲۰۱۹ را به ۱۴ میلیارد دلار می‌رساند. شرکت تایوانی قبلا هزینه‌‌کرد دارایی (CapEx) را بین ۱۰ تا ۱۱ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده بود. در گزارش‌های قبلی، آن‌ها در پیش‌بینی آینده‌ی تراشه‌های ۵ نانومتری با شک و محافظه‌کاری زیاد عمل کرده بودند.

مقاله‌های مرتبط:

غول تایوانی صنعت تراشه از زمان انتشار گزارش و پیش‌بینی مالی قبلی، مسیر خود را تا حدی تغییر داده است. آن‌ها تقاضا برای تراشه‌های ۷ نانومتری را بیشتر پیش‌بینی می‌کنند و آینده‌ی خوبی هم برای تراشه‌های پرچم‌دار بعدی، یعنی ۵ نانومتری، در نظر دارند. TSMC می‌گوید استفاده از فناوری 5G و پیاده‌سازی تجهیزات مرتبط با آن، با رویکردی کاملا تهاجمی پیش می‌رود و شرکت‌ها حداکثر توان خود را برای پیوستن به شبکه‌ی مخابراتی جدید به‌‌‌کار خواهند گرفت؛ درنتیجه، آن‌ها علاوه‌بر افزایش پیش‌بینی‌های هزینه‌ای سال ۲۰۱۹، برای سال ۲۰۲۰ نیز هزینه‌هایی مشابه متصور شده‌اند تا پاسخ مناسبی به افزایش نیاز بازار داشته باشند.

سهم عمده‌ی افزایش هزینه‌ی چهارمیلیارددلاری ماه‌های باقی‌مانده از سال ۲۰۱۹، اکثرا به تجهیز کارخانه‌‌های تولیدی و افزایش ظرفیت تولید تراشه‌های ۵ نانومتری و ۱/۵ میلیارد دلار از آن نیز برای افزایش ظرفیت تولید تراشه‌های ۷ نانومتری اختصاص خواهد یافت. تولید تراشه با فناوری‌های +N7 و N6 و N5 نیاز به استفاده‌ی بیشتر از فناوری EUV در لایه‌های بیشتر دارد. می‌توان ادعا کرد سهم عمده‌ای از هزینه‌های TSMC درادامه‌ی سال، به تأمین تجهیزات EUV اختصاص پیدا کند. شرکت ASML یکی از تأمین‌کننده‌های اصلی این تجهیزات محسوب می‌شود. آن‌ها اخیرا گزارش مالی فصل سوم سال ۲۰۱۹ خود را منتشر کرده‌اند که از رکوردشکنی درخورتوجه در تولید تجهیزات EUV خبر می‌دهد.

tsmc

بخش فناوری‌های پیشرفته‌ی TSMC که طبق تعریف خود شرکت به فرایندهای تولیدی ۱۶ نانومتری و کوچک‌تر اختصاص دارد، در فصل سوم سال جاری، ۵۱ درصد از درآمد بخش ویفر را تأمین کرد. دراین‌میان، تراشه‌های ۷ نانومتری با آمار ۲۷ درصدی، بیش از همه در درآمد شرکت تأثیرگذار بوده‌اند. مدیرمالی TSMC، وندل هوانگ، درباره‌ی گزارش مالی اخیر می‌گوید:

با دیدگاه مثبتی که درباره‌ی اجرای 5G در سال آینده وجود دارد، تقاضا برای تراشه‌های ۵ و ۷ نانومتری ما به‌میزان چشمگیری در ماه‌های اخیر افزایش یافته است. به‌‌همین‌دلیل، تصمیم گرفتیم هزینه‌ی دارایی را برای ادامه‌ی سال ۲۰۱۹ چهارمیلیارد دلار افزایش دهیم تا توانایی رفع نیاز بازار را داشته باشیم. اکنون پیش‌بینی می‌‌کنیم هزینه‌کرد دارایی برای سال ۲۰۱۹ بین ۱۴ تا ۱۵ میلیارد دلار ثبت شود. حدود ۱/۵ میلیارد دلار از هزینه‌ی مذکور برای توسعه‌ی ظرفیت تولید ۷ نانومتری اختصاص می‌یابد و ۲/۵ میلیارد دلار دیگر مخصوص توسعه‌ی ظرفیت تولید ۵ نانومتری خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «TSMC برای رفع نیاز بازار به تراشه‌های ۵ و ۷ نانومتری، چهارمیلیارد دلار هزینه می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..