تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




میوه ای که باعث زیبایی جنین خواهد شد/ گیاهی که قند خون را کاهش می‌دهد/ کالری شکر قهوه‌ای چقدر است؟

در این بسته دانستنی پزشکی درباره فواید و ضررهای شکر سفید و قهوه ای و معرفی ویتامین‌های موجود در خربزه خواهیم گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیکگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

تفاوت شکر سفید و قهوه‌ای چیست؟

شکر انواع مختلفی دارد، اما شکر سفید وقهوه‌ای محبوبیت بیشتری درمیان مردم پیدا کرده است. فواید شکر سفید و قهوه‌ای از لحاظ تغذیه ای مشابه هم هستند. اما شکر قهوه‌ای فقط کمی مواد مغزی تری نسبت به شکر سفید دارد. شکر سفید و قهوه‌ای هر دو از محصولات گیاه نیشکر و چغندر قند هستند پس ارزش غذایی آن‌ها کاملا مشابه هم خواهد بود. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بین این دو، بالا بودن مقدار کلسیم، آهن و پتاسیم در شکر قهوه‌ای نسبت به سفید است. شکر قهوه‌ای کالری کمتری نسبت به شکر سفید دارد.  تفاوت‌های اصلی میان این دو در طعم و رنگ است.

ساعت10/

شکر از دو گیاه نیشکر و چغندر قند تهیه می‌شود. در فرآیند پالایش قند دو محصول شکر و شیره قند یا همان ملاس تولید می‌شود.  شکری که کمتر پردازش شده و حاوی مقادیر قابل توجهی ملاس است، همان شکر قهوه‌ای است مفیدتر خواهد بود.  برای تولید شکر سفید از دستگاه سانتریفیوژ استفده می شود. سانتریفیوژ یک ماشین است که به سرعت می‌چرخد تا کریستال‌های شکر را از ملاس جدا کند.

از شکر سفید وقهوه‌ای می‌توان برای تهیه انواع دسر، نوشیدنی ها، کیک، کوکی، کلوچه و شیرینی استفاده کرد. توجه داشته باشید که شکر قهوه‌ای به دلیل ملاس موجود در آن رطوبت بیشتری دارد و بافت نرم‌تر و مرطوب تری به محصول خواهد داد.

هر دو می‌توانند برای بدن مضر باشند. مهم این است که شکر، عامل مهمی در شیوع چاقی و علت اصلی بیماری‌هایی مانند دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی خواهد بود. به همین دلیل، توصیه می‌شود که مصرف آن را محدود کنید.

بیشتر بخوانید:درمان عفونت‌های دندانی با طب سنتی

دیابتی ها این میوه را نخورند!

طبیعت خربزه گرم و خشک است و سرشار از ویتامین‌های A، D و C و قند‌های طبیعی بوده که فورا جذب خون خواهند شد. این نوع میوه می‌تواند در رفع خستگی بسیار مفید باشد. خوردن خربزه به هضم غذا کمک کرده و سبب افزایش ادرار می‌شود. مصرف خربزه هنگام بارداری باعث زیبایی جنین خواهد شد، همچنین مصرف خربزه در دوران شیردهی، موجب افزایش حجم شیر مادر می‌شود.

افرادی که معده‌ ضعیفی دارند؛ ممکن است با خوردن خربزه کال، دچار اسهال شوند. این نوع میوه به افراد دیابتی زیاد توصیه نمی‌شود. خربزه برای سینه درد و سرماخوردگی بسیار مضر است و باعث تب‌های صفراوی می‌شود. ﺧﻮردن زیاد ﺧﺮﺑﺰه، ﺳﺒﺐ ﻧﻔﺦ و اﯾﺠﺎد درد در ﻣﻌﺪه و روده خواهد شد. خربزه به دلیل مواد فیبری و به خاطر وجود طعم و اسانس‌هایی که دارد یک محرک قوی شیمیایی برای دستگاه گوارش است. خربزه می‌تواند از عفونت چشم جلوگیری کند. این میوه، دفع کننده حرارت کبد بوده و نارسایی کبدی  را درمان می‌کند.

ساعت10/

حساسیت به انسولین را با این گیاه  بهبود ببخشید!

 فیبر موجود در بامیه خورشتی باعث بهبود حساسیت به انسولین می‌شود و می تواند قند خون را کاهش دهد. آنتی اکسیدان‌ها و فیبر موجود در بامیه باعث کاهش کلسترول خون در افراد دیابتی می‌شود.

گیاه بامیه می‌تواند سطح قند خون افراد را کاهش داده و مشکلات دیابتیشان را بهبود ببخشد. بامیه حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد و با افزایش تولید انسولین در پانکراس باعث کاهش قند خون و درمان دیابت خواهد شد. افراد مبتلا به دیابت می‌توانند حتی از نوشیدنی های  بامیه هم استفاده کنند. بامیه حاوی فولات است که مواد مغزی آن برای زنان باردار مفید خواهد بود. زنان باردار در دوران حاملگی  می‌توانند از بامیه مصرف کنند زیرا  از سقط جنین و زایمان زودرس پیشگیری خواهد کرد. بامیه سبز حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان و ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به پیشگیری و درمان سرماخوردگی هم کمک خواهد کرد. علاوه بر این ویتامین C موجود در بامیه به پاکسازی ریه‌ها کمک کرده و علائم آسم و حملات آن را کاهش می‌دهد.

ساعت10/

مهمترین خواص گوشت بوقلمون

امروزه افراد از گوشت بوقلمون  زیاد استفاده می کنند. گوشت بوقلمون فواید بسیاری بر سلامت بدن افراد دارد. گوشت بوقلمون دارای پروتئین است که می تواند در بهبود خواب ،کاهش وزن  کمک  کند. بوقلمون سرشار از سلنیم است، می تواند با افسردگی مبارزه کند. افراد برای عملکرد بهتر بدن نیاز به پروتئین دارند که می توانند در گوشت بوقلمون یافت کنند. گوشت بوقلمون نه تنها برای مو، بلکه بر  پوست و ناخن افراد هم می تواند اثر خوبی داشته باشد. پروتئین موجود در گوشت بوقلمون می تواند در حمل اکسیژن،لخته شدن خون و ترمیم و بازسازی سلول بافت ها در بدن  کمک  کند.

ساعت10/تفکراتی درباره شکر سفید و قهوه ای/خوردن میوه ای که برای زنان باردار ضرورت دارد

انتهای پیام/

 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «میوه ای که باعث زیبایی جنین خواهد شد/ گیاهی که قند خون را کاهش می‌دهد/ کالری شکر قهوه‌ای چقدر است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..