تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید ماده به شدت فشرده شونده با هوش مصنوعی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان هلندی دانشگاه تی یو دلت، با استفاده از فناوری هوش مصنوعی موفق به طراحی ماده‌ای به شدت فشرده شونده شده اند.

تولید ماده به شدت فشرده شونده با هوش مصنوعی//گلی

 تولید ماده یادشده که استحکام زیادی نیز دارد، زمینه را برای تولید موادی پیشرفته در آینده فراهم می‌کند که بدون آنکه جای زیادی را اشغال کنند، قابل حمل و نقل هستند و در محل استفاده می‌توان آن‌ها را از حالت فشرده خارج ساخت و برای ایجاد سازه‌های مختلف به کار گرفت.

محققان با استفاده از یک رویکرد داده محور رایانه‌ای توانستند این ماده قابل فشرده سازی را با استفاده از نوعی پلیمر تولید کنند. هوش مصنوعی برنامه ریزی در مورد نحوه انتخاب عناصر مفید برای این کار، طول و عرض آنها، فرایند تولید و فرایند فشرده سازی را ممکن کرد.

تولید ماده به شدت فشرده شونده با هوش مصنوعی//گلی

تولید ماده یادشده با الهام از سازه‌های بادبان‌های خورشیدی صورت گرفته که برای تسهیل حرکت فضاپیما‌ها بااستفاده از نیروی اعمال شده توسط نور تولید می‌شوند و مشابه بادبان‌هایی هستند که به وسیله باد به حرکت درآمده و باعث حرکت کشتی‌ها در دریا‌ها می‌شوند.

محققان امیدوارند در آینده بتوان از این روش برای تولید دوچرخه ها، میزها، چتر‌ها و وسایل دیگری استفاده کرد که تابدان حد قابل تا زدن باشند که بتوان آن‌ها را حتی در جیب شلوار جای داد. در حال حاضر مهم‌ترین چالش بر سر راه استفاده گسترده از این روش فشرده سازی، هزینه بالای طراحی و ساخت آنهاست.

منبع : مهر

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید ماده به شدت فشرده شونده با هوش مصنوعی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..