تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جدیدترین لباس‌های فضانوردی برای گردش در فضا

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،به تازگی شرکت ویرجین گالاکتیک از لباس فضانوردی خود برای گردشگران فضایی رونمایی کرد. گردشگران فضایی قرار است با هواپیمای منحصربه فرد این شرکت به کرانه فضا سفر کنند و حتی برای بازه زمانی کوتاهی وضعیت میکرو گرانش را تجربه کنند.


ویرجین گالاکتیک اعلام کرده است لباس فضانوردی طراحی شده به وسیله این شرکت برای گردشگران فضایی رایگان است و هزینه آن روی بلیط ۲۵۰۰۰۰ دلاری آنها حساب شده است.


این لباس‌های فضانوردی جدید مانند لباس‌های فضانوردی ناسا یا اسپیس ایکس نیستند، آنها مانند لباس‌های خلبان‌های نظامی هستند که با جت‌های جنگنده پرواز می‌کنند. با پوشیدن این لباس‌ها گردشگران فضایی در عین محافظت دربرابر دگرگونی‌های دمایی، می‌توانند آزادی تحرک و راحتی داشته باشند.


این لباس فضانوردی از چند بخش تشکیل شده است و کلیه گردشگران فضایی ملزم به استفاده از آن در زمان سفربه کرانه فضا هستند. گردشگران فضایی شرکت ویرجین گالاکتیک قراراست با هواپیما به ارتفاعی افزون بر ۸۰ کیلومتر از سطح زمین سفر کنند.


هر مسافرت فضایی با هواپیمای شرکت ویرجین گالاکتیک حدود ۹۰ دقیقه به طول می‌انجامد و پس از رسیدن به ارتفاع حدود ۵۰ هزار پایایی هواپیمای حامل گردشگران فضایی از هواپیمای بزرگ حمل کننده خود جدا می‌شود و در کرانه فضا به پرواز درمی آید.مدت زمان تجربه بی وزنی حدود ۵ دقیقه خواهد بود.


کارشناسان ویرجین گالاکتیک اعلام کرده اند درساخت لباس فضانوردی از فناوری‌های جدیدی استفاده کرده اند که سبب می‌شود درطول مسافرت فرد دچار تعریق، خارش یا سوزش پوست نشود، درعین حال دمای بدن به خوبی درون لباس حفظ می‌شود.


بر روی این لباس جیب‌های فراوانی برای حمل یادداشت‌های مختلف گردشگران فضایی قرار دارد و حتی مسافران می‌توانند انگیزه نامه خود از سفر به فضا را نوشته و به یادگار بگذارند.


به جز ویرجین گالاکتیک، آژانس فضایی آمریکا، ناسا هم از دو لباس فضانوردی جدید خود رونمایی کرد. لباس‌های فضانوردی جدید ناسا دارای تجهیزات کامل برای محافظت از سلامت فضانوردان هستند و به آنها کمک می‌کنند برسطح‌های ناهموار مانند سطح سیاره مریخ یا کره ماه به آسانی گام بردارند و حتی از روی موانع به آسانی پرش کنند.


لباس فضانوردی دیگر ناسا که دارای لگو‌های های قرمز، سفید و آبی روشن بر روی بدنه است نوعی تجهیزات ویژه برای گام برداشتن آسان فضانوردان در آن تعبیه شده است که به طور ویژه برای سفر اکتشافی به کره ماه درماموریت آرتمیس طراحی شده است.


در این لباس محل‌های ویژه‌ای برای خم و راست شدن مفاصل انسان از جمله آرنج و زانو‌ها طراحی شده است که به کمک آن فضانوردان می‌توانند تحرک بیشتری به دست آورند.


لباس‌های جدید ناسا می‌توانند در دمای ۲۵۰ درجه سلسیوس تا منفی ۲۵۰ درجه سلسیوس از فضانوردان محافظت کنند. این لباس‌ها امکان محافظت از فضانوردان درمکان‌هایی سردتر از قطب جنوب را امکان پذیر می‌کند. دانشمندان امیدوار هستند با استفاده از این لباس‌ها بتوانند از فضانوردان در برابر سرمای شدید قطب جنوب کره ماه محافظت کنند.


لباس دیگر ناسا با پارچه نارنجی روشن طراحی شده است و می‌تواند از فضانوردان در برابر اشعه‌های کیهانی در زمان پرتاب و ورود دوباره به جو کره زمین درون کپسول فضایی اوریون محافظت کند.


این لباس فضانوردی برای استفاده درون سفینه‌های فضایی درسفربه فضا‌های عمیق می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. از جمله ویژگی‌های این لباس فضانوردی محافظت از فضانوردان درزمان بروز وضعیت هایی، چون افت اکسیژن است.


اسپیس ایکس هم به تازگی از لباس فضانوردی خود رونمایی کرده است. قراراست فضانوردان با استفاده از این لباس فضانوردی درون کپسول فضایی کرو دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی و درسال‌های آینده کره ماه و سیاره مریخ سفر کنند.


اسپیس ایکس برای آزمایش لباس فضانوردی خود و بررسی میزان محافظت آن از جان فضانوردان، در آخرین پرتاب کپسول فضایی ترابری کارگو دراگون، لباس فضانوردی را همراه یک مدل که دارای حسگر‌های فراوان بود به فضا ارسال کرد.


لباس فضانوردی اسپیس ایکس هم دارای طراحی زیبا و منحصربه فرد و مناسب برای سفر‌های عمیق درفضاست. این لباس دارای یک کلاه فضانوردی ویژه است که با استفاده از چاپگر‌های سه بعدی طراحی شده و در لباس ازرنگ‌های سیاه و سفید استفاده شده است.


رقیب دیرینه شرکت اسپیس ایکس، شرکت بوئینگ هم که در آخرین مراحل آزمایش کپسول فضایی خود است در سال ۲۰۱۷ از لباس فضانوردی برای فضانوردان خود رونمایی کرده است. این لباس فضانوردی آبی رنگ و وزن آن از لباس‌های فضانوردی ناسا اندکی کمتر است.


منبع: nytimes
انتهای پیام/

عجیب ترین لباس های فضانوردی برای سفربه فضا ساخته می شود



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جدیدترین لباس‌های فضانوردی برای گردش در فضا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..