تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دست رباتیک مکعب روبیک را به سرعت حل می‌کند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت تحقیقاتی بعد از چند سال تلاش موفق به تولید دست رباتیکی شده که با استفاده از هوش مصنوعی قادر به حل سریع معمای مکعب روبیک است.

دست رباتیک مکعب روبیک را به سرعت حل می‌کند///گلی

به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، شبکه‌های عصبی مورد استفاده این دست رباتیک می‌تواند حل سریع مکعب روبیک را ممکن کند.

شرکت OpenAI که این دست رباتیک را تولید کرده می‌گوید در آن از سیستم کدنویسی OpenAIFive استفاده کرده است. برنامه ریزی برای تولید دست رباتیک مذکور از بهار سال ۲۰۱۷ آغاز شده بود.

در حال حاضر دقت این ربات برای حل مکعب روبیک ۶۰ درصد بوده و اگر میزان به هم ریختگی رنگ‌های مکعب بسیار زیاد باشد، ممکن است ربات نتواند آن را حل کند. در مجموع در جریان آزمایش‌های انجام شده، این ربات در ۲۰ درصد موارد نتوانسته معمای مکعب روبیک را حل کند.

ربات یادشده در ابتدای فعالیت خود هیچ اطلاعاتی در مورد نحوه کار کردن با مکعب روبیک و شیوه کنارهم چیدن بخش‌های همرنگ با یکدیگر نداشت، ولی به تدریج با دریافت اطلاعات از سیستم هوش مصنوعی و ارتقای توان یادگیری خود توانست با صرف زمانی بین سه تا چهار دقیقه معمای مکعب روبیک را حل کند.

منبع:مهر

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دست رباتیک مکعب روبیک را به سرعت حل می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..