تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیانیه ترکیه در واکنش به گزارش سازمان عفو بین‌الملل

به گزارش تارنمای دیلی نیوز، وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه اعلام کرد: ما ادعاهای بی اساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل درباره عملیات چشمه صلح را کاملاً رد می‌کنیم.

وزارت امورخارجه ترکیه تصریح کرد، این ادعاهای بی‌اساس بخشی از "کمپین لکه دار کردن" مبارزات آنکارا با تهدیدات تروریستی است که از سوریه سرچشمه می‌گیرد و امنیت ملی ترکیه را هدف قرار می‌دهد.

این بیانیه تاکید کرد که عملیات چشمه صلح علیه گروه تروریستی "ی پ گ" می‌باشد که امنیت ملی و تمامیت ارضی ترکیه را با برنامه جدایی طلبانه خود تهدید می‌کند.

براساس این بیانیه؛ در عملیات نظامی هفته گذشته تنها مواضع و پناهگاه‌های گروه‌های ی پ گ و نیروی اتحادیه دموکراتیک سوریه (پی وای دی) مورد هدف قرار گرفته‌ است.

این وزارتخانه تأکید کرد که تمام اقدامات احتیاطی لازم برای جلوگیری از صدمه به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی انجام می‌شود.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش اخیر خود اعلام کرد، ترکیه در خلال عملیات ضد تروریستی در شمال شرقی سوریه "نقض قوانین بین‌الملل" انجام داده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز یکشنبه از خروج نیروهای دموکراتیک سوریه از شهر مرزی راس‌العین (کوبانی) در شمال این کشور خبر داد. به دنبال این خروج، نیروهای ترکیه و شبه نظامیان سوری همپیمان این کشور در این شهر مستقر شدند.

این برای اولین بار است که نیروهای مستقر در مناطق کردنشین شمال سوریه به صورت علنی اعلام عقب نشینی از مناطق مرزی می‌کنند.

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا شامگاه پنجشنبه از توافق ترکیه و آمریکا برای برقراری آتش‌بس موقت در شمال‌ شرق سوریه خبر داد.

توقف کامل حملات، دادن مهلت ۱۲۰ ساعته به شبه نظامیان کرد سوریه برای خروج از مناطق مرزی به عمق ۲۰ مایلی به سمت جنوب، از مفاد این توافقنامه است.

این در حالی است که منابع خبری اعلام کردند، با وجود اعلام توافق آتش بس میان ترکیه و نیروهای کرد در شمال سوریه، این توافق از سوی هر دو طرف بارها نقض شده است.

310311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیانیه ترکیه در واکنش به گزارش سازمان عفو بین‌الملل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..