تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«آخرین داستان» اولین انیمیشن ایرانی رقابت‌کننده در اسکار

«آخرین داستان» اولین انیمیشن ایرانی رقابت‌کننده در اسکاربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، انیمیشن ایرانی «آخرین داستان» که توسط استودیوی هورخش تهیه و تولید شده، قرار است برای اولین بار در تاریخ ۱۸ الی ۲۴ اکتبر در هالیوود به روی پرده‌های سینما برود. با این نمایش در سینما، این انیمیشن واجد شرایط دریافت یک جایزه بین‌المللی خواهد شد.

ایران اولین بار با لایو-اکشن مستند «در جستجوی فریده» ورود خود در عرصه گروه فیلم‌های بین‌المللی واجد شرایط دریافت بین‌المللی اعلام کرده است. «آخرین داستان» در زمینه بهترین انیمیشن آکادمی اسکار رقابت خواهد کرد. این فیلم در بسیاری از جشنواره‌های فیلم به نمایش درآمده است و در رقابت آنسی هم به نمایش درآمد.

بیشتر بخوانید: بهترین برنامه‌های تولید تصاویر GIF در سال ۲۰۱۹ + تصاویر

این انیمیشن یک برداشت آزاد از داستان ضحاک و کاوه آهنگر در شاهنامه است که در خلاصه این داستان آمده که ضحاک در پی طمع و جاه‌طلبی پس از پایین آمدن ضحاک از مسند قدرت برای محاصره جمکرد و به نیابت از پدر بر تخت جمشید تکیه می‌زند، اما افسوس که اهریمن بر وجود ضحاک سیطره یافته و تاریکی او تمام شهر را فرا می‌گیرد. در این میان آفریدون (فریدون) که کودکی است کشاورز زاده، متولد می‌شود و برای دادخواهی خون پدر و مادرش پیرو کاوه آهنگر قیام می‌کند.

«آخرین داستان» تا کنون موفق به دریافت ۱۱ جایزه بین‌المللی داخلی و خارجی شده که در میان این جوایز، اولین سیمرغ بهترین انیمیشن سینمایی ایران در سی و هفتمین جشنواره ملی فجر، پروانه زرین بهترین کارگردانی بلند پویانمایی بخش بین‌الملل و بهترین فیلمنامه بلند بخش بین‌الملل دیده می‌شود. در بخش خارجی هم این فیلم توانسته است جایزه کوکومیکس موسیقی که به کارگردان به خاطر استفاده درست از موسیقی تعلق می‌گیرد از بیستمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن بوچئون کره، جایزه بهترین فیلم بلند از سومین جشنواره بین‌المللی انیمیشن آجایو پرو، جایزه بهترین انیمیشن سینمایی از سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آمریکای جنوبی از کشور شیلی، جایزه بهترین انیمیشن سینمایی از چهاردهمین جشنواره بین‌المللی جیراف کانادا و برنده جایزه بهترین انیمیشن سینمایی از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان سن‌دیگو ۲۰۱۹ را دریافت کند.

«آخرین داستان» اولین انیمیشن ایرانی رقابت‌کننده در اسکار

اکران انیمیشن «آخرین داستان» در ایران همزمان با اکران خارجی این فیلم در ۳۲ کشور جهان صورت خواهد گرفت. گفتنی است، در این انیمیشن چهره‌های سرشناسی از جمله اکبر زنجانپور، حامد بهداد، لیلا حاتمی، پرویز پرستویی، اشکان خطیبی، باران کوثری، حسن پور شیرازی، شقایق فراهانی و دیگر بازیگران سرشناس کشورمان صداپیشگی کرده‌اند و قرار است در دیگر کشور‌ها با دوبله انگلیسی اکران شود.

انتهای پیام/

اولین نماینده انیمیشنی ایران در اسکار مشخص شد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««آخرین داستان» اولین انیمیشن ایرانی رقابت‌کننده در اسکار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..