تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




به برکت شکسته شدن انحصار رسانه پیام اربعین به سرتاسر دنیا رسیده است

قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در برنامه رادیویی:

به برکت شکسته شدن انحصار رسانه پیام اربعین به سرتاسر دنیا رسیده استبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، این هفته برنامه بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید رمضان موسوی مقدم؛ قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما و دکتر علیرضا ابوالفضلی؛ رئیس بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب و همچنین حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی؛ نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران به عنوان میزبان تلفنی به بررسی ابعاد گوناگون کنگره عظیم راهپیمایی اربعین پرداخت.

حجت الاسلام موسوی مقدم در برنامه بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران با اشاره به پوشش راهپیمایی اربعین به وسیله رسانه‌های کشور‌های گوناگون گفت: اربعین خود به عنوان یک رسانه سهم ایجاد کننده پرسش درباره فلسفه خود و هم پاسخ دهنده به آن است اکنون به وسیله بیش از از ۲۰۰ رسانه از ۳۰ کشور جهان پوشش گسترده داده می‌شود.

وی در همین باره یادآور شد: گرچه رسانه‌های جبهه استکبار با تاکتیک‌های همچون سکوت یا تقدس زدایی به دنبال کم اثر کردن پیام این کنگره بزرگ انسانی هستند، اما اکنون به برکت شکسته شدن انحصار رسانه که به ویژه پس از آمدن شبکه‌های مجازی نمود بیشتری پیدا کرده، اکنون پیام اربعین به سرتاسر دنیا رسیده است.

وی در عین حال یکی از مشکلات پیش رو موضوعات زیرساختی در عراق دانست و در عین حال ابراز امیدواری کرد: به دنبال انجام یک کار ملی گسترده هستیم تا ان شاالله بتوانیم ابعاد بیشتری از این این اجتماع بزرگ بشری به تصویر بکشیم.

حجت الاسلام موسوی مقدم ویژگی‌های قیام سالار شهیدان را رمز ماندگاری و پویایی و حرکت اربعین دانست و تصریح کرد: همانگونه که در زیارت اربعین می‌خوانیم؛ هدف قیام سیدالشهدا (ع) نجات بشریت از گمراهی هاست. از این روست که همه آحاد جامعه بشری مجذوب حرکت اربعین هستند. زیرا این حرکت در طول تاریخ به دنبال هدایت بشر بوده و پیامش همه جامعه بشری را در بر می‌گیرد.

** نفوذ ما در جغرافیایی مقاومت نشات گرفته از فرهنگ حسینی است

نماینده ولی فقیه در سپاه هم که میهمان تلفنی برنامه بحث روز بود درباره راهپیمایی اربعین عنوان کرد: مقام معظم رهبری درباره اربعین؛ آن را رسانه جهانی کننده پیام عاشور خواندند. از این رو از همان سال نخست این حرکت تا اکنون رسالت جهانی کردن این پیام عاشورا را عهده دار شده است.

حجت الاسلام حاجی صادقی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه که دهم مهرماه سال جاری بیان فرمودند، تصریح کرد: تاکید رهبر انقلاب بر گسترش و نفوذ حضور پاسداران انقلاب اسلامی در گستره جغرافیایی مقاومت برگرفته از پیام نهضت حسینی است که به ما می‌گوید هرجا ظالم هست و هر جا مظلومی هست نباید بی تفاوت بود و در برابر ظالم و ستمگر ایستاد. از این رو الگوی شهدا و پاسداران انقلاب اسلامی نهضت عاشوراست که به وسیله اربعین به ما رسیده است.

***هدف رسانه‌های دشمن تقدس زدایی از اربعین است

دکتر علیرضا ابوالفضلی؛ رئیس بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب هم در برنامه بحث روز با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد حضرت امام حسین (ع) گفت: وجود ۹ امام معصوم از نسل حضرت سیدالشهدا و نیز روایاتی که درباره جایگاه رفیع بقعه مبارک ایشان وارد شده نشانگر عمق اهمیت جایگاه فرهنگ حسینی در فرهنگ دینی ما دارد.

وی پررنگتر شدن هرساله مراسم اربعین را خاطرنشان کرد و افزود: آنچه که در اربعین به عنوان یک کنگره جهانی وجود دارد، این را نشان میدهد که از همه جای دنیا و حتی کشور‌هایی همچون دانمارک که به اسلام ستیزی مشهور هستند، افرادی در این حرکت حضور دارند، نشان می‌دهد که توانسته با وجود هجمه‌های زیاد علیه این فرهنگ توانسته توجه بسیاری از مردم را به فرهنگ اسلام حقیقی جلب کند.

وی تصریح کرد: روز به روز که پیش می رویم می‌بینیم حضرت سیدالشهدا (ع) به دلیل ویژگی‌های فردی و اجتماعی خود توانسته اندتمام آحاد بشر از جمله افراد زیادی را در اروپا و امریکا به سوی خود جلب کند. زیرا در حرکت ایشان یک پیام انسانیست که غیر از طرفداران مکاتب مادی گرا افراد بسیاری از جامعه بشری را به سوی آن جذب می‌گردند.

ابوالفضلی در پایان به راهبرد دشمن اشاره کرده و گفت: وقتی دشمن این ابعاد وسیع انسانی را در راهپیمایی اربعین می‌بیند تنها راه پیش رویش برای مقابله با آن قداست زداییست. چرا که به عنوان نمونه در حج حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تا دو میلیون نفر سالانه در آن شرکت می‌کنند، اما در مراسم اربعین حداقل حضور رقمی برابر ۲۰ میلیون نفر است. حال آنکه حج واجب است و زیارت اربعین فعلی مستحبی است. آن‌ها به طور مستمر این حرکت بزرگ را رصد می‌کنند و از اهمیت آن آگاهند. از این رو، چون در روایات شیعه قیام حسینی بستری زمینه ساز برای ظهور عنوان شده، از این رو دشمنان (وهابیت؛ صهیونیسم و ..) به دنبال ارزش زدایی از آن هستند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «به برکت شکسته شدن انحصار رسانه پیام اربعین به سرتاسر دنیا رسیده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..